MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, June 10, 2010

CONTEST! One Day I will

nak join klik sini

satu hari nanti saya harap saya akan...dapat tinggal bersama2 suami tercinta..kenapa??
buat sesiapa yang belum tahu...tahun ni merupakan tahun ke-4 aku tinggal berjauhan dengan suami...bulan depan genapla 4 tahun usia perkahwinan kami..dah selama itu juga la...kami terpisah atas tuntutan kerja..sorang di Kluang & sorang di KL...

kalau ada orang impikan rumah besar..kereta besar, barang kemas berkoyan2...kereta ferrari..tapi tidak bagi aku...cuma satu je yang aku mahukan...iaitu dapat tinggal bersama2 suami & rasa macam mana kehidupan yang sempurna mcm yang dilalui oleh pasangan2 suami isteri yang lain...

kalau ada yang perasan...setiap kali aku buat tag & klw ada soalan2 tag tersebut berbunyi apa impian aku?pasti lak lain tak bukan aku akan jawab..impian aku dapat tinggal bersama2 suami tercinta...banyak kenangan / moment2 yang amrul terlepas...esp moment membesarkan anak...mana tak nya..kami hanya berjumpa 2 minggu sekali itu klw bernasib baik..kalau tidak sebulan sekali.. & paling lama tak jumpe sebulan setengah...sanggup??nak tak nak kena sanggup kan juga...

walauapapun..aku tetap bersyukur...sebab amrul masih dalam malaysia & hanya 3 jam perjalanan je jarak yang memisahkan kami....buatnye amrul keje kat luar negara,yang mana 5,6 bulan sekali baru jumpe??tak ke naya??kepada kawan2 blogger yang senaseb dengan aku antaranye yang aku ingat :

MASLINA -suami keje kapal 6 bulan sekali baru jumpe
LELORD-suami keje oversea ni tgh mood honeymoon sebab suami balik malaysia
QIS-suami kat jeddah 6 bulan sekali baru jumpe
FYZA-suami kat jb fyza kat kedah (lagi jauh dari aku)
LILY-suami kat kuantan & lily kat shah alam
WANIE-suami keje NAVY berlayar berbulan2 baru jumpe

satu je aku nak cakap dengan kawan2 yg PJJ ni..aku salute korang..sebab aku faham bukan senang nk hidup berjauhan tanpa suami disisi kan..kita serupa...semoga korang juga tabah menjalani hari2 tanpa suami di sisi...aku juga doakan korang dapat tinggal sama2 ngan suami masing2 tak payah duduk jauh2 dah

ye..memang berjauhan membuatkan kami semakin sayang menyangi, saling percaya & paling penting kami bahagia dengan cara kami..aku berdoa semoga suatu hari nanti impian aku di makbulkan...yang mana kami dapat tinggal bersama2 mcm mana pasangan suami isteri yang lain....

sehingga saat ni..aku sendiri pon belum ada jawapan yang pasti bila aku akan dapat duduk sama2 dengan amrul...kalau amrul tak dapat keje kat KL dalam masa 3 tahun lagi...mungkin aku akan mengambil keputusan berhenti keje & ikut amrul duduk kat kluang..mungkin...aku hanya mampu berserah..& go with the flow...


23 ribu orang memberikan idea bernas:

cicakgirl said... [Reply to comment]

semoga impian kak nana akan dimakbulkan-Nya suatu hari nanti..aminn

Nana said... [Reply to comment]

tq..insyallah....harap2 satu ari nanti termakbul doa ni

Echa said... [Reply to comment]

syahdu plak rasanya... takpelah nana... insyaallah.. satu hari nanti impian ko tu termakbul jugak... aminnnn..

Hidayah Ismawi said... [Reply to comment]

sedihnya kisah ni uhuhu... kita doakan termakbul.. and you get to be with the love of you life :)

Thanks for entering the contest.. Good luck! :)

suamihanyisterizuki said... [Reply to comment]

a'ah kagumss jugakkkk,hany yg kekdg seminggu skali kena g jb,. meragam cam budak2...ishhh

insafff kset baca nih...jgn anggap kita kekurangan kan, sbb ada org lain lagik teruk dr kita...thank u...

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

aku teringat pada akak ipar aku kat ampang nih
sepanjang tahun dari kwin sampai ler anak dua ni..
memang jauh jer.
dia kat amapng,laki dia kat kedah.
askar jugak.pegawai waran 1 ke 2 pun aku tak ingat.
gi training kat oversea pun dah byk kali.
seb baek dah pencen dah.
la ni jdi jurulatih plkn

MamaDamia a.k.a Haiza said... [Reply to comment]

semoga impian Nana akan tercapai...memang seksa jiwa raga kalau berjauhan dengan suami ni...dulu hubby saya keje kat kuantan 2 minggu sekali baru jumpa pun dah rasa cam nak meroyan....hihihi

firahadifa said... [Reply to comment]

syahdunyer... Amin...

Yan said... [Reply to comment]

alahai syahdu sungguh entri ni...
dukla kluang nana... jadi org johor plak hehehee

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

insyallah..mudah-mudahan...

lily azliyana @ mama zara said... [Reply to comment]

huhu..ikut sebak bace entry ni mengenangkan nasib yg serupa ngan nana..tp ingatkan kite dh cukup teruk, rupenye ada yg lagi kesian. 6 bulan sekali jumpe??camane tuh. kite yg sesekali tk jumpe lebih 2 minggu ni pon mcm dah meroyan dah..heheh

zue @ annaleeya said... [Reply to comment]

faham sesangat... sbb klu akak berjauhan 2 hari pon dah rindu... huhuhu...
hrp tercapaila impian nana nak tggal sekali yer....

Nana said... [Reply to comment]

cicakgirl-insyallah harap2 impian ni tercapai

Nana said... [Reply to comment]

echa-hehe syahdu ke terer la ek aku mengarang bole wat ko syahdu hahaha
insyallah...amin2

Nana said... [Reply to comment]

hidayah-ok tq...heheheh sedih ke?sikit2 je ada la kot

Nana said... [Reply to comment]

hunny-yes..klw kita rasa kita ni sedih ingat ada lagi orang sedih dari kita...tu je..utk bg penyedap hati hehehe

Nana said... [Reply to comment]

ayu-hhuhuh kesian kan?klw dah kawn ngan askar2 ni mmg kena bersedia la duduk jauh

Nana said... [Reply to comment]

haiza-owh penah ek merasa PJJ..tu la hanya kaum2 PJJ hje tau mcm mana seksa nya

Nana said... [Reply to comment]

fida-hehehe amin juga..harap2 dpt dok skali nanti

Nana said... [Reply to comment]

yan-hehe skang ni blom bole lagi yan kena tunggu lagi 3 tahun..huhuhu rela dalam terpaksa

Nana said... [Reply to comment]

ayu-insyallah harap2 amin

Nana said... [Reply to comment]

lily-hehe tu la..kita serupa...tu pasal la..kita ni baru 2mgu sekali xjumpe kan kwn2 lain lagi kesian..6 bulan sekali mmg meroyan wooo haha

Nana said... [Reply to comment]

zue-hehe tu baru 2 hari kak..klw 2 minggu mcm mana?meroyan x agak2nye hahaha
tq kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...