MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, April 27, 2010

bila cik bedah minta di puji

cik bedah..bukan gambar sebenar...kisah benar..nama & lokasi kejadian: dirahsiakan...tp kepada kwn2 blogger sekalian cite ini langsung xde kena mengena dengan anda semua jangan risau....

alkisah...Cik Bedah (bukan nama sebenar) aritu pakai baju baru..lip lap lip lap mcm mak datin...aku plak..tak tegur yang cik bedah tu pakai baju cantik..baju baru plak tu...dah cik bedah rasa mcm xsedap duduk...sebab aku tak puji dia berbaju baru...aku perasan dia ke hulu ke hilir lalu depan aku tgk mcm xde arah tujuan pon hahah...

lalu..Cik Bedah pun datang kat aku..sambil berkata "kotor la baju ni terkena sambal nasi lemak"sambil tangannye mengibas2 baju baru yang mengerlip itu....hahahah...aku tau sebenarnya tu taktik dia nk suh aku tgk baju baru dia tu & aku plak konon2 buat tak perasan yang itu baju baru dia...(bila aku tgk dekat2 xde pon kesan kena sambal nasik lemak..heheheh)

cik bedah pun bila dah kibas2 baju dia tu tros dia cakap ni la "baju yang saya bli harga RM300++ xde kat malaysia tau..ni kat luar negara je ada..saya kirim kat kawan.ramai yang tanya beli kat mana baju ni??"
(situasi ni lebey kurang cite anak mami tu la..dia nak tuang air teh dia sinsing nye lengan baju smpai siku..dah tu mengerlip nampak seme barang kemas) hahaha... dah siap bg contoh

ekceli aku ni bukan la xsuka puji2 orang...aku suka tapi tak perlu la nak paksa2 aku puji ..kalau aku nak puji aku puji la..klw dia buat gitu pun aku ttp xkan puji hahaha, bukan sekali dua cik bedah ni berperangai mcm ni...dah selalu sgt..tu aku pun malas nk puji2 hahaha..aku ni pun satu jahat..

so ada la timbul sedikit kerimasan..xabes2 nak suh orang puji dia je..pastu tak abes2 nak cite dia beli baju semua mahal2 adeh...aku kan..terus terangla..klw baju tu harga sepuluh hengget pon kalau lawa aku beli...& kalau ada pun aku beli baju mahal2 (stakat ni xde pon baju aku mahal..seme murah2 aje) aku tak penah cakap kat dia nak tau x baju ni harga dia sekian..sekian...klw dia tanya baru aku bgtau

yallah ta tuhanku...semoga kau bukakan hati cik bedah supaya tak xde lagi sifat menunjuk2 dia depan kami semua yang terpaksa mengadap muke dia ari2 .amin..amin yallah kau hindari la aku dari sifat2 yang tidak baik itu..supaya tak de orang yang akan benci dengan aku...


22 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

kt opis ni pn ada gk org mcm cik bedah tu...kdg2 kalo kita tau die jenis camtu nk puji pn jd mls...sebab die lebih mcm show off...kalo rpt2 geng2 kita tu tk kisah la..

juelee said... [Reply to comment]

mami jarum version junior.. klu sy selalu diamkan aje.. abes2 pun jawab bk... yeke kak? saya tak tanya pun.... hahahahahah....

seb bek la sy tak pernah jumpe lg org camni....

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said... [Reply to comment]

ada gak cik bedah @ anak mami di zaman skrg nieh .. adehhhhhhhhhhhhh .. sengal ler .. aku pun x suka nak puji2 pada yg hover niehhhhhh ..

ps > tahniah pada peminang giveway ko .. aku nieh tak tertangan nak join giveway ;-)

Afne said... [Reply to comment]

senyum je la nana..

CaMaRPuTiH said... [Reply to comment]

aih la.. anak mami version apa la tu kn nana...

sabar jek la... jgn kita lak susun dosa sbb perangai dia udah.

[-suziey-] said... [Reply to comment]

hahahah sabo je la..cik bedah cik bedah..adeiiii..mls nk layan org camni..too show off

suamihanyisterizuki said... [Reply to comment]

manusia nih, macam2 ade jer....

mama_umar said... [Reply to comment]

senyum sinis je aku bace..

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

tak tahu nak komen apa nana...ader gak yg minta dipuji2 yer..

Nana said... [Reply to comment]

eryn-haha kan?malas nk puji klw jenis pangai mcm tu

Nana said... [Reply to comment]

jue-haha i like that answer hahaha ye gak nape la tak ckp gitu kan?kesian plak kang hehehhe

Nana said... [Reply to comment]

diana-hehe dah tu pakai lawa2 xde org puji xbez la kot dia rasa

Nana said... [Reply to comment]

afne-heheheh senyum sinis

Nana said... [Reply to comment]

asha-hhehehe ni kira mcm aku dah ngumpat dia lak kan heehehe..tobat tobat

Nana said... [Reply to comment]

suziey-tu la mmg malas la nk layan org gini

Nana said... [Reply to comment]

zuki-tu la nye...nama pon manusia kan

Nana said... [Reply to comment]

zt-hehehe...ntah la..fedup aku pangai mcm ni

Nana said... [Reply to comment]

ayu-kesian..sebab xde org sudi puji dia..hehehehe

~ana~ said... [Reply to comment]

ada gak org gini..hu3x..yg x tahan siap g gedik depan ko tuh cakap bj kotor..adoi la...

E.L.I.Z.A said... [Reply to comment]

aiyaa...mmg sakit jiwa la kalu hari² nk mengadap cik bedah ni..eh cik bedah tu x baca ke blog nana? heheh biar dia tahu sikit, org semua tak suka perangai dia

Nana said... [Reply to comment]

ana-hahaha tu la pasal saje je dia gedik2 depan kita nk tujuk baju hehehe

Nana said... [Reply to comment]

eli-cik bedah tu penah gak baca blog kita tp dia bukan blogger pun hehehehe lantak la klw dia baca pun mmg nk kasi dia sedar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...