MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, November 18, 2010

pakcik tua pakai kete persona merah

Ahad lepas aku g isi minyak kat petronas Au2 kat ngan umah mamatisya tu…tgh2 dok tekan2 kt machine jumlah minyak yg nak di isi..

tiba2 datang la sorang pakcik bawa kete persona kaler merah, dia pakai kain pelekat & kopiah..time tu nak dekat2 magrib dah…tros dia dtg kat aku ckp…bole minta tlg skit tak?tolong isikan minyak dalam botol ni..pakcik nk g sembahyang takut minyak xckup…

sambil pakcik tu hulur botol minyak yang beso tu..dia ckp..kalau bole isikan penuh….tiba2 aku mcm heran…aku diam je…dlm hati..eh orang ni..sedap2 je nak suh aku isikan minyak dia suh isikan penuh plak tu…

ok la..aku dlm hati ingatkan pakcik tu malas g kaunter..ingatkan dia suh isikan tu dia nak bayar kat aku kan…aku pon isikan la..tapi sebab aku tgk pakcik tu mcm pelik je kan..aku pon pandai juga..aku isi siap2 minyak kete aku RM 26 pastu balance RM4 tu aku isi dalam botol dia..xkuasa aku nk isi penuh..

kalau penuh..aku agak mau 8,9 hengget juga..dah ler..minyak mahai skang ni kan…elok je aku isikan minyak dia ½ botol juga la..pakcik tu amek pastu ckp terima kasih..pastu dia blah! Cis…aku ingat dia nk bayar….bole dia blah mcm gitu jek…

ekceli aku nk cakap eh kenapa pakcik nk minta saya isikan?xde duit ke?tapi xtau kenapa..mulut aku mcm tak terkeluar nak cakap.sebab aku terkejut ada juga orang perangai mcm ni..kalau nk kata xde duit..bole plak pakai kete persona tu…eii..orang tua ni..aku dah aim dah muka dia..kot2 lain kali dia buat lg mcm tu kan..aku dah tau apa nak buat..

haih..mcm2 perangai manusia ni kan..kalau dah tau xde duit nk isi minyak kete xyah la naik kete…xpela..aku kira sedekah je la kt pakcik tu 4 hengget…tapi kira aku tak ikhlas pon…hahah sebab aku rasa orang tua tu kencing aku..

sebelum aku gerak..aku sempat tengok kat pakcik tu , dia tau aku tgk dia…pastu dia konon2 nak buka tank minyak & nk isi minyak yg aku isikan dlam botol tu kan…berlakon je! Dan2 buka tank minyak pastu aku dah gerak aku intai lagi kat side mirror aku tgk cepat2 dia tutup botol tu pastu masukkan botol tu dalam kete dia…BANGANG PUNYE ORANG TUA

kot sape2 yang selalu singgah petronas Au2 tu hati2 la ek..kalau ada jumpe orang tua tu..naik kete persona kaler merah…



27 ribu orang memberikan idea bernas:

Ena said... [Reply to comment]

ishh tak patot betul la kalo dier niat memg saje nak dapat minyak free.. berlakon pakai kopiah bagai.. tapi kalo betul2 dia lupa tak pe la kan.. tapi takut drama dier juga utk org lain.. ishhh

ambik no plat kiter dier tak nana?

ita cutevirus said... [Reply to comment]

eh?? lain pesen plak ek...
kalo kat stesen minyak kat ngan umah ita plak..

ada sorang mamat ni datang.. pakai helmet & bawak tong kosong...
katenyer moto die takde minyak & tersadai jauh dari stesen...
die takde duit nak beli minyak...
yg peliknye die bukan mintak minyak..
tapi mintak duit... bukan sikit².. mintak sampai RM10...
motor hape yg die pakai sampai kene isi RM10???

pelik kan manusia skang neh..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

mcm mcm ragam org kan? mcm nie pun ada..leh lak minta org minyak...

mama tisya said... [Reply to comment]

bole plak die dtg ckp camtu ek...kdg2 takut gk kot2 terkena pukau..tu kdg2 tk terkata padahal dlm ati sure nk tnye, naper nk soh isi penuh plak..botol tu beso botol mineral yg tgi tu ke?or botol beso mn?

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

ape kekdahnye la pakcik tu wat camtu..

lenkali amik je gmbr..takpun no plat kete pakcik tu, nana..

ngade btul!

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

yg aku kena,orang mintak duit 10 ringgit naim motor ckp tayar bocor or takde duit.
aku selalu buat bodoh or bagi 2 ringgit jer
laki aku pun kena.

lia said... [Reply to comment]

x penah aku dgr kes mcm ni.... pelik betul pakcik tu...

