MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, April 23, 2010

kejadian di kedai AKOK

aku suka kueh akok sape suka angkat tangan???tadi g lunch sama2 ngan kwn kolej, dh abes lunch singgah bli kueh akok...tp sebelum tu aku nampak mcm ada sekor lalat dlm tmpt akok tu terbang2.

makcik jual akok : nak apa dik?

aku : nak lalat...(dengan konpidennye..hahaha..aku pun xtau mcm mana aku bole cakap nk lalat?sebab aku dok leka tgk lalat dlm tempat kueh akok tu kot kekeke...) pastu aku baru prasan! eh silap cakap nak akok 3 ketol.

makcik jual akok: tiba2 buat muke bengang sebab aku cakap nk lalat (muahahha...) tp aku dah ckp sorry...

aku: bape hinggit cik?

makcik jual akok: 3 ketol RM1.20 sambil wat muke ketat..pesal bengang ngan aku ke?aku ckp nak lalat?

aku: bagi la RM2

makcik jual akok: xde syiling ke 20 sen?

aku: owh..kejap2 carik dlm beg & aku jumpe 20 sen ( 10 sen +dua syiling 5 sen so total 20 sen la kan)

mak jual kueh akok: eh ni syiling 5 sen xnak la..

aku: la...cik 5 sen ni duit gak apa..tadi kata nak syiling...saya bukan bagi 5 keping 1 sen. nape xlaku ke 5 sen ni?sambil menahan marah & nada suara pon dah naik sebab geram

makcik jual kuih akok: orang xnak la duit 5sen..(dengan sore yg agk kurang ajarrrr..)

aku: dah tu..camne ni?saya ada 10 sen je tu..

makcik jual kuih akok: xpe la..1o sen pon 10 sen la..

aku:lor...mcm2 hal la..mcm ni pon ada ke??sambil jalan dengan bengang hahahah..orang yg tgh q nk bli kueh akok tgk je aku...

ntah apa2 kan ke kau dah rugi 10 sen makcik oi...aku bukan nk kurang ajar tp kau tu dulu yang ckp dengan nada kurang ajar...mmg dari awl perbualan aku ngan makcik tu dianye PR xbagos ada ke layan customer kurang ajar gitu?dapat la ngan aku...hahaha...

oh ye..menatang yg aku tgk lalat tu tadi sebenarnya bukan lalat tp anak lebah kekekek...lebah ngan lalat pon xreti beza.

18 ribu orang memberikan idea bernas:

momguess said... [Reply to comment]

den suko akok
pulak tu kalo yg byk2 kedut tu
sgt2 mabeles

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

mmmmm...mana nak cari akok kat JB ni...bulan puasa byk lah kat pasar ramadhan...

mama tisya said... [Reply to comment]

sedap nye akok..apa la makcik tu duit 5sen tkmo...kn dh rugi 10sen..ehhehe

~ana~ said... [Reply to comment]

nana.......kita angkat tgn sbb kita suka mkn akok...erm..sedap nya akok...dah lama x mkn akok....

[-suziey-] said... [Reply to comment]

eee apasal kurang ajar mkcik tu..lenkali tnya dia..rsnya zety xannounce lg kan duit 5sen xlaku..huh..byk cekadak..erkkk aku xbape suka akok..manis:D

zue @ annaleeya said... [Reply to comment]

sodap kuih akok nih... tp mkn xleh byk.. manis...

lorr... duit 5 sen pon takmo??? 5 sen tuh bulih byr bil ape???

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said... [Reply to comment]

suka time bulan pose .. mkn time pns ..yg tak manis sgt tue lg ler sedap ..

ps > adeh makcik jual kuih nie x reti pr ngan customerrrrr ..ishhhhhhhhhh

Ena said... [Reply to comment]

dah lamer tak makan kuih akok tu.. uwaaaaaaaa..

sedap tu.. huk huk huk..

Nana said... [Reply to comment]

kak guess-hehe den pon suko almaklum la...tekak pantai timur ni xbole lari skit dar jiwo den heheh

Nana said... [Reply to comment]

ayu-mmg xde juai ek klw bukan bulan puasa?

Nana said... [Reply to comment]

eryn-hahah bengong makcik tu dia sanggup rugi 10 sen
bukan nye xlaku duit 5 sen tu

Nana said... [Reply to comment]

ana-hehe org pantai timur sure suke kan..

Nana said... [Reply to comment]

suziey-tu la pasal...dia kata orang xnak duit 5 sen tu dah jawab kat dia tadi mcm nk cari gadoh je makcik tu

Nana said... [Reply to comment]

zue-tu la suka kueh akok ni....makan banyak mana pon xmuak ehehe
makcik tu dh kaya la tu...dulu2 masa 1 sen tu laku orang siap simpan satu sen tu kan?dia bole xnak 5sen

Nana said... [Reply to comment]

diana-tu la klw bulan puasa sllau gak cari kueh akok
mmg makcik tu xreti layan customer la menyirapp je

Nana said... [Reply to comment]

en-klw kat area kramat ni kan depan bangunan sapura tu paling sedap

MrS. F!zA@Mama Darwisy said... [Reply to comment]

muahahahah..kelakar ar baca kisah ngn mak cik ni..makcik zaman moden dah pndai demand nak duit besau2 je 5sen dh tak hirau..kalo cmtu bank negara kena hentikan kuar duit 5sen la dah kata tak laku..huhuhu

Nana said... [Reply to comment]

fiza-time dalam kete cite blk kat kawan dia gelak sempai senak2 perut time singgah bli kuih tu kwn tgu dalam kete so dia xtau cite cuma dia da tegur nape nampak nana membebel ngan makcik tu hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...