MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, February 2, 2010

berbakti kepada tanah...

jangan xcaya walaupun ktorg dok tengah bandar, dengan berbekalkan tanah yg sekangkang kera (aku rasa kangkang kera lg besar dr kluasan tanah depan umah aku ekekeke...) kami dpt gak bercucuk tanam skit2, jadila kan..xyah nk bli serai,daun kari,daun pandan & lengkuas kt kedai, amek je depan umah..fresh lagi xde racun perosak dijamin halal & selamat.moekekeke....

caya tak?dengan tanah seluas ini...mak aku bole bercucuk tanam...& hasilnye sperti ini..lengkuas
daun pandan
daun kari
serai
kedondong ha siap zoom lg buah dia
buah kedondong ni aku xbape minat, jiran seblah umah je selalu amik satu beg pastik bawa g opis.haha...sedap katenye, mana tak sedap bapak aku dah letak baja air longkang mmg la sodap ekekek....rendang je pokok ni, ada la tinggi aku kot

9 ribu orang memberikan idea bernas:

[-suziey-] said... [Reply to comment]

mmg xrugi tnm sume2 tu..senang..especially kes emergency..nk masak..hehe

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said... [Reply to comment]

wahhhhhhhhhhhh syabas nana .. aku laks teruja tgk ... rindu plk dgn mini kebun yg lama ditinggalkan .. hu...hu...

azleyana said... [Reply to comment]

aku suke tuh..nnt ko tolong anta kan kat umah aku, ko cmpk je dari rumah ko tu...hehehe

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

suka tanam2 ni...tapi tangan panas lah...setiap kali tanam jer mesti mati....last2 tanam je lah pokok hiasan yg susah nak mati....

Chik Na said... [Reply to comment]

kalu la kita berjiran, chik na pun nak mintak buah kedondon tuh

Nida (maaf gambar profile baru sahaja ditukar dari salji ke raya...hehe) said... [Reply to comment]

Wow... terbayang makan kedondong cicah garam...hehe, macam mengidam pulak

Hezesuze said... [Reply to comment]

sejuk n ijau mata memandang...huhu

zura@iwan said... [Reply to comment]

ok la tu beb...bleh tnm lg wpon skankang kera...stgh org x leh nk tnm lgsg...hikss

wantie said... [Reply to comment]

kedondong???? aku suker.. aku suker..

kalo yg dah tua tu mak haku suka wat pajeri. sodap.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...