MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, October 29, 2010

My First Blog Giveaway


nak join klik sini

Buat satu entry berkenaan pengalaman pahit manis mendapatkan follower mula2 bukak blog dulu.. (GA ni tujuan nak dpt follower kena tanya kenangan2 kawan2)


ok kalau nak cite pengalaman mcm mana nk dapatkan follower kan…memang susah juga mula2nya..aku rasa masa sebulan baru ada blog follower baru 10 orang, lepas tu makin lama makin banyak, tu pun sebab ramai antara follower aku datang nye dari kawan alam maya kat forum PCM (perkahwinan.com.my) dulu2 sebelum aku ada blog & fb tu la PCM la website yang wajib dibuka setiap hari tau..tapi sejak demam FB bermula, & sorang2 geng2 PCM dah pandai berblog dari situ aku pun beralih buat blog juga…

antara yg aku lakukan untuk dapatkan ramai follower antaranya rajin la terjah blog kawan2 baru & follow diorang..tapi aku tak paksa untuk diorang follow aku balik..kalau diorang rasa nk follow, bole follow.tapi kebanyakan kwn2 blog yg mana kita follow dia rata2 diaorang akan follow aku balik.

Selain tu antara tips2 untuk dapatkan ramai follower rajin2 la buat Giveaway & Contest yang mana syarat wajib utk join GA & Contest tu korang mesti lekak WAJIB FOLLOW hehehe…kata nk follower ramai kan…tu je la caranye.

Pastu kalau korang rajin join GA & contest pon aku tgk ramai antara kwn2 yg join contest2 kt blog orang lain tu akan follow korang nak2 orang yg memang rajin giler join seme2 GA & contest sebabnye dari situ orang bole tau mana GA & contest2 terbaru (faham x apa aku tulis ni?haha..aku rasa mcm pening plak ngan tulisan sendiri kekeek…)ops..lagi satu rajin2 la buat mcm teka teki ke ala kira GA sempoi2 yg xperlu nak buat2 entry just suh kawan2 komen kt kat entry tu pastu sape betul dapat la adiah..ala kira bahasa ringkas nye..selalu la kasi hadiah ke souvenir ke kat kwn2 blog kira mcm kena murah hati la ….mcm contoh yg aku pernah buat teka mana aku pegi jalan2 & adiahnye frigde magnet pastu lagi satu aritu aku saje2 nk bagi magazine free pastu suh je sape2 yg nk magazine tu komen NAK kan ruangan komen pastu nanti baru decide sape yg menang.

So itu saje la pengalaman aku mcm mana nak dapatkan follower…alhamdulillah..setakat hari ni baru 2x aku anjurkan giveaway kan..follower aku dah ada 409 orang..kira ok la tu kan…dari xde ehehe….


5 ribu orang memberikan idea bernas:

Myra Jay said... [Reply to comment]

Ye kak, saya stuju dengan cara kak..heee

Nana said... [Reply to comment]

heheh tu la..based on experience

Ena said... [Reply to comment]

yerla kan nana..

tapi akak ni tengah berkira2 nak buat GA.. tapi tak tau la bila..

Nana said... [Reply to comment]

ena-hehe buat la kak kompom saya join hehehhe

Hidayah said... [Reply to comment]

hi tq for joining...masih bole do fahami karangan itu hehehe..best of luck ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...