MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, June 9, 2010

sape yang buat?

minggu lepas...aku balik keje & teros mak aku tanya, aku ada cubit damia ke?ha?cubit?tak pernah aku cubit takat tampo2 manja kat bontot kat pampes tu ada la..aku pun cek la..peha damia yang mak aku kata lebam tu...serius mmg aku tak perasan..sebab pagi2 aku anta damia kat mak mmg aku xmandikan & balik keje plak mak aku dah siap2 mandi.so aku mg tak perasan lebam tu..

ingat tak cite2 aku pasal lebam2 kat betis aku?2x aku tulis kat dalam blog pasal lebam tu..kali ni damia plak yang kena.serius setau aku xde plak damia terlanggar apa2 yg bole menyebabkan kesan lebam tu..ntah lah wallahualam...

satu petang masa aku & adik beradik berkumpul tiba2 adik aku cakap nana..nak tau x aritu kan damia tgh main dalam bilik (bilik adik aku) pastu tiba2 damia tutup mata rapat2 & adik aku cuba buka tangan dia tu damia xmau..bila adik aku paksa buka tangan damia dari tutup mata dia tiba2 damia menanges sambil mengigil2 sambil tunjuk belakang pintu bilik adik aku sambil cakap HANTU!

bukan damia sorang je...sorang anak buah adalam umur 4 tahun gitu yang masuk dalam bilik tu tiba2 menangis sambil mengigil2 & bila kakak aku tanya kenapa?dia ckp sofea nampak hantu kat belakang pintu (tempat sama yang damia nampak) & kakak aku tanya cm mana rupa hantu tu??nak tau ank buah aku buat mcm mana?dia buat gaya sesuatu tengah bergayut & kaki dia xcecah tanah!fuh...tetiba meremang bulu roma aku

pastu kakak aku plak buka cite...dia kata..yang dia pernah terdengar orang basuh kain & basuh pinggan waktu tu pukul 2 pagi.pastu dia kata setiap kali dia lalu kat toilet bulu roma dia meremang.kakak aku ni dia bole "rasa" kalau satu tempat tu ada "sesuatu" ye la bukan sebarang orang yang ada sixth sense gitu kan..

pernah ada sorang kawan datang rumah mak aku & dia ni kira bole tau menda2 tu ada kat mana..bila dia balik dia ada sms aku..suruh banyakkan baca al-quran sebab dia kata umah mak aku tu ada sesuatu nak2 dekat lorong nak pegi toilet tu.alhamdulillah..setakat ni xde la menda tu mengacau kami adik beradik.sebabnye umah mak akut tu mmg tak sunyi dari bacaan suci ayat2 quran.bapak aku mmg selalu mengaji tiap kali habis subuh & magrib.

kalau tanya aku apa pengalaman aku dengan menda2 tu kat umah mak aku, pernah beberapa kali aku ternampak kelibat hitam melintas antara dapur & bilik tp xjelas apa menda tu..cepat sangat mcm sekali imbas je..nampak menda hitam.

fyi, dulu pernah ada sorang ahli keluarga aku yang terkena sihir yang dihantar oleh sesesorang & pernah family aku panggil ustaz utk pagar rumah mak aku tu.habis satu rumah ustaz tu tabur dengan lada hitam+garam kasar... & last sekali dia tabur kat pintu belakang..bila ustaz tu tengok je tunggul kayu kat pintu belakang umah mak aku terus ustaz tu ckp "ada sesuatu kat situ" hish.xleh lupe..serius meremang...

ustaz tu pesan suruh bakar cili kering dekat pokok tu setiap kali magrib selama 3 hari berturut2.cite ni dah lama dah..dekat 2 tahun lepas..tp baru2 ni masa damia tengah demam panas & aku nak bawa g klinik dalam pukul 9, masa nak masuk dalam kereta aku mmg lalu dekat tunggul kayu tu teros damia ckp HANTU sambil tunjuk kat tunggul tu.

harap2 aku tak nampak la menda tu depan2 mata minta dijauhkan la..klw setakat kelibat tu bole tahan lagi...jangan la dia muncul menjelmakan diri dia depan aku mau terkencing dalam suar agaknye.xleh nk takut sangat & xleh nak berani sgt, apa2pun kita patut takut dengan allah sebab makhluk2 tu pun allah yang cipta..

kesan lebam dalam bulatan tu time ni dah xbiru sangat..masa mula2 kena tu biru lebam
kat tunggul pokok ni la yang dikatakan ada "sesuatu"

34 ribu orang memberikan idea bernas:

saveme_zero said... [Reply to comment]

ermm..klu bdk mmg mudah nmpk. ni kat umah mak ko ke umah ko?? elok cr ustaz,suh tgkkan balik..kot ada yg x kena kan.

