MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, September 1, 2010

confirm beraya di KELUMPO..

Baru dapat berita terkini dari amrul…cuti raya dia ditarik balik, kena standby hari raya..maknanya?? AMRUL BEKERJA DI HARI RAYA…& xjadi balik raya kat kampong..jawabnye aku beraya kat umah mak aku ngan damia je la kt KL…pastu balik penang raya ke-4.aku plak kena amend form cuti apply 15 & 17 september…jawabnye…esok nak raya pon aku still kt opis lagi.

Mcm ni la…aku dah biasa sebenarnya..dah biasa utk menerima apa2 perubahan selagi belum sampai raya tu..mcm2 bole jadi…sebenarnya aku dah agak dah menda ni jadi…hah..mmg jadi betol pon…sebabnye tahun lepas amrul dah dapat cuti raya…& sepatutnya tahun ni mmg xdapat dah cuti sebab kena rotate kan…

Xtau la mcm mana aritu nye cuti bole approve tp skang dah kena reject plak…perasaan aku?? Of course la sedih….sape xsedih kan..beraya tanpa suami disisi…tapi nak buat mcm mana?apa daya aku?dah itu kerja dia..kena la faham kan….

Masa amrul nk bgtau dia kena keje ari raya aku bole dengar suara dia mcm risau takut aku sedih…once dia kata “saya kena keja la ari raya” terus aku cakap,” ala..xdpt raya ngan awak la…” mayb amrul dengar aku cakap “ALA…” dia tak sampai ati kot…teros dia ckp malam raya dia lari kejap balik KL esoknye ari raya pas semayang raya dia kena balik Kluang plak sebab masuk keje kul 1.

Dah alang2 amrul cuti raya ke-3 kan..so aku ckp xpela..xyah la nk kejar Kluang-KL-Kluang..sebab raya ke 3 dia dah cuti dah..kesian plak kan…xkan la malam raya sampai KL esok pas salam2 & semayang raya nk tros gerak blk Kluang…

Xpela…ni bukan kali pertama pun aku beraya tanpa amrul dah 2x dah..raya amrul keje…mungkin ada hikmahnye kot…lagipun tahun ni abang & kakak2 aku semuanya beraya kt umah mertua masing2 tinggal sorang kakak aku je yg ada kt KL, aku & adik2 aku.kesian plak kat mak aku kan..sunyi dia nanti klw seme xde…atleast klw damia ada beraya ngan mak aku ceria la skit pagi raya dia tu kan..

Hem…gini la…klw dah kawin ngan askar…(aku rasa bini2 polis, bomba pon sama mcm aku gak kot) kena faham kerja diorang, bukan mcm orang lain kan..diorang tu berkhidmat utk negara…pesanan aku pada sapa2 yang bakal berkahwin ngan abg2 askar…korang kena kuat…& faham tugas mereka…

Klw korang la kan..apa perasaan korang beraya tanpa suami???penah ada tak pengalaman xdapat beraya sama2?



34 ribu orang memberikan idea bernas:

.:iz-AnN a.k.a cOmOt:. said... [Reply to comment]

aler siannya ko...
tapi tak perlah, at least dia balik gak kan...

kata BERKHIDMAT UNTUK NEGARA...huhuhu...

mama tisya said... [Reply to comment]

sebak lak bc entry ni...tkpe nanti ry ke-4 leh blk penang...kalo amrul tk dpt cuti trus lg susah kn..pernh ke ada tkleh cuti langsung ek??


kita tk pernh rs tp kalo beraya tanpa family ye la...1st time kawin tiba2 rs sebak sebab kena beraya kt melaka..kekekeke

lily azliyana @ mama zara said... [Reply to comment]

huhuhu..tumpang sedih gak nih..tp nana kire oklah mcm rileks jek dpt berita ni..klu kite mau merajuk gak 1 hari wlupon tau tu bukan salah die kan..diorang kan mengikut arahan aje..=p

nway, en hubby kite punye cuti pon lom kompem. jadual asyik bertukar2 jek..terbaru kate leh balik raya plak..harap2 tkde perubahan dahla..tinggal seminggu nk raya ni..huu

Ena said... [Reply to comment]

cam sedih pulak ending n3 nie nana.. tak pe la. janji balik juga bercuti tu kan..

Yela Berkhidmat utk Negara!

Moga terus tabah la ye..

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

uwaaa sedih plk baca.. sabar ye.. alal dia balik jgk raya ke3..cuma 1st raya tu sunyi la sikit kan..takpe la tu masih ada mak..xdela sayu sgt kan..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

tak pe dear..jgn sedih sedih (tapi ayu pun sedih gak)..kita senasib..ayu pun tahun beraya umah ibu tanpa hubby...hubby ayu chef...
2 tahun sekali baru cuti..gilir gilir ngan chef sorang lagi...
ayu keja hari raya pertama pun pernah 2 x sbb gilir gilir cuti gak la..time keja chef dulu..

zAnNa@mAMaBaTriCE said... [Reply to comment]

takpelah nana...yg penting si comel tu gembira nanti...

wife2 yang husband kerja under jabatan beruniform nie...gitu ler gamaknyer....kan....cam nana dah biasa maybe tak rasa sangat kan...takpelah...walaupun bukan di pagi raya...tp raya ke3 nanti amrul tetap balik raya sama2 kan...

jgn sedih2 k

zue @ annaleeya said... [Reply to comment]

mmg sedih x dpt beraya dgn somi kan???? damia lagila beraya tnpa abah yer??? betul tuh kata nana... kene pahamla tugas amrul kan??? sabo byk2 erk... lgpon raya ketiga amrul dah balik kan???

zura@iwan said... [Reply to comment]

alahai nk buat mcm mn kan...suami keja cm tu...x per raya ngan mak ko...

