MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, December 4, 2009

damia nampak hantu?

semalam kan tengah2 tido malam tu tiba2 damia bangun.aku tgk jam kat nset kul 3 pagi.damia bangun pastu dia tepuk2 muka aku nak kejut la konon

sambil suara comei dia panggil ma..ma..sambil dia tepuk2 muka aku.bila aku terjaga aku tanya dia nak apa sayang??pagi2 buta kejut ibu ni...

nak tau damia buat apa??dia tunjuk atas dinding pastu dia cakap HANTU! di ulang lagi cakap ma..hantu!!huwa...klw korang la..apa reaksi korang bila budak umur 1 thn 7 bulan bangun pagi2 buta sambil tunjuk kearah sesuatu & cakap ada hantu.

orang kata budak2 kecik gitu mmg bole nampak kan?ala..mcm cite nenek kebaya tu la munira bole nampak muke samsiah yg sebenar.ish..aku ni kuat btol terpengaruh ngan tv kan hahahah....tp serius la bila damia ckp gitu tiba2 aku rasa meremang bulu roma.btol ke tak apa yang damia nmpk tu "menda tu" wallhualam....


13 ribu orang memberikan idea bernas:

** atie + farid + aisyah ** said... [Reply to comment]

nana... org dulu2 slalu ckp mcm tu... mungkin ye.. nana kene tgk2 kan damia, takut die effect plak .. yela, takut kan bende tu kacau kan..

Manjakusayang said... [Reply to comment]

Nana...
Orang2 dulu memang cakap cam tu! Budak2kan bersih lagi! So, sebelum tido tu, nana bacakan dia ayat kursi dan 3 qul... Katakan ler dia masih lagi cam tu...cuba basuk muka dia dengan air zam zam! Ini yang selalu kimm buat kat Husna bila dia takut semacam jer...

CuTeMiUt78 said... [Reply to comment]

ha'ah.. budak2 ni memang senang nak nampak benda2 camtu.. betul ckp manjakusayang tu.. sebelum nak tido, basuh kan muka kaki tangan dia.. selawat la skit.. pastu masa tidokan dia tu.. bykkan baca surah2 al- quran tak pun surah kursi

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

banyakkan baca surah kat damia sebelum tidur.....

sara said... [Reply to comment]

baca entry ni, meremang bulu roma..

cintaKusayangMu said... [Reply to comment]

k.nana...btul kot damia nmpk hantu tu..dia kn kecik lg..nmpk semua bnda2 cmtu...
klu cm qis slaluny qis akn cuci muka dorg ngn air paip 3x msa msuk umh bila dh main2 kt luar...smbil selawat
akk try la nnt ye

Nana said... [Reply to comment]

atie-damia xde plak nanges ke hapa dia senyap je.dlu time bb penah sekali ada pengalaman damia mcm terkena tegur.siang2 buta, elok dia tgh main2 tiba dia menangis mcm takut kan sesuatu.cepat2 ayah baca ayat quran & hembus tros ok

kimm-tq...mana plak nk cari air zam zam ni.hehe...tapi damia dia xde plak tunjuk mcm dia takut sesuatu ke.ngan lipas dia takut la

rina-tq....

ayu-insyallah...tapi rumah yg kita duduk ni pnyewa sebelum ni penah bgtau dia selalu kena kacau la apa la, nampak menda la.kita pun penah nmpk kelibat hitam tp tu masa mengandungkan damia dulu.skang xpenah dah nmpk menda2 tu

sara-xde apa la..klw damia nanges pastu mcm meracau2 tu rasa seram juga.ni dia diam je sambil tunjuk tepat kt satu tempat.tp tegak la gak bulu roma bila dia buat mcm tu

qis-tq 4 ur advice yang..akak pun rasa xmustahil damia nmpk sesuatu.sebabnye umah akak ni mcm xbrapa skit la.penah ada pengalaman ternampak kelibat hitam & bayangan melintas.tp tu dah lama dah

iNa said... [Reply to comment]

erk....
huhu..seram nih...
tp kan Nana...org tua2 slalu ckp,budak2 kecik nie mmg leh nmpk hantu2 nie...

tp xde ape2 la tu..
jgn risau k....

wantie said... [Reply to comment]

budak budak memang nampak mende mende cam gitu. kata orang tua tua ler..

Untuk keselamatan, cuba buat minyak chelak untuk dia.

Aku memang spare minyak chelak kat umah. Sebab Amirul penah kena sampuk sebelum nih...

Takut woooo....sib baik MIL ada.

Nana said... [Reply to comment]

ina-tu la org tua2 slalu ckp gitu kan.damia xnanges or meracau2 ke tu pasal xrisau sgt

Nana said... [Reply to comment]

wantie-minyak chelak?xpenah dengar plak.
damia penah gak la mcm kena tegur ngan sesuatu time tu dia bb lagi.nasib baik juga ayah aku terer2 gak bab2 ayat2 quran yg bole menghalau hantu & syaitan ni

lia said... [Reply to comment]

errrr betul ker depa boley nmpk? *gulp*

psl Amsyar pon pnh jer ckp mcm2 tp aku ignore kan jer....

Aku A-Z-Z-U said... [Reply to comment]

seram baca post ni...teringat erik ceritakan kisah member dia baru berpindah rumah. masuk2 je rumah baru tu, anak kecik member dia ni tunjuk kat siling pastu cakap: "ayah, ada kakak. ada kakak"...cis, seram siutttt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...