MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, December 6, 2010

petua : goreng ikan keli tak meletop kat muka

korang suka makan ikan keli x?aku suka..mmg peberet laki bini ikan keli ni..nak2 ikan keli berlada..atau ikan keli sambal..atau apa2 jela..menu yang berasakan keli seme aku suka...tapi kan satu je aku xsuka tang nak goreng ikan keli ni...Meletop2 tu xtahan...kekadang bila goreng keli abes dinding kena merecik2 minyak...kalau dinding yg kena merecik minyak panas xpe...sekali merecik kat muke....nanges ko...

ada orang kata gaul ngan air asam jawa kasi ilang lendir dia tu..lendir tu la punca dia meletup..dah gaul pon ngan air asam jawa...tapi ttp meletop juga...so far paling teruk aku penah kena merecik minyak time goreng ikan keli ni setakat minyak merecik kt tangan je la...blom lg penah kena merecik kat muke mcm mak aku..tu pasal dia takut nk masak ikan keli...hehe so kalau aku pesan suh beli ikan keli...aku la yg kena masak sebab dia dah serik

ikan keli berlada yg aku masak sabtu lepas
oh yea..berbalik kepada tajuk topik arini meh sini aku nak share petua seupaya time goreng ikan keli minyak tu tak meletop kena muke korang...
dah sedia nak tengok petua bergambar ni???
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
hah..ni la petua nye nak kasi muke korang selamat dari percikan minyak panas time goreng keli hahhahahahah.....

tapi jangan la plak korang pakai petua aku time goreng keli kat umah MERTUA ye..
aku sayang muke aku..xmau la ada parut kena minyak panas...so kalau korang pon sayang muke korang bole pakai petua ni...hahahhahha...

sila jangan sekeh kepala aku..

35 ribu orang memberikan idea bernas:

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

bagus petua nana ni..boleh la try psni..kompom kebal je greng ikan keli..ekekekeke

ciK mOt ©™ said... [Reply to comment]

hurmm...beria aku klik sini...ciss...

juelee said... [Reply to comment]

hahaha.. saya suke gak ikan keli..

tapi sejak dengar satu kesah, sampai skang saya tak makan ikan keli beli kecuali yg kat kg saya sebab kat kg melaka memang ada kolam ikan keli bela sendiri....

mama tisya said... [Reply to comment]

mmg suka mkn ikan keli nk2 ikan keli berlada tp tu la tang goreng tu bahaya..slalunye kena slow api then kita tutup kuali tu...lps tu br besarkn api skit..time nk balik ikan tu..kena guna sudip pjg so agak2 la...hehehe

Ena said... [Reply to comment]

hahahhaha.. ye ye je la ingat kan bebetul petua tadik.. tapi pk gak tu.. muka selamat apa2 yg jatuh pu still tak kena paler.. hehe..

Hezesuze said... [Reply to comment]

aduaii tak pernah goreng ikan keli sbb tak reti makan hohohohoho

SyaNa said... [Reply to comment]

hahaha bengong ko nana
ingat kot betol la petua dr tok nenek
hahahhaaa tp mmg gud idea la

absolutely emy said... [Reply to comment]

hahahaha.. kelakar2

FIESYAH said... [Reply to comment]

haahaaa....kak! tersembur air syah minum ni kak (dah lah air panas) tapi tabek beb..kelakar...huwwaahhhhaaaa

siti nurkhijah said... [Reply to comment]

sodapnya ikan keli berlada ko tu nana oi... meleleh air liur aku..
pastu meleleh air mata aku nengok petua ko tu..

sWeEtdARLiNG said... [Reply to comment]

hahahaha... mmg konpem menjadi petua pakai helmet ni... kekekekeke

sw33tdarling.com

.:mama dhia:. said... [Reply to comment]

hahahaha...lawak gilerrrrr petua ni... terbahak2 saye gelak ni..

saye pun penggemar ikan keli ni..
tp kat umah x de helmet plak...
huhuhu..

++eden|essey++ said... [Reply to comment]

hawau ko nana......sekeh ko....hahahaa...ako nk pkai petua ko kt umah baru ako nnti....hahaha...kalo pkai kt umah metua sure kene gelak sakan nie...hahaha...kt umah xpe kene gelak ngan hubby jek....kalo die gelak ako suh die masakkan...hahaha

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

kat umah me tak de helmet sbb tak de motor so tak dapek nak guna petua nana ni hehehe

Nana said... [Reply to comment]

fiza-hahah tu ler nak makan mmg sedap nk goreng sikit nye seksa

Nana said... [Reply to comment]

izan-haha sian ko kena tipu kekekke

Nana said... [Reply to comment]

jue-sebenarnya mmg mak dah lama xbagi beli tp kak long nak makan juga
xpe la..xmau fikir psl isu ikan keli lama tu tawakal je la

lia said... [Reply to comment]

ngok ngek kah3....

Nana said... [Reply to comment]

eryn-haha sama la kita ttp gak kuali tu tp asal buka je ttp tu dia meletop saje je tau

Nana said... [Reply to comment]

ena-hahah btol la kak petua moden ni
bole pakai kan hahaha

Nana said... [Reply to comment]

kak heze- aik xreti makan??rugi kak..sedap tau

Nana said... [Reply to comment]

syana-hahahah kwl petua tok nenek tu la dia kata suh rendam air asam jawa
ni petua aku reka sendiri agagagagagga

Nana said... [Reply to comment]

emy-heheheh cover2 sket gelak ye

Nana said... [Reply to comment]

syah-hahah elok2..burok bebenor sampai tersembur tu kekekekke

Nana said... [Reply to comment]

siti-hahahahha....time aku suh adik aku snap pic ni lagi la adik aku gelak2 dia kata asal nk amek gmbr pakai helmet ni hahahahha

Nana said... [Reply to comment]

sweetdarling hahaha try la..utuk keselamatan bersama

Nana said... [Reply to comment]

mama dhia-ekekeke..xde helmet ek?xpon pakai mask mcm perompak tu ok gak..cuma biji mata je la xselamat hahahha

Nana said... [Reply to comment]

ja-hahahah..xpe kalau kt umah kita laki bini je lantak la klw dia nak gelak
kang klw pakai umah mertua mau kena kutuk kang baik tok sah hehehe

Nana said... [Reply to comment]

mz-heheheh xpe nanti blk msia ada helmet kan bole cuba ye petua ni

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said... [Reply to comment]

kih...kih....memang bagus petua ni, kita sellau pakai pinggan je jadik kan perisai...hu...hu...

Nana said... [Reply to comment]

anje-dulu pakai gak pinggan tp bole cover tang muke je hahaah

zue @ annaleeya said... [Reply to comment]

mmg sengal tol petua nih... hahahaha....

Nana said... [Reply to comment]

muahahahha

ibuayahdamia said... [Reply to comment]

kah kah kah...tergelak besar ayu tgk nana pakai helmet tu...dasyattt yer

QA's ~ mamapapa said... [Reply to comment]

salam,nana. trjumpa blog nana time tgh ushar cerita oetua grg ikan keli :) jmputla follow kmbali,ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...