MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, November 11, 2010

mari mengenal BENDA

aritu tgh saje dok bosan2 kt umah kan...aku saje la test damia, aku amek katalog tesco pastu aku tunjuk satu2 benda tanya dia apa ni? dalam 10 markah damia dapat 9 markah....sebabnye dia fail satu menda, dia tak tau apakah nama benda itu...yang lain2 tu seme cemerlang dia bole jawab...

nak tau apa menda damia xtau??
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
aku tunjuk gambo kat katalog gambar bawang ni & aku tanya ni apa??
damia jawab : PEDIH MATA
hahahah....tapi ok la..ada gak relate kan bawang tu memang bole memedihkan mata..ye la damia kan rajin tolong tokwan tumbuk bawang pastu mesti dah kena merecik2 dalam mata pastu dah rasa pedih kan..sebelum ni aku xpernah plak dengar dia cakap bawang tu nama dia PEDIH MATA

haaaaaaaaaaaaaa..........

aku skang geram tol ngan damia la..suka menjawab..ni la akibatnya membesar ngan orang2 besar apa orang buat seme dia ikut, klw aku marah dia, damia akn jawab mcm ni:

BIARLA…CEBOK BATPE??ALAMAK…(ada alamak xtahan tu…)

& antara ayat2 yg xberapa gemar aku mendengarnya”

TAK GUNA…TOK WAN (yg aku pelik…asal dia ckp TAK GUNA..mesti dia ckp kt mak aku kt orang lain xplak kena TAK GUNA…hahaha…kat aku xpenah plak dia cakap…)

KO PEHALLLLLL…. (L dia tu panjang 6 harakat hahah…)

MAMA TETIAK MACAM…(mama ketiak masam..haha…tiba2 je…saje la tu cari pasal ngan aku)

Adei….budak2 ni mmg cpt blaja la..kan klw menda2 baik blaja tu xpe juga..kat umah mak aku tu ada anak kakak aku yg umur 6 & 9 tahun mak aku jaga..pastu ada adik2 aku lagi..dah tu membesar ngan orang2 besar kan..mana la dia tak tiru apa orang buat & apa orang cakap..



28 ribu orang memberikan idea bernas:

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

hahahaha pasni nk pggil bwg tu pedih mata la.. ekekeke.. pandai damia..

eh tp tang yg ikut ckp org tu yg tk thn tu... jgn dibiarkan berterusan.. kita pnh dgr ada budak cakap b***.. sedih la tgk budak tk tahu pape lg dh pndai sebut cmtu.akibat tgk org tua2 xde akal ckp jd trikut..huhu

pndai nana snap gmbr damia ngah nganga tu.. suweeeettt leh smpan utk kontes tu nana

Ena said... [Reply to comment]

hahaha.. pandai damia.. ;D

yerla nana, nbudak2 skrg memg la sangat suka menjawab.. sama la ngan anak2 akak tu.. kadang naik tensi jugak sbb kita tanya 1 dier jawab sampai 10.. hadoiyaiii..

cantik la gambo damia gelak tu..

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

ahahah
klu duk membeso n byk bergaul dgn org beso,memang mudah jer ikut.
setot tu plak klu blik meru,abis tetek bpk aku kena ramas dgn dia.
siap gelak2 lagi.
pastu klu dgn pakcik2 n makcik2 dia asal kena marah sikit dia mesti ckp "ish,budak nih!!"
dia marah balik diaorg tpi ejek dia org tu budak2.
ahaa
tak sedar yg dia tu budak.
tapi kau tahan bila damia ckp ko apehaallllllllllll tu!
pnjg sungguh!

[-suziey-] said... [Reply to comment]

uamngaih..garang btl damia..tak guna tok wan tu..hahahaha...haih..budak nk membesar mmg senang je ikt ape org ckp..

