MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, January 6, 2011

apa pendapat korang

saje nak buat sevey..nak tanya pendapat korang...harap ada yang sudi menjawab

kalau pegumuman utk pemenang contest, GA, or lucky draw dibuat..tapi pemenang tu tak alert dengan kemenangan nye..adakah patut kita carik pemenang yang lain sekiranya pemenang tu tak memberi respon dalam masa yang ditetapkan? (wah tu dia..ayat macam ayat exam SPM paper BM hahaha...)

apa pendapat korang?patut atau tak patut??reason?

so far GA yang penah aku buat tak de lagi la orang yang tak alert seme cepat je emailkan details masing2...cuma aku tefikir kalau la kan GA pizza nanti ada peserta yang tak alert, patut ke aku carik pemenang yang lain?sebab voucher pizza tu ada due date..kalau sampai kesudah orang tu tak kasi details rugi je la voucher tu kan?tapi kalau mcm sesuatu yg kita nak bagi tu xde apa2 due date lain la cite kan

sebab aku cuma think + aku fikir..mungkin pemenang tu tgh bercuti ke, dia out station ke...atau bole jadi apa saje la kan..kesian plak kan kat dia..kalau aku wat cabutan yang lain.tapi kalau aku la...kalau bole aku akan usaha untuk inform kat pemenang xkira la cara apa pun..kat email ke, kat komen ke, kat shoutbox ke..sebab dah niat kita nak bagi kan...

agak jarang kita nak jumpe penganjur yang akan komen kat entry contest or GA kita bagitau kita menang..memang sangat2 jarang...kagum dengan pengajur ni..dia bole datang komen kat entry contest aku tu inform menang. bagi aku ni sesuatu yang patut dicontohi
cakap pasal menang kan..aku ni xtau la pesal teruja semacam je klw ada kawan2 terdekat yang menang,kalau aku tgk result je ada nama kwn2 yg aku kenal cepat2 aku inform diorang hehe...kdg2 tu diorang dah tau pon diorang menang aku ni je sebok2 nk inform kekeke over...
xpela..sharing tu kan caring heeeee

*entry ni xde kena mengena ngan sesiapa..aku just nak tanya pendapat je..

25 ribu orang memberikan idea bernas:

puan nina said... [Reply to comment]

kalau pemenang da diumumkan tapi winner x alert mmg susah la kn..tp kalau boleh penganjur kena la inform kt winner 2..n penganjur pun kena la paham kot2 org 2 ade hal ke.cam kak nana ckp kalau org 2 outstation ke kdg2 xsempat nk nengok blog kn.mcm nina ari 2,1 hari online sbb Danial xsihat..or at least bg masa yg reasonable utk redeem hadiah dia ke.tp kalau ade due date pny hadiah mmg susah lah.or mntk email siap2 =)

mama tisya said... [Reply to comment]

tu psl syarat wajib jd follower so die alert..tp kalo die tk sihat ke..die cuti ke..die outstation ke tu yg jd masalah...kalo mcm cabutan bertuah or thru random tu kalo tk alert mayb cr yg br..tp bg tempoh gk dlm ms 24jam...tp kalo mcm voucher pizza tu pn kena cpt gk..kn melepas lak org tu..apa2pn depend pd penganjur yg buat giveaway..contest jrg jmpe cr pemenang lain kalo pemenang tk muncul2..tp ada gk yg dh kasitau kt blog pn tk muncul2 gk...tp kalo dh rezeki die dpt gk adiah tu:)

Miza Yusof said... [Reply to comment]

kalau ramai sangat peserta yang join, miza rasa patut :) bagilah tempoh lama sikit mungkin pemenang tu tak online ke atau ada masalh ke. hehe :)


*kak nana, lepas ni buat isu ni pulak. macam mana pulak dengan penganjur yang tak alert dengan kemenangan kita. dah hantar detail semua lepas tu diam membisu. yang pemenang tercangak tunggu email dah dapat ke belum. hehehe :)

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

huuh
as usual
tinggalkan komen
pastu ko print screen yg dah komen tu as prove
tu jerlah kan?
wei,selamat dah bocer mekdi tu
gambo lupa nak upload
serabut aku serabut.
berebut kamera dgn org tua!
ahahhaa
sengallllllllll

Hezesuze said... [Reply to comment]

oh memang terjadi kt weols huhu...1st bila dah umumkan pemenang tapi dowang tak alert...weols terus terjah balik blog dia & tinggalkan jejak..kalo ade email address lagi bagus kasitau thru email sajork...

so dalam 24jam nan ado respon makanye adiah haruss di lelong balik agagagaga....aci kan??

win win situation gtew..yg penting penganjur tak salah coz dah bagitau melalui jalan2 yg sepatutnye...so bloger itu kene alert ler kalo nak jadi blogger tegar mihahahahaha

puan nina said... [Reply to comment]

* silap.. 1 hari x online

zura@iwan said... [Reply to comment]

bg aku depends kt pgnjur tu....kalau dia ada kasi due utk pemenang kasi details kt dia...dia ada hak utk cari pemenang len...mgkin bkn rezki dia...kena think positif la kan..

mcm jd kt aku...aku menang GA Edy tu...sbb pemenang yg len x kasi details kt Edy..hehe..

kalau pgnjur btimbang rasa...nk tggu...tp smpi bila nk tggu plak kan...len la kalu dia buat contest ke...

