MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, August 17, 2010

7 ramadhan

cepat lak aku rasa dah 7 ramadhan....aku jenis xsuka kira arini dah ari ke berapa..tu pasal aku dok ingt arini 6 ramadhan heheh sekali bila kira2 dah 7 ramadhan rupanya..mcm mak aku plak tiap2 ari pas buka sure dia ckp ha...arini dah ari ke- berapa.. bla..bla..heheh bg aku klw suka sgt kira2 ari ni dia akn jadi lambat je.cuba wat derk je xyah nk kira2 tu la jadi mcm aku dok ingt arini puasa ke 6 heheheh

sepanjang 7 hari berpuasa ni belum sekali pun lagi aku tepek gambo makanan2 berbuka..bukan apa..sebabnye bukan aku yg masak kan....tu psl xmau tepek..hehehe ada la sekali je aku tlg mak buat puding laici tu je la yg aku masak.yg lain2 tu just tlg2 mak kat dapor je...lgpun aku rasa bulan puasa ni malas nk tepek2 sgt gmbr makanan...kang buat orang terliur plak masuk blog kita..sekali sekali tu ok la..heheh tp sekali pon aku blom penah masak & xkan masak kot hehehe...

sepanjang 7 hari ni juga la...aku belum jejak lagi pasar ramadhan...sebabnye aku ni mmg xsuka g pasar ramdahan..bukannye apa..kang rambang mata pastu last2 nk beli apa pun xtau...(penah g pasar ramadhan pastu bli air je kekek punya la penat ronda tp xtau apa nk bli) pastu plak kt umah mak dah masak sedap2 buat apa nk beli2 lagi.klw ada amrul baru la aku g pasar ramadhan sebab dia tu antu pasar ramadhan kekekeke...pastu satu lg selalu sgt dulu2 aku bli makanan kat param rasa seme hampeh! nyakitkan ati je...orang nk meniaga dia nk meniaga tp masak cincai je. skang ni klw aku nk bli makanan pon akn bli kt kedai yg dah biasa bli je..klw kedai2 baru tu jgn arap la aku nk bli

& yang last sekali...selama 7 ramadhan ni....belum sehari pun aku dapat bersahur & berbuka dengan amrul...huh! cedey tau...nk wat camne kan...xpe2 janji yang penting tahun ni amrul dapat cuti raya heheheh...


11 ribu orang memberikan idea bernas:

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

betul lah nana....kejap jer dah rasa 7 ramadhan....tapi ayu baru puasa sehari jer..huhu...bendera merah awal pulak dtg menyerang ni...

juelee said... [Reply to comment]

memang pun makanan kat bazaar susah nak carik yg sedap... kang ada pun bazir la.. baek masak sendiri walaupun penat..

~ana~ said... [Reply to comment]

nana, kita langsung x kira dah brp hari puasa..main redah je puasa..heh3x...

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

e e mk kak nana sama dgn mak kt..pas buka mesti ckp..haa hr ni dh puasa ke .....

kt pon sm mcm kak nana gak..tak suka kira hr pose..rasa mcm lambt je lagi nak raya..uhukhuhk

zue @ annaleeya said... [Reply to comment]

akak pon x jejak lagi ke param tuh... tak suka la nak bersesak gitu...

lily azliyana @ mama zara said... [Reply to comment]

wah..kagum. gi pasar ramadhan tk tau nak beli ape ek..kitorng siap terbeliak2 biji mata sbb rmbang sgt..susah pyh nak shorlist mane yg paling best nak dibeli..ekekeke

nway, sabar yek nana..en amrul balik weken ni kan..mmg nikmat sesekali dpt sahur, posa n berbuka ngan en husband kan..=)

~~ciklinn~~ said... [Reply to comment]

aku lak baru sekali gi.. tupun separuh jalan dah balik.. tak larat melayan umarr duk nangis takut org ramai hahaha

Ena said... [Reply to comment]

hehe.. camakak juga la kal p pasa ramadhan mesti tak tahu nakbeli apa.. jd beli je yg dah biasa cam murtabak.. yg lain.. huhu..

siannmya lah.. mesti sedh kan.. tapi tak pe damia kan ada wat teman.. yg penting raya leh sama2 kan.. ;D

Hezesuze said... [Reply to comment]

yup masa skrg cepat betul berlalu....cam akak gak..kalo pegi bazar ramadhan tu beli tepung pelita jek pastu twos balik

tkot t rambang mata xtau nk beli ape last2 cam nana...beli air jek huhu

zura@iwan said... [Reply to comment]

tu arr...haku pon x kira wei...tup2 ari ni dh 8 ramadhan...syukur dpt bpuasa lagi...hrp2 penuh thn ni..haha

Lynn said... [Reply to comment]

bulan puasa ni lebih suka masak berbading PARAM..harap2 kekal kerajinan masak ni selama2nya :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...