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

aishh..seram lak baca e3 ni..sebab budak2 memang senang nampak kan..minta2 dijauhkan ...banyakkan berdoa kepada tuhan..

lia said... [Reply to comment]

mmg kena cari ustaz yg reti usir benda2 tu la.... kesian kat damia, budak2 kecik lain d belenggu ketakutan...

firahadifa said... [Reply to comment]

seram nya baca nie nana.. kena buat something nie.. kesian ngan damia.. huhu

[-suziey-] said... [Reply to comment]

haih..seram la plak..meremang ni..huhu..budak mmg bole nmpk bende halus kan..selawat la byk2..baca sume surah dlm Quran xpun mukadam pn bole la..hehe..berserah..

juelee said... [Reply to comment]

pasni gi umah kak long takmo la pandang tunggul kayu tu... cam seram aje..

ita cutevirus said... [Reply to comment]

aduhai...
seram nyer ita baca... nana, ita rase tunggul kayu tu kena buang la... tp, jgn buang sembarangan... kene panggil ustaz..
sebabnyer, dekat² ngan umah ita, ada satu pokok ni, ade satu indian da bunuh diri kat situ, so, pokok tu haunted tau... sape yg lalu depan pokok tu akan kene..
ada ustaz cakap, pokok tu tempat orang buang "something".. mungkin jugak tunggul kat blakang umah mak nana tu tempat buang "benda²"..
elok la cepat bertindak...

pasal lebam plak, ita penah dengar, ada satu ustaz ni cakap.. time tu ita tgk al-kuliyyah.. die cakap, kalo kite bgn tido & kita dapati ada kesan lebam kat anggota badan kite, kemungkinan besar ade orang cube buat something yang tak elok kat kita @ keluarga kita....

ARIFFDA said... [Reply to comment]

seram la...bykkan baca yassin..insyallah...

~ana~ said... [Reply to comment]

bc cerita pun dah buat kite meremang bulu roma nih..hu3x....

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

ish,seram2..xper,byk2 bace ayat kursi slalu..

ann @ hatiberbunga said... [Reply to comment]

hish.. tetiba meremang bulu roma duk baca citer nana nih. ann ni dah mmg sejak azali penakut! huhu..

FyZa said... [Reply to comment]

seram lak baca cita kak nana..besar gak ek tunggul kayu 2..

Iela Fazielah said... [Reply to comment]

seram ooo

atty's said... [Reply to comment]

seram pulok kty ..
besar gak lebamnya tu

C-Tiey Hamid said... [Reply to comment]

erk..nampak macam sesuatu plak kat tunggul kayu tuh...*

Nana said... [Reply to comment]

sue-itu la...kakak aku pesan suh bakar lagi cili kering tu kat pangal tunggul pkok tu
seme2 menda pelik2 tu terjadi kt umah mak aku, ala bukan jauh pun umah aku kat atas je tp so far umah aku xde plak bunyi or nampak apa2

Nana said... [Reply to comment]

ayu-itu la..kdg2 ti dia tunjuk tepat kt pokok tu sambil ckp hantu..mmg seram je klw tiba2 damia tunjuk pokok tu

Nana said... [Reply to comment]

lia-itu la...aku nk kena bawa juga damia g jumpe ustaz nanti.tp so far dia xde meracau2

Nana said... [Reply to comment]

fida-skang ni ktorg tengah buat balik apa ustaz tu suruh bakar cili kering kat tunggul pokok tu

Nana said... [Reply to comment]

suziey-tu la...kat umah aku time magrib mmg aku buka cd ngaji bagi setan2 tu seme lari

Nana said... [Reply to comment]

jue-sebelum ni penyewa umah mak kak long tu penah mengadu dia kata kt pokok tu ada menda..& laki dia penah kena tegur ngan menda tu dalam kul 2 pagi perempuan pakai serba putih!

Nana said... [Reply to comment]

ita-tq for the info..
tp tu la kita penah ckp ngan mak kita suh bakar je tunggul tu tapi xberani la plak kang jadi ap2 susah plak kan

kita pon penah dgr kt tv pasal satu topik gangguan sihir ustaz tu kata klw badan kita ada lebam2 makannya ada menda menganggu

Nana said... [Reply to comment]

ariffda-insyallah..tq yea

Nana said... [Reply to comment]

ana-heheh dah jangan tengok sangat gambar tunggul pokok tu kang xleh tido malam plak

Nana said... [Reply to comment]

zt-tq...insyallah..

Nana said... [Reply to comment]

ann-kita ni pon penakot juga..uhuhu dah la selalu tido berdua je ngan damia sejak dia kata nampak hantu kt pokok tu mmg tido malam xttp lampu hahah takut gelap2 kang terbayang mcm2 plak

Nana said... [Reply to comment]

fyza-ekceli tunggul tu dulu nya pokok besar tapi dah mati tinggal la tunggul gitu je..kat dalam pokok tu pelik sikit sebab ada pagar melekat dalam batang pokok tu

Nana said... [Reply to comment]

lela-jgn x tido malam udah la ye

Nana said... [Reply to comment]

kak aty-haah..besar gak...saya kena selalu kecik je

Nana said... [Reply to comment]

ctiey-jgn tgk lama2 kang kuar menda lain plak kang hehehe mmg klw malam2 jemur kain kan rasa mcm ada orang perhati je...

lily azliyana @ mama zara said... [Reply to comment]

iskkk..seramlah plak klu mmg dh org bgtau ade 'sesuatu' dlm rumah sndiri..harap benda tu tak kacau sesapelah. tp yg tak best budak2 leh nmpak plak. kite yg dgr cara budak tu cakap pon dh naik seram apetah lagi diorang yg nmpak sndiri tu..huhu

MamaDamia a.k.a Haiza said... [Reply to comment]

seram la plak baca entry ni...tapi betul la...budak-budak memang boleh nampak "sesuatu" tu...kalau kita yang nampak ...rasanya mau pengsan agaknya :P

Nana said... [Reply to comment]

lily -tu la..klw kita dah tau kat mana2 yg kata port dia lepak mmg otomatik je lalu situ meremang bulu roma hehe tp masa xtau xde plak nk meremang2

Nana said... [Reply to comment]

haiza-tu la..xmau la nampak...huhuh ckp la kelibat2 gitu je..tu pon dah berderau je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...