MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, May 5, 2010

dinner@samuri sate

ni cite khamis lepas xsempat nk upload tak sabau2 nk cite psl kuching hehehe...blk keje khamis lepas amrul ajak g dinner kat sate samuri kat kajang nun..tujuan utamanye nak g minjam DSLR adik amrul bawa g kuching..dah la aritu ujan MRR2 gile babas punye jem smpai terpaksa ikut langat...nk wat camno demi SLR tu sanggup amrul tempuh jalan jem hahaha...(sape yg over bgambo sebenarnya ni??jawap en amrul kekekeke..)

jadinye dah alang2 jumpe pak ngah & mak ngah damia (lupe mau amik gambo diorg) amrul ajak sekali pak lang damia.kira family dinner la ni..amrul punye tamak haloba..dia oder semua sate yang ada: daging, ayam, ikan, perut, rusa, arnab mak aii tkejut aku tgk abes semua dia amikknye...nasib baik xde sate cipan je..aku rasa klw ada la sate cipan mau dia oder juga muahahahah....

sudahnye...tak abes pon sate tu seme tapau je la bawa balik.tu la orang tamak selalu rugi...tak mau dengar cakap orang oder skit2 sudah la..tp tak rugi pon kan..bole bawa balik bg adik2 aku makan kan dapat pahala heheheh...

klw dulu2 time MIL aku duduk semenyih selalau la singgah makan kat kajang ni, tp skang ni g dekat2 umah je melambak branch samuri ni.cuma kat kajang ni besar la kedai dia 2tingkat lagi decoration kt situ pun lawa...seme barang2 antik.rasa tu mmg tak bole di pertikai la...bagi aku sedap je..tak tau la tekak orang lain kan.
samuri kajang
sate ayam & dagingsate arnab,ikan, rusa & perut aku bedal je seme...
apa lagi.makan la along open tabel tu hehehe...baik hati btol along ni..laki sapa la tu kekekek
ni la orang tamak seme sate dia mau oder hahaha....
sian damia 1 batang sate pon xdapat rasa sebab dah tido xpe ibu makan bg pihak damia hehe..bencinye aku tgk muke aku time ni pesal ek?dah xde gambo lain 1 ni je sempat amik tepek je la
p/s: tq banyak2 kat pak ngah & mak ngah damia sebab sudi pinjam kan kami DSLR nikon D90 tu bawa g kuching..semalam diorang g animun kat krabi island ari jumaat ni baru balik malaysia...selamat berhoneymoon korang...jgn lupe ole2 utk kami dari krabi island..bez g animun sekali ngan bb dalam perut hehehe...

21 ribu orang memberikan idea bernas:

MrS. F!zA@Mama Darwisy said... [Reply to comment]

best lagi tak makan kat sana??mkn kat sana sekali ja.. siap ada tmpt kipas n bilik ekon..huhu..

tp dah kt putrajaya pon ada satay dia tak pi dah la sana.. huhu.. tp sate dia mmg best ah!! smpai jilat2 kuah dia..ekeke

lia said... [Reply to comment]

aku slalu gak bawak family aku mkn kat c2, yg kat kajang nyer la maksud aku.... sbb best tgk mak aku mkn, sedap la kot he3...

ita cutevirus said... [Reply to comment]

peergghhh... banyak gile satay... sedap.. sedap...

zue @ annaleeya said... [Reply to comment]

sedap sate tuh... lapo bile tgk... kene pekena sate gak nih....

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

pernah gak makan kat sana..kalo gi rumah BIL ayu, memang dia bawak pi situ jer...

tapi yg tak tahan tu semua jenis sate di order tu...fuhhh dasyat...

[-suziey-] said... [Reply to comment]

pttla cantik gbr..hehe..

waaa dorang plak hanimun kt krabi island..kt mane tu..pastinya beach..ouh i likeeee

SyaNa said... [Reply to comment]

mmg makan besaq ni
muke adik amrul ngan dia sepesyen je kan

best nye dpt hanimun ngan bb dlm perot..

Nida said... [Reply to comment]

Sate ini mengingatkan aku pada sejarah lama.... selalu menge'pow' pakwe@hubby belanja makan sate ni dulu..hehe

zura@iwan said... [Reply to comment]

wahhh...aku tgk sate kt cini...aku jd lpr la..tp nk mkn daging2 ni aku sakit gg...huhu...

no wonder tgk gmbr cantik2 kt kucin..rupernya pakai dslr...

krabi island cantik tmpt dia tu...beach...nk gi gk..hehe

Ena said... [Reply to comment]

akak dah lame dah tak makan sate.. huhu.. meleleh pulok nengok gambo satay tu.. sob sob sob

Nana said... [Reply to comment]

fiza-kita mmg suka makan kt sana sebab tempat dia luas..tp dulu la time MIL duduk area sana kalau g time weken parking susah skit

Nana said... [Reply to comment]

lia-heheh kalau dah sampai kajang pegi la mana2 kedai aku rasa seme sate diorang sedap

Nana said... [Reply to comment]

ita-hehehe tu la...orang tu kuat makan..hahah

Nana said... [Reply to comment]

zue-hehhe...saya pon dah lama gak xmakan sate ni..tp bila tgk banyak2 mcm ni kan cepat muak makan sket je

Nana said... [Reply to comment]

ayu-owh penah mai situ ek..heheh sama la mcm amrul seme dia oder, kalau dtang sini tp selalunye dia amik sikit2 je nak rasa

Nana said... [Reply to comment]

suziey-heheh tu la..klw pakai kamera cabuk aku mmg xlawa gitu la
ahh..beach aku pon suka..bila la nak smpai

Nana said... [Reply to comment]

syana-hehe tu la mgm diorang muke sepesen...yang no 2 tu je lain skit yang lain2 seme satu patern

Nana said... [Reply to comment]

kak nida-wah..ada kenangan sate ek eheheh

Nana said... [Reply to comment]

zura-heheh tu la ramai dok tanya gambar lawa kan..bukan kamera aku..pinjam je hehe
aku pon tingin nk g krabi sebab tmpt dia lawa gile

Nana said... [Reply to comment]

ena-hehehe..apa lagi ajak la en.somi terjah sate samuri

Ayu Jaffar said... [Reply to comment]

waaaa nana!

tekak ni ngengade sgt...kalo nk mkn sate mesti paksa somi bwk pegi sini...baru rasa makan sate!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...