[-suziey-] said... [Reply to comment]

umangaih selamba gler..fizikal nmpk mcm warak jek..
xpela anggap la ko bersedekah dgn kesusahan dia..tp andainya dia ade niat nk menipu je sbb nk dpt minyak free...biarla Allah yg tentukan..at least ko dpt gk pahala..buat kebajikan..hhehee

lily azliyana @ mama zara said... [Reply to comment]

iskkk..ade gak manusia perangai mcm nih..keta besar tp isik minyak mintak ehsan orang..huhuhuh

Sricahaya said... [Reply to comment]

org cam tu pun ada yek..tak rasa bersalah langsung..time raya haji lak tu

PUANSTOBERI said... [Reply to comment]

Nana :
Lenkali kalo terkena camtu, senyap2 buh air mineral ke, air coke ke apa2 air ada dlm keta la.. susah2 sgt air liur pun buleh..padan muka rosak enjin dia.
nak lagi bes..carik sampah apa2 masuk je dlm tu. padan muka.
org camni la buat kita tak caya ngan org yg betul2 susah.. bodoo...

atty's said... [Reply to comment]

nasib nana..isikan rm4 hengget je..
teruk betui org tua tu ..amik kesempatan

tp bagus nana buat entry ni buat pedoman kita semua ..

saveme_zero said... [Reply to comment]

elok ko report kat attendant pump kat situ nana. supaya dorang tampal kat papan iklan,berhati2 dgn org mcm ni. kan ada satu kes tu,tipu duit seringgit dgn 50. org menipu ni mcm2. dlm dia nak g solat tu pun boleh menipu..aihhh

Nana said... [Reply to comment]

ena-tu la..saya rasa mmg dia kaki tipu la kak..saya ni plak kesian tgk orang tua kan...xsampai hati plak nak kata xbole..
xamek plak plat kete dia kak

Nana said... [Reply to comment]

ita-eh ada juga ek org mcm tu...dia pakai motor harley davidson apa nk isi sampai 10 hengget

Nana said... [Reply to comment]

ayu-tu la pasal....dah la minyak naik harga skang ni kan...

Nana said... [Reply to comment]

eryn-ahh kita pon tkt dah terkena pukau sebabnye nak cakap kat pakcik tu kenapa plak nk suh saya isikan minyak...tp tak terkeluar

bukan botol mineral eryn, botol minyak hitam yang beso tu..kalau botol mineral besar tu penuh dapat la 4 hengget

Nana said... [Reply to comment]

nad-tu la nye..xkan xde duit nk isi minyak kot kan?

Nana said... [Reply to comment]

ayu-heheh sebab yg dtg minta tlg ni orang tua..aku ni bukan bole..cpt kesian kat orang

Nana said... [Reply to comment]

lia-heheh aku ni lagi heran..sampai tak terkata2 bila pakcik tu minta isikan minyak

Nana said... [Reply to comment]

suziey-tu la pasal..pakai kopiah pakai kain pelikat tp menipu...
mmg aku ingt nk sedekah je...tp xpela..kalau dia tipu aku dia la yg dosa kan

Nana said... [Reply to comment]

lily- tu la pasal..kalau kata xde duit xkan mampu plak pkai kete besar...lagi besar dari kete kita ni

Nana said... [Reply to comment]

sricahya-tu la nye mcm2 jenis org ada...

Nana said... [Reply to comment]

kek da-hehee kejam nye akk...saya masalahnye time tu bawa damia..so xbole nk buat apa2 mana nk tgk damia lg mana nk isi minyak lg
agknye dia tgk saya pompuan sorang2 bawa anak plak tu kan tu sebab dia berani minta kt saya

Nana said... [Reply to comment]

kak aty-sebab tiba2 saya syak dia ni mcm nk tipu je...tu pasal saya xmau buh penuh2

Nana said... [Reply to comment]

sue-tu la nye..aku tekejut sgt ngan perangai pakcik tu tiba2 aku mcm xtau nk buat apa..aku bole tgk je muka dia..
pp pasal tipu duit 50 ringgit tu aku ada tgk..cina kan

e.l.i.z.@ said... [Reply to comment]

hah??? ada jugok ore gini??? adusss ni wat naya kt orang ni..sib nana isi 4hengget jah heheh...alasan dia x cukup bernas la nk tipu org.."pakcik nk g sembahyang takut minyak xckup"..aiyaaa myk x cukup pe benda nya...pakcik tu haa x cukup fulus huhuhuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...