MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, September 29, 2010

dah mcm pagi raya

last week ari ahad tgk2 kt umah mak breakfast makan lodeh+kuah kacang.pergh...tiba2 je ni mak aku rajin wat kuah lodeh...selalunye jumpe kuah lodeh ni setahun sekali je..time raya...klw kuah kacang tu mmg rajin juga la mak aku wat bfast.

complete...kuah lodeh+sambal ikan bilis, kuah kacang tinggal xde rendang je...klw x dah mcm pagi raya dah..ehehehe....eh..penah aritu kan g open house umah kawan, mak dia masak kuah kacang pastu ada sambal ikan bilis, aku makan nasi impit xpenah la letak sambal ikan bilis sekali makcik tu cakap kenapa makan kuah kacang tak letak sambal ikan bilis??sedap tau..makcik tu kata,tiba2 mcm jakon di situ..xpernah dengar orang makan kuah kacang ngan sambal ikan bilis..hehehe...aku xtry pon..sebab xbiasa...selalu makan sambal ikan bilis ngan kuah lodeh je

pastu penah juga makan kuah kacang dalam tu ada dia tumbuk ikan bilis sikit, ha..yang tu aku penah try, memang sedapp! pastu penah juga jumpe kuah kacang dia letak daging skit (daging mcm dia hancur2) sedap juga..tp xpernah plak mak aku buat mcm gitu

klw tanya aku antara kuah kacang & kuah lodeh..aku lagi suka kuah lodeh...amek tempe banyak2 pergh....mabeles!antara menu2 kt bawah ni kuah kacang je aku xreti masak..blom belaja lagi...hehehe..tunggu la nanti2 belaja

kuah kacang
sambal ikan bilis
masak lodeh

28 ribu orang memberikan idea bernas:

Ena said... [Reply to comment]

heheh.. nampak sedap je tu..

mama tisya said... [Reply to comment]

terliur...ore kelate slalu wt yg kuah kacang ada daging tu..sedap

Fieza79 said... [Reply to comment]

aduhh...terliur..! smbal ikan bilis tu lagi buat terliur...sedap nya kalo mkn pagi2 ni buat bekfes..!

~ana~ said... [Reply to comment]

nana.....nak sikit....:)

Izan Ishak said... [Reply to comment]

salam kenal nana...

aduuhhh...dah terliur tgk nasi impit kuah kacang ni. baru rasa nak makan smlm...tgk2 ada pulak kat sini~~

FIESYAH said... [Reply to comment]

terliur je pg2...

zue @ annaleeya said... [Reply to comment]

sedapnya... suke klu kuah kacang tu kacang yg tak hancur sgt.... tingat yg mak buat... huhu!!

zura@iwan said... [Reply to comment]

cedapnya tgk....sllnya lodeh ni org johor la buat kan...hehe

Hezesuze said... [Reply to comment]

aduaaii nana serai sambal kacang tu ko letak sebatang camgitu ke?? hehehe

lagi sedap kalo uols blander tau...ngeee

alaa now kan lom abis raya lgik..

lily azliyana @ mama zara said... [Reply to comment]

hehe..samela kite nana..lom pndai nak masak kuah kacang lagi..tp pasni harus belajar jugak sbb en hubby dh tanye2..dh la tanye dpn kawan2 die.."eh, awk pndai ke buat kuah kacang..mcm tk pernah buat sndiri jek.."..ceh..bikin malu btol. kot ye pon bini tk pndai masak cover2lah sket ye tak..huhu

lia said... [Reply to comment]

lodeh dgn sambal ikan bilis.... giler nyummyyyy....

saveme_zero said... [Reply to comment]

lama x buat lodeh..sedapnya!

SyaNa said... [Reply to comment]

adoi terliur aku
aku suke mkan lodeh bersama sambal sotong kering tu
tp paling feveret nasi impit kuah kacang la

CuTeMiUt78 said... [Reply to comment]

eemm memang sedap makan kuah kacang + sambal tumis ikan bilis... hik..hik..feveret ko kuah lodeh ya

Nana said... [Reply to comment]

ena-oleh kerana mak saya yg masak sudah semestinya sedap hehehe

Nana said... [Reply to comment]

eryn-eh gitu ek?kita penah makan sekali je tp blk kampung xpenah lak jumpe kuah kacang ada daging

Nana said... [Reply to comment]

fieza-heheheh kan...selalu gak mkn ni bekpes tp bli je kt office ni ha rasa ala2 je..cair xkick mcm sendiri masak

Nana said... [Reply to comment]

ana-heheeh nak ke meh kita wat kan

Nana said... [Reply to comment]

izan-hehe alamak terlior plak ek..harus cari esok2 wat bekpes hehehe

Nana said... [Reply to comment]

syah-heeh seb baik bukan bulan pose ahhaha

Nana said... [Reply to comment]

kak zue-hehe air tangan mak mmg sedap kan...lain ngan sendiri wat

Nana said... [Reply to comment]

zura-ahh..mmg pon org jhor yg selalu wat dulu2 mmg mak aku xpenah wat pastu kakak aku kawen ngan org jhor dia yg ajar wat lodeh

Nana said... [Reply to comment]

kak heze-bese mak saya dia tumbuk je hjg serai tu pastu lagi umphh kot

Nana said... [Reply to comment]

lily-hahahah..sama la kita kuah kacang peberet amrul tu..dia penah tanya eh nanti belaja la wat kuah kacang hehehe xblaja2 lg smpai skang

Nana said... [Reply to comment]

lia-ha..tu peberet aku tu

Nana said... [Reply to comment]

sue-aku baru2 je belaja buat hehehe

Nana said... [Reply to comment]

shana-aku suka lodeh ngan apa2 je ssambal janji ada sambal masyallah sedapnye la hai

Nana said... [Reply to comment]

rina-ko suka ek mkn kuah kcg+ikan bilis hehe aku baru je dgr bole mkn cmpr mcm tu
ahh aku suka lodeh...baru2 gak pandai makan hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...