MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Saturday, November 14, 2009

Day 2 @Kluang

pergh..dengan sepantas kilat aku menghupdate hehe..ye la dah kt sni ada tenet kan..dari aku dok saje2 bek aku update blog.xler byk sgt keje aku blk cuti kang nk mengepos entry psl g kluang ni.

arini patutnye plan amrul nk ajk g air itam dia nk cari toto+ bantal xtra utk ltk kt umah dia.xjauh pun air itam ngan kluang dlm 1/2 jam gitu la.dah smpai air itam tiba2 btukar plak plannye, dia ajk plak g tropical village dlm 10 mnt je dr tmpt org jual2 kt air itam tu.konon2 tu nk sebey2 je dulu pastu dia tros ajk masuk je tempat ni.

tmpt ni penah la kuar paper byk kali gak la.apa yg menarik?dia ada replika antara 7 bangunan ajaib di dunia tu.mcm taj mahal, eifel tower, great wall of china, menara pisa, pyramid mesir,statute of liberty eh mcm2 lagi la klw nk tulis smpai esk xabes...pastu yg terbaru ada gak replika carton2 yg femes mcm spongebob,superman,doremon,pink panther & byk lagi la..

bayaran masuk dewasa RM8, kanak2 RM4 tp beso2 damia free je.kat sini ada chalet gak kot2 klw ada org yg
nk stay sini.pastu ada la mcm tasik utk main sampan ke or menan2 air tu la.ktorg xsmpt nk main sebab ujan.so layan je la gambar yg terover banyak ni ek hehehe...




konon2 mcm pegi travel satu dunia la..ehehe dah tu nk pegi tempat yg real punye ntah bila la kan..dapat amik gmbar ngan replika pun jadila..ekeke...



dah penat berjalan kt tropical village singgah mnm ptg kat kluang station, ni yang original punya..bukan mcm kt KL yang ada dlm tesco or mana2 shopping complex tu.mmg antara tujuan utama aku dtg kluang ni sebab nk mkn kat sini la..hehe..& kebetulan nak beli tiket ketapi blk kl kt stesen keteapi,kdai ni plak letaknye berdepan je ngan kaunter ktm.
aku oder 4 set amrul 2, aku 2 eheh..banyak x aku makan?aku mmg suke sedap gile!esok nk bekpes kt sini plak.


20 ribu orang memberikan idea bernas:

zieha said... [Reply to comment]

wah mcm ala2 disneyland la..nnti nak pegi la..area nie lalu batu pahat dulu ke?selalu gak gie BP sbb kampung nenek i kat sana..nasi beriani kat sana mmg marbelesss:))

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

selalu bwk budak2 datag lawatan kat sini....memang banyak tempat yg kita nak amik gambar....oooo, tak main yer yg pedal boat tu...


aduss...sepatutnya ader konvoi gi breakfast kat kluang station tu pagi tadi....tapi ayu n hubby tak ikut coz ader projek lain nak buat....kalau tak leh jer jumpa...

Nana said... [Reply to comment]

zieha-yup klw nk ke tmpt ni kena lalu BP dlu.budak suka la tmpt2 gini

ayu-xsmpt nak main tgh pusing2 ujan trn plak.amik gmbr tu pun ujan dh stat trn berlari2 nk amik kt seme tmpt tu.

ayu mayb esk ktorg trn jb tp papehal tu nant kita inform dlu ek

Gieyana said... [Reply to comment]

best nie...tingin aku nak ke sana..adik aku dok sn..:)

ishh..harus terjah nie next year..kekeke

mama tisya said... [Reply to comment]

wah2 mcm ala2 gols coast gtu cz ada karaktor cartoon tu..ala2 p overseas la..menarik gk tmpt ni..br buka ek??

Nana said... [Reply to comment]

gie-pegi weh jgn xpegi hehe..tmpt ni mmg sesuai la bw ank2 berjalan

eryn-hehe tu la ala2 kt obersea je rasa.dah lama buka dah...replika2 tu pun ada yg mcm dah burok2 skit.dlm gmbr xnmpk sgt buroknye tu hehe..

cintaKusayangMu said... [Reply to comment]

k.nana...bestnye g jln2...dh lama x naik bus n ketapi..ntah bila lg la nk merasa naik 2 bnda tu..ngn ank2 kecik ni payah la gak..lgpn xtaU NK G MANE NAIK KETAPI TU..WAKAKA

Nida said... [Reply to comment]

selalu ke Kluang tapi tak berkesempatan ke Tropical Village ngan Kluang station tu.. pasni boleh pergilah... mesti best..

lia said... [Reply to comment]

pertama... xde adiah ke wei aku da teka betul ko p tempat amrul tuh? keh3...

kedia... pandai sungguh anak dara korg bergambar... lawa jer aku tgk gmbr kat hello kitty dgn ko tu...

ketiga... dari zaman aku blajar 9tahun lps kat johor da teringin p kluang railcoffe tu tp xdpt sampai la inh hu3... nasib2... kah3..

DYLA said... [Reply to comment]

eh cantiknya... tak penah tau tempat ni.

tropical village ye nama dia? kat kluang ke? memng cantik!

mama_umar said... [Reply to comment]

best2,sng,g 1 tmpt dpt tgk landmark 1 doniaaaa, ceria damia ye cuti2 dgn mama&ayah die :D

Nana said... [Reply to comment]

qis-mmg susah naik bas bawa budak2 kecik ni nak2 mcm akk sorang2 kan leceh skit la tp mcm besar2 damia ok je dia xwat hal pun

nida-hehe...tu la pasni bole la g sini plak.

Nana said... [Reply to comment]

lia
pertama-ekeke..ko ni aku xde pun wat contest aku bg ko markah je la 100% sebab btol ehehe
kedua-eheh..damia sorng budak yg mngikut kata aku suh wat aksi mcm tu dia ikut je hahahha
ketiga-jgn ckp kau, amrul yg dok sini pun selama dia dok sini dia xpenah pegi kdai tu, 1st time dia pegi time 1st time aku trn kluang pas kawin dlu ni 2nd time dia g sini sebab aku dtg.hehe.biasa gitu la klw dh mmg org sini depa xheran dah aku ni je yg jakon ari2 mau mkn sini hehe

Nana said... [Reply to comment]

dyla-tmpt ni nama dia tropical village bukan t kluang tp kat air itam, kira dari kluang tu 1/2 jam je.

zt-heheh tu la satu tmpt dpt tgk landmark 1 donia.brangan2 mcm ada kt obersea je eheheh

wantie said... [Reply to comment]

wah... kalau Amirulm pergi kat sana mesti tak nak balik ni.. teringin nyer aku nak pergi. Tpai bila la pulak.

Nak kena hebahkan kat hubby nih..

Nana said... [Reply to comment]

wantie-eheh..jgn ckp amirul la damia pun xmau balik dia nk dok je tp katon tu heheh

atty's said... [Reply to comment]

cam besh ar tmpt tu ..cam round the world lak .

Nana said... [Reply to comment]

hehe kak aty tu la rasa mcm round the world je.

CuTeMiUt78 said... [Reply to comment]

walllla air itam ngan tmpt kita dah dkt dah tu.. heh..heh.. lama tak g tropical village tu.. damia naik trenn tak

Nana said... [Reply to comment]

rina..dekat ke?hehe..xpela lenkali kita trn kluang kita jumpe plak ek.damia xnaik tren sebab ujan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...