MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, July 17, 2009

bile damia pandai cakap

semalam sebelum tido aku saje ngetest ingatan damia, tgk dia ingat tak apa yg kita ajar.tapi takat 10 patah perkataan je la.kang lebeh2 dia malas nk cakap dah.

damia 1yr 3mth 4dy



cuba korang dengar ayat yang last skali bila aku cakp ONE dengar damia cakap apa.hehe..aku record suara je xleh record video skali kang dia xmau cakap.hehe..

video

ni 10 patah perkataan yang aku cakap dengar ek damia ikut
1.daddy
2.mama
3.acu - adik aku
4.umi-adik aku
5.cik din-adik aku
6.mek-ank buah aku
7.jajah-anak buah aku
8.kak la-anak buah juga
9.abang
10.one - korang dengar elok2 bila aku ckp ONE dia cakap apa..TWO...hahaha..

26 ribu orang memberikan idea bernas:

~ana~ said... [Reply to comment]

bagus nya damia..ikut je apa ibu dia ajar..
kalau ajmal, huh...dia akan ikut kalau sebut mama dan papa je...yg lain2 tuh..ikut mood dia....kalau rs nak sebut, dia sebut la...

shiemz said... [Reply to comment]

Dah pandai cakap ek... AGak² dah pandai 'mintak adik' x damia?? hik hik hik

lia said... [Reply to comment]

byk gak yg damia da pandai ckp.... apsl aku tgk damia ni mcm budak besar ek?

aku pelik dgn Amsyar sbb dia pandai sebut byk perkataan tp lepas sebulan, xmo sebut da langsung, so sebut 3jer perkataan yg plng suka dari sulu hu3...

ira_kecik said... [Reply to comment]

nana.....comel la....... bila la balqis nak pandai caap nie.....semalam terperanjat aku dia naik tangga sendiri laki kau tengokkan jer.....

Nana said... [Reply to comment]

ala ana ni time dia ada mood bole la suh ckp, cuba tgh xde mood xde layan nye ibu dia.heheh..

Nana said... [Reply to comment]

ngeh..ngeh..shiemz seb bek dia lom pandai minta adik.ekeke..tp bole ckp bb..bb..hehe..

phira@mommysofea said... [Reply to comment]

alalala...cutenye suara damia..tak lama lagi cok cek cok cek la mulut dia tu:-)

Nana said... [Reply to comment]

hehe..lia damia nampak mcm beso?br 1thn 3bln je..
amsyar cpt bosan la tu kot, mula2 je semangat pastu malas dah.

Nana said... [Reply to comment]

ira, tunggu je la xlama lg balqis pun bole ckp kang tkt ko xlarat nk layan je kang kwl dia dah pot pet pot pet...heheh

uih..kemain lasak manjat tangga.bahya tu..kean perati slalu

Nana said... [Reply to comment]

hehe..phira tu la.kang xlama lg xlarat la nl layan dia membebel

Hezesuze said... [Reply to comment]

mmg sonok kalo dengar anak2 dah pandai mengira 1 2 3....

kekadang mengalir airmata bila dpt tau anak2 sdah pandai mengira....hik3

zh-ena said... [Reply to comment]

cute jea dgr suare damia

Nana said... [Reply to comment]

kak heze tu la psl rs mcm nk nanges je tgk ank dh pndai ckp wlpn xbape jelas lg kan..

Nana said... [Reply to comment]

hehe..ena suara damia je ke cute?sore ibu dia xcute ke?ekeke...

~Atie+Farid~ said... [Reply to comment]

alahai..cutenye die....ngan gigi die..hehehehe

same mcm kakak tembam..kite ckp ONE..die sambung TWO..kte ckp ALIF die ckp BA....hehehehehe

Afne said... [Reply to comment]

attention! sila amik tag di blog saya yea.

Nana said... [Reply to comment]

hehe..atie gg beso tu kle kena geget mmg sodap

umairah pun gitu ke?hehe..
damia lak klw org ckp ali ba ta dia ckp ta..ta..ta..amik hjg2 je.ekeke..

Nana said... [Reply to comment]

ok afne hutang dulu ek..kang klw free br wat.hehe

Mamamanja said... [Reply to comment]

cam biasa kat opis xleh nengok huhu

Nana said... [Reply to comment]

hehe..MM apa masaelahnye?

saveme_zero said... [Reply to comment]

sonok bila anak dah berckp..ekekeke

watyz said... [Reply to comment]

besh la sore damia...
nana...cam hawa jugak dulu...kite ckp 1 dia 2..
kite ckp 3 dia ckp 4...sampai la abis...:D

chamizah said... [Reply to comment]

Salam perkenalan...alolololo..tomei nye damia sebut satu2 words tuh...kire cepat la dia bckp yer..hmm..jemput la singgah ke blog cha..

Nana said... [Reply to comment]

sue- tu la sonok rasanye...xsaba nk borak2 ngan dia mcm org beso

waty-hehe..mmg budak slalu gitu kan..

cha-salam kenal juga, bole kata cpt gak la dia ckp sebab kt umah tu seme org beso2 jadinye dia cpt blaja la.

E.L.I.Z.A said... [Reply to comment]

cute nya suara dia...nana,damia ni umo brapa skang?

Nana said... [Reply to comment]

hehe eliza damia baru stahun 3bulan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...