MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, March 15, 2010

KONGANG...KONGANG...KONGANG...

Sebenarnya aku xlayan pun cite halimah jongang tu..bukan sebab aku xlayan cite2 melayu tapi aku selalu klw kt umah kalau dah ngadap lappy tv tu bercakap sorang2 je, hehe..buka tp aku tak tengok kang klw xbuka tv umah sunyi plak dah la aku ber2 je ngan damia, bila budak tu dah tido lagi la sunyi kan

Alkisah sejak cite halimah jongang kat astro tu kan..damia suka sgt nyanyi KONGANG..KONGANG…KONGANG…(bese arr budak2 mana bole ckp btol2 lagi kan..eheh..tak pela janji aku paham ape dia ckp tu)

So skang ni kan apa2 je jawapan dia cakap KONGANG..ei..sakit plak ati aku dengar hahahah..ok aku bagi beberapa contoh ek:

Situasi 1:

Semalam damia tgh duduk tepi beranda aku plak kt dalam, aku dengar damia cakap BYE2..KAKAK…then aku tanya “ damia cakap ngan sape tu sayang”???

Jawapan damia?? KONGANG…hahaha….aku pun cepat2 keluar & tanya lagi skali sape??dia jawap KONGANG…pastu budak yg damia babai tu (jiran seblah umah tanya)cik na, damia cakap apa??aku ckp KONGANG pastu budak tu ckp kurang asam damia!! Kekeke… ( kebetulan plak gigi budak tu mancung skit…)adoi la..damia bikin malu aku..kang budak tu ckp aku plak ajr damia ckp gigi dia jongang.heheh…tros aku xplain kt budak tu wei..damia bukan ckp gigi kau jongang la..dia cakap HALIMAH JONGANG…hahahah….

Situasi 2:

Tengah2 nyanyi lagi air pasang dalam…surut pukul lima..dia sambung KONGANG..KONGANG..KONGANG…hahaha..

Situasi 3:

Aku tanya damia, damia anak ibu ke anak abah? Dia jawapan KONGANG hehehe…

Ni la budak2 kan suka & cpt sangat meniru menda2 kt dalam tv.buatnye benda2 tu xelok yang di sebutnya masak…


20 ribu orang memberikan idea bernas:

MaMa ZuRa said... [Reply to comment]

haha..gelak sorang2 baca psal jiran tu..sian dia..tak pasal2 kena..kekek..skrg ni lagu tu yg pemes pon kat mana2..budak2 pon senang ingat..hampeh kan..

[-suziey-] said... [Reply to comment]

hahaahaha..sabo je la...kuat btl pengaruh tv nih..ekeke:p

ita cutevirus said... [Reply to comment]

huuiihh...

kalo dengar deq orang laen, mau diorang kate, "ni musti mak pak die yang ajar nieh.." aduyai... cabaran betul mendidik anak zaman sekarang nieh..

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

Situasi 3:

Aku tanya damia, damia anak ibu ke anak abah? Dia jawapan KONGANG hehehe…


wakakaka..
ko tahu tak nana..
sakit perut aku dowh gelak!!
seb baik dia ckp kongkang..
klu dia ckp ank kongkang?!!
akakakaa..adei..damia ni betullah..
lawak!!!!

Siti said... [Reply to comment]

alahai..sabor jer la...

budak2 skang cepat sungguh terpengaruh ngan tv kan..siti pun risau ngan anak2 siti tu...huhu

Ena said... [Reply to comment]

ekekekek.. memg kelakar lah bace nie..
betul tu..bebudak terlalu cepat nak mengukut ape yg dorg dengar & nampak.. haru kan!.. klu mende lek lok x per.. tp klu mende yg leh wat org terase.. haru jd nyer.. tp tu lah budak2..
tingat pulak.. mlm td kluar.. ader sorang makcik tu..tetibe si kakak leh cakap camnie "ummi halimah jongang lah" ho3x.. cepat aku tutup mlut si kakak sbb memg kekebtulan makcik tu jongan pun.. hasihhhh!! buat malu betul kan!!..

Nana said... [Reply to comment]

zura-heheheh tu la..seb baik la budak tu rapat so xde la dia nk amik2 ati dia gelak je hhehhe
mmg pemes la lagu tu kan

Nana said... [Reply to comment]

suziey-heheh tau xpe...klw la kt tv tu tunjuk menda2 xelok sure dia tiru nye

Nana said... [Reply to comment]

ita-heheh tu la
nasib baik damia kecik lagi kata la damia dah umr 4,5 thn pastu klw dia jumpe org2 mcm halimah jongang & dia ckp kuat2 malu nye la haii...

Nana said... [Reply to comment]

ayu-cop2 adakah kongkang tu sesuatu yg lucah???kekekek...

Nana said... [Reply to comment]

siti-tu la nye klw ikut menda2 yg baik tu sejuk gak perut kan..hehe...

Nana said... [Reply to comment]

ena-hahaha lagi kelakar cite tu sama mcm anak opis mate anak dia pun cakap mcm tu bila nampak orang2 mcm halimah jongang sebijik je dialog nye ekkekeke....

Ibu Ayra said... [Reply to comment]

hahaha, gelak guling2 baca entri nih... ayra plak kalau nampak ja iklan halimah jongang kat tv, dia nyanyi "nonang, nonang, nonang...".... sampaikan masa citer halimah juling tu pun dia sebut 'nonang...nonang...nonang...' jugak...maybe sebab dia nmpk pelakon lebih kurang sama je...

~ana~ said... [Reply to comment]

lawak ar damia nih....

kuat betl pengaruh tv pd budak2 kan...

mama tisya said... [Reply to comment]

lawak la damia tp suka part situasi 3 tu...ehehhehe

tisya pn kalo nmpk je iklan halimah jongang ni trus die nyanyi jongang...jongang..jongan....bdk2 pengaruh tv mmg kuat tul kn

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

kongkang tu tak lucah
tpi ko tahu tak kongkang tu ape?
ekeke..
kongkang tu monyet yg bontot dia kaler putih!!
ekeke..
tu yg aku tergelak tu.
lain dia nak sebut,lain yg bunyi.
n mujur jugak tak anak kongkang.
adei..
damia,damia.
adei..sakit perut aku gelak.
budak - budak ni betul - betul penawar duka dan laralah.

Nana said... [Reply to comment]

ros-kekeke ayra pon suka kongang ek hahaha...bebudak cam tu la ka cepat tiru

Nana said... [Reply to comment]

ana- tula nye klw la menda yg dia ikut tu benda xelok haru dibuatnye

Nana said... [Reply to comment]

eryn-ehehe tisya pun suka lagu jongang ek heheh mmg pemes la lagu tu dikalangan bebudak kan

Nana said... [Reply to comment]

ayu-wakakakakakka.....kongkang tu monyet ghupenye..adoila..sakit perut aku gelak nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...