...etiey erywan♥ said... [Reply to comment]

pandainya... dah hampir dapat fullmark tu. damia...nanti minta hadiah yer.. sebab damia dah pandai

eT said... [Reply to comment]

wahh...xlama leh la damia wat karangan plak...ganti mama dia tulis blog...hehe

MaMa aYiN_IzZaRa said... [Reply to comment]

Hahaha..kat Mama tetiak mcm tu yg aku gelak..pandai cr gaduh ekkk...kekekek...

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

wo...damia otai la.. =p
jgn garang2 sgt, hehe..

congrats ye damia, pandai damia teka2 brg.. :)

lia said... [Reply to comment]

mama ketiak masam tu makna nyer... tolong la mandi lepas balik kerja wakakaaa...

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

hahaha ko pehal tu, sebjik sama dgn mirza..klu adk dia gigit dia, mesti mrza ckp mc tu..ko pehallllll alahaiii anakkkk

Hezesuze said... [Reply to comment]

walla!! pandainye damia berkata2 huhu

ieda said... [Reply to comment]

heheheh damia sama mcm zahrien .. kalau akak tgh potong bawang dia memang akan cakap ibu potong mende pedassss :) heheheh

kelakoor kann :)

sWeEtdARLiNG said... [Reply to comment]

bahaya2...
kena bendung dari awal ni...mana yang buruk, kena explain kat dia... bagitau dia, tak baik cakap mcm tuu... budak2, mana dia paham buruk baik.. diam tahu ikut jer


www.sw33tdarling.com

mama rifQy said... [Reply to comment]

hahahhahaa..kelakar damia ini!!

Nana said... [Reply to comment]

fiza-tula risau juga stakat ni babi lom lagi dia cakap takut gak kang dia bese2 dgr dia tiru plak tau la budak2 ni apa2 skit xkena mesti ckp menda alah tu

Nana said... [Reply to comment]

kak ena-klw bab dia tanya tu...klw dia tanya kita kena jawab xkesah labg jawpaan apapun janji jawab dia heheh klw xselagi tu dia xpuas ati kita xjawab soklan dia
gmbr pkai dslr kak...tu psl lawa heheh

Nana said... [Reply to comment]

ayu-hahahah lawak la setot...ingt dia tu besar ke ckp org budak kekeke
tu la..pehalll dia tu panjang l nye hjeheheh

Nana said... [Reply to comment]

suziey-mak aku dgr dia gelak sakit2 perut..hahah padahal orang xde marah dia pon..dia bole ckp tak guna..

Nana said... [Reply to comment]

etiry-hehe tu la...tiba2 rasa dah bsr anak aku...pandai kenal seme menda dah

Nana said... [Reply to comment]

et-hahhaa...damia ckp skang ni mmg mcm org tua la..xbole blah...ayat2 yg kuar dari mlt dia xmelambangkan budak umr 2thn 7 bulan.

Nana said... [Reply to comment]

mama ayin-hahah bukan tu je wei...dia siap pegang tetiak aku pastu dia suh aku cium!!! adei...

Nana said... [Reply to comment]

nad-heheh mmg garang ni...klw sape2 kacau dia siap la kena geget

Nana said... [Reply to comment]

lia-hahaha aku dh lps mandi pon dia ckp aku ketiak masam...hahhaah

Nana said... [Reply to comment]

fara-hahaha yeke..comeikan dgr..budak2 kicik ckp mcm org tua ni

Nana said... [Reply to comment]

kak heze-mulut mcm org tua damia ni..
akibat membesar ngan org tua2 kan..
jadi gini la

Nana said... [Reply to comment]

ieda-hahah anak akk ckp bwng pedas???bukan pedih??heheh....mmg lawak & comel

Nana said... [Reply to comment]

sweetdarling-tu la nye..kita bole la nasihat kt dia..tp budak besar ni apa yg dia tau?kejap dia xbuat esok2 dia buat lg

Nana said... [Reply to comment]

mama iqy-heheh...tula suka wat menda2 yg bole kita gelak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...