MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, September 20, 2010

1 syawal

tahun ni beraya kt KL...& part paling xbezz amrul keje....mcm yg aku cite sebelum ni la..raya ke-3 baru amrul balik...tahun ni tak complete adik badik 2 orang beraya kampung mertua diorang.so tahun ni tinggal la abang aku, kakak yang no 3, aku & adik2 bawah aku seme.

menu ari raya aritu nasi impit, rendang ayam, kuah kacang, masak lodeh, sambal ikan bilis & menu wajib..mcm biasa la..kek coklat aku tu..(gambo xamek plak..lupe heheh dah abes makan baru ingat)

lepas salam2 raya...terus gerak g shah alam umah makcik aku & buat pertama kalinya..setelah 11 tahun kehilangan arwah atuk..tahun ni kami semua pegi melawat kubur arwah kat seksyen 21 shah alam.aku pun xtau sebab apa sebelum2 ni mak xpernah ajak g kubur, ntah mcm mana mulut aku tercakap eh jom kita g kubur tok wan nak?xpernah lagi tgk kubur tok wan..raya tahun ni la pertama kali juga mak jejak kubur atuk..masa atuk meninggal dulu mak aku tak pergi kubur (masa tu dia mengandung orang kata tak elok g kubur ye ke?).so lepas dari melawat kubur pertama kali tu tros aku cakap kt mak aku...ma..lain kali raya umah makcik kt shah alam tu kita singgah la kubur tok wan ek..

aktiviti ari raya aku..lepas raya umah makcik, balik KL lepak2 jap pastu g beraya kt umah x-sis in law aku kt lorong umah je..pastu balik umah tukar baju tshirt.hehe..last aku pakai baju raya kul 5 petang, pastu dah dok ngadap tv...mcm ni la selalunye pon..klw raya kt KL mmg xde tempat yang nk diterjah...& budak2 pon xde sapa2 yg datang beraya kt umah.relaks skit aku xyah basuh pinggan hahahaha...

ok la meh la layan gambar raya aku yg xcomplete ni...gambar damia je yang banyak...

model of the year
riang ria damia
si kecik yg memberikan sepenuh kerjasama utk bergambo hehehe
over la plak pose ni
ngan kakak, adik & anak2 buah
ibu cayang mia...
mia cayang ibu..
gambar family yang xlengkap..
posing yang sedikit over dari dua beranak muahahaha...
posing dulu sebelum gerak g shah alam
damia with pak long
damia melawat kubur moyang dia
abah baca doa
tu saje cite raya pertama...oh yea lupa plak..masa raya pertama amrul call dia kata kena outstation ke Ipoh & nk singgah beraya kt KL kejap...oleh sebab kuah lodeh dah basi...terpaksa la aku masak yg lain...& buat pertama kali dalam seumur hidup aku masak lodeh heheh...tu pon asik2 tanya mak, apa nk buat, apa nk masuk..heheh...

amrul sampai KL kul 11 malam, dia singgah 1/2 jam je..sempat juga la salam raya ngan amrul & sempat juga la beraya walauponnnnn hanya 1/2 jam...

26 ribu orang memberikan idea bernas:

mummy_ayu said... [Reply to comment]

senasib la kita nana, raya tanpa hubby..ish..ish..cedih...

ann @ hatiberbunga said... [Reply to comment]

fuh! giler mahal posing model of the year tu. hehe..

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said... [Reply to comment]

cantik..kaler merah...
huhuhu...pandai tul mia bergambar...

Fieza79 said... [Reply to comment]

wahh posing maut tu..lawa2..kaler merah tu mmg menawan ttp nmpak ceria walo tanpa en somi...

zura@iwan said... [Reply to comment]

amboi2.....sakan mia posing ye...x thn dia buat mulut muncung dia tu...hikss

tp mmg x brp best kan...bila suami tiada beraya bsama pada 1syawal...huhu

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

uwaaaaaa...kalo fza nagngis dh subuh2 raya lagi..huhu

sapala yg ajr damia wat mulot camtu :p

[-suziey-] said... [Reply to comment]

amboih dh pndai posing ank dara nih..hehe..

sthg jam pn ok la..dpt gk beraya..haih tp syahdu nya..klu aku melelh dh tu:p

aku pn xbrapa pndai nk buat kuah lodeh..tp suka sgt mkn..ekekke

mama tisya said... [Reply to comment]

amrul tkde raya pertama tp tgk meriah gk..kemain muncung damia ye

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said... [Reply to comment]

pheeewittt..
chantek model u, hihihihi..
pandai lak pose ngan baju kurung..
btw, salam aidilfitri..
lol, mr amrul kije ekk.. takpe la, pastu cuti pepuas ekk..

~ana~ said... [Reply to comment]

cantik la bj nana dgn damia...

zue @ annaleeya said... [Reply to comment]

mak aihhh.... posing sakan si damia... mcm2 stail...

Nana said... [Reply to comment]

ayu-tu la senaseb,,,tp apa bole buat...raya ttp kena raya juga kan..kena tetap kena keje hehehe

Nana said... [Reply to comment]

ann-hahah..tu la ad sape2 nk amek model cilik bole gtau hehehe

Nana said... [Reply to comment]

izan-aih payah nk suh dia senyum elok2 wei mcm tu la jadinye seme gmbr

siti nurkhijah said... [Reply to comment]

cumil betoi si kecik tu...
merah makngah lagik..

.::Lynn::. said... [Reply to comment]

amboi posing.. cun habis

Nana said... [Reply to comment]

fieza-nasib baik xraya kt kampung..klw tak kena kejar lembu heheh

Nana said... [Reply to comment]

zura- tu la gaya damia skang...asal amek gambar wat mulut
em..mmg xbez klw raya xde suami sama..tp nk buat mcm mana kan

Nana said... [Reply to comment]

fiza-hehe klw dah lama2 xnanges dh kot..so far xnanges pon aritu hahaha
ops...bukan ibu dia yg ajar tau wat mulut mcm tu hahaha

Nana said... [Reply to comment]

suziey-ntah la wei...dia tgk aku suka dok amek2 gmbr dia pon ikut kot hahaha
mmg sayu skit la...raya xde suami
tp dah biasa kan..so xde rasa apa sgt la..
ehhe aku pon suka makan lodeh tp malas nk blaja..baru skang terhegeh2 nk blaja

Nana said... [Reply to comment]

eryn-heheh tu la...xkan nk sedih2 plak kan..raya ttp raya...wlpon dia xde

Nana said... [Reply to comment]

lily-tu la..amrul kije...kita xleh raya sama thn ni...tu psl la pas dia cuti ktorg g oliday tu hehe balas dendam

Nana said... [Reply to comment]

ana-hehe tq..baju bli siap je tu

Nana said... [Reply to comment]

kak zue-hehe tu la nye raya tahun ni gambar damia je banyak...dah dia suka sgt wat posing bukan2 kan ehhee

Nana said... [Reply to comment]

nurkhijah-hehe tq..merah menyala2 kan haha pastu edit lg kasi merah biar berpinau biji mata tgk kekekeke

Nana said... [Reply to comment]

lyn-hehe tu model cilik tu mmg over skit posing kekekek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...