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

tak pe nana..memang sedih...tapi raya keempat leh raya sama2 kan...berbanding ader yg beraya tanpa tersayang tu huhuhu..

tapi kalau ayu kat tempat nana, confirm tak sekuat nana...mesti pujuk suruh balik gak..

HANI said... [Reply to comment]

sebak n3 ni...sesiapa pun tak sanggup nak beraya tanpa suami di sisi...sabar yer nana hari raya ke-3 harap nana dapat beraya sakan...

ann @ hatiberbunga said... [Reply to comment]

x semestinya askar je nana.. ni en.hubby ku org letrik, pun nk cuti raya, kena rotate jugak. sbb letrik org guna 24 jam jugak kan? klau trip, xde org tunggu, sapa susah?

mmg betul la.. mmg x best bila kena beraya cenggini.

nasib baik tahun ni turn en.hubby bercuti raya. bleh la kami balik kg. en.hubby kt kelantan nun..

ibuayu said... [Reply to comment]

ibuayu tak pernah lak merasa seperti nana..semoga tabah ye...memang salute dgn isteri askar ni..rela berjauhan..rela ditinggalkan demi tugas suami..

nieda said... [Reply to comment]

xpelah, pengorbanan besar untuk negara tu..dulu pun ayah saya selalu kena kerja time raya. $ tahun sekali baru dpt cuti raya. Kena rotate. Ayah saya dulu kerja kt kaji cuaca. ramai gak penjawat awam kena berkorban utk hari raya

suamihanyisterizuki said... [Reply to comment]

erkkk, camne eh, adusss...hany xpernah rasa lagik...tabik springgg laaa...tabah....

Hezesuze said... [Reply to comment]

feel sory to hear this...

ermm xpeler nana oiii sekurang2nye nana ada gak somi yg bleh braya event raya ke 3...

bygkan yg ibu tunggal?? haaa beraya ngan anak2 jek...

p/s tak pernah beraya tnpa somi...ngeee

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

uwaaa mau meraung kak klu saya..mmg cekal btl ht akk..sbb tu jodoh akk dgn abg askar..eh ye ke abg akk askar?

mmg dh nmpk hkmah nya kak..mak akk dpt lah beraya dgn damia, takde lah sunyi.. :-)

Nana said... [Reply to comment]

izan-tu la...mmg la balik tp dah raya ke-3 dh xbape meriah dah la

Nana said... [Reply to comment]

eryn-so far xpenah lak xdpt cuti langsung klw xdpt cuti raya pertama tu pon raya ke3 dh dpt cuti

Nana said... [Reply to comment]

lily-hehe dah tu...xkan nk amuk plak kan dah tu keje dia kan redha je la..
klw kita nk majuk2 pon xguna sebab dia bukan nk pujuk hahahaha

Nana said... [Reply to comment]

ena-hem..tu la..janji dpt cuti wlpon raya ke-3..cuma suasana xbape meriah skit la

Nana said... [Reply to comment]

fiza-tu la nsb baik ada mak...xde la sedih sgt...mmg lain klw raya xde suami kt sisi.dah penah rsa menda tu 2x

Nana said... [Reply to comment]

ayu-hhuhuhu senaseb la kita ek...nak buat mcm mana kan..dah tugas dorang...xpela atleast kita ada mak bole beraya sama2

Nana said... [Reply to comment]

zana-tu la..sape2 isteri yg lakinye bekerja ngan jabatan beruniform ni kena ikut la somi tu kan..
xpe la kita ok je..xde la sedih gila2...cuma rasa xbrapa siok je raya ni

Nana said... [Reply to comment]

kak zue-tq kak..tu la raya ke-3 amrul blk..tp ttp xsama ngan raya pertama kan..ap bole buat seb baik ada damia

Nana said... [Reply to comment]

zura-tu la..teman mak aku la raya ni sian juga mak aku sedih je anak2 dia seme braya luar kl thn ni

Nana said... [Reply to comment]

ayu-tula..raya ke4 bole la blk kg wlpon terlmabt sket...heheh kita nk pujuk mcm mana pon dia ttp kena keje..xde pilihan pon

Nana said... [Reply to comment]

hani-tu la..sape yg sanggup kan??xpela..ada hikmahnye kot..seme tu

Nana said... [Reply to comment]

ann-yes btol2 stuju tu...kita pon rotate lst year dia dh cuti thn ni keje la jawapnye

Nana said... [Reply to comment]

ibuayu-tq....nk buat mcm mana kan..sebagai isteri kita kena la faham keje dia...xpela thn depan insyallah dpt raya sama2

Nana said... [Reply to comment]

nieda-ahh btol2 ramai juga penjawat2 awam kene keje ari raya..xpela kan...raya ala kadar je ckp...ehehe

Nana said... [Reply to comment]

hany-em...sunyi skit la pagi raya tu rasa xbez sebab xdpt salam2 pagi raya pastu bila tipon wish ari raya nanges hehehehe

Nana said... [Reply to comment]

kak heze-hehe tu la kan..atleast sya msh ada insan tersayang syukur la tu
hee xpenah rasa ek..biarla jgn bg akk rasa..sedih!

Nana said... [Reply to comment]

fara-ahh abg akk tu askar...hehe meraung tu masa pengalaman pertama xdpt raya mmg meraung, kali ke-2 dah ok..thn ni msk kali ke3 ok dah kot xde meraung dah hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...