Ciklinn said... [Reply to comment]

yer aku suka yg mcm budak Ila tu buat... bgtau dulu kat pemenang kalu dorang bg respon dlm 3 hari ker.. baru wat keputusan lain... hehehhe...

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

just bagi reasonable time to response, like 3 days or a week, so after that, organizer ada hak utk pilih new winner. fair lah kan
nasib la kalau saper2 outstation ke apa ke, kena pesan la kat geng comper agar tlg inform kalau termenang apa2--hehe me bagi cth me lah tu--semlm me offline lama sbb me pegi airport

tq nana sbb sudi alertkan psl result CGL--org berbudi kita berbahasa ehem ehem

atty's said... [Reply to comment]

bagi can kat pemenang..tapi ada masa tertentu lah..sbb mcm nana ckp kot ada masalah ke .tenet problem ke kan ..

b a m b a m ' s said... [Reply to comment]

macam GA kiter ari tuh ler..nak kena kejar due date tiket..sekali org tuh x munculkan diri..padahal nak tingglkn kat shoutbox n komen..bagi tempoh sehari..naseb baik malam b4 nak post new winner tuh ada receive emel..heheheh.. (dah ade winner lain dah time tuh tapi tak publish lagi) tapi rezeki dia kan..so bagi jek lar..hehehe

BIONIC WOMEN said... [Reply to comment]

eily selalunya tulis kat shoutbox dowang, bagi link entry kemenangan so dowang tau..huhu
eily ni pun kekadang balik kampung lama2 terutama cuti sek..kat kampung plak xder line bodben,tu yg ase malas nak join GA tu..
jarang2 sangat alertnya..huhu

eT said... [Reply to comment]

sama la...
kalo kenal cepat2 p inform member tuh...
tp kalo xkenai pon kalo rajin p habaq jugak...huhu

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

ayu rasa kena bagi tempoh bernafas at least 3 hari lah ..sebab tak semestinya pemenang tu hari2 on9 kan..

ayu ni hah ader gak pemenang tak bagi2 details lagi ni...yg teka dengan tepat gi batam haritu...masalahnya dah 2 kali ayu inform kat shoutbox dia...tapi tak reply2 pun..aritu pun ader selit2 gak kat dalam entry suruh reply cepat...sudahnya sampai sekrang tak bagi details...hadiah ader lagi tu hah..hadiah pulak coklat indon..aleesya dah bengkek sebab asyik minta nak makan coklat tu, ayu tak bagi...haha

ciK mOt ©™ said... [Reply to comment]

no komen...sebab aku terasa ar ngan entry ko ni...lagi pun aku bukan peserta tegar cgl...huhuhu...

Gieyana said... [Reply to comment]

hurmss depend kat penganjur la wei...kalau ko rasa nk kasi kt owg len..lets say pemenangnya x claim..ko ada hak tue..:D

ieda said... [Reply to comment]

akak rasa perlulah cari pemenang lain kalau dia x elert .. dah x dr rezeki dia lah kan .. x nak kita nak tunggu lama .. :)

ermm aah stail adik nie ok .. dia inform pemenang .. akak setuju sgt2 .. kdg2 tuu kita dah joint banyak GA x perasan yg mana satu yg menang kan .. kdg tu kita cuti lama x online tuu satu hal :))

bileeelahhhh nak menang contest nie huhuhu sedihhh nyeeeeeeeeeeeeee

Nana said... [Reply to comment]

nina-tq kasi idea...ok nanti klw pemenang xde kasi details memang kena wat cabutan lain la kan

eryn-kita xde letak syarat wajib follow hehe tp rasanye sure diorang ltk dlm bloglist kan..mesti dia nak tau keputusan kuar .
vouver tu plak ada due so xleh tunggu lama2 la

miza-tol gak kan?kalau ramai yg join kena kasi peluang org lain juga.hehe uit tu topik panas tu heheh bahya kang kena panah petir kang

ayu-tq kasi idea heheh skepeing pon nan ado gambar?

zura-tu la aritu aku tgk nama hang naik bila cabutan di buat lg sekali sebab org tu xanta details kan

Nana said... [Reply to comment]

ciklin-jrg nk jumpe penganjur mcm tu..bagus kan cara dia

mz-hehe tu la ni sebab kisah mz la tiba2 tercetus nak wat entry ni heheh...sy sendiri pon akn cuti lama nanti.hehe..ala small matter je mz

kak aty-ok kak..good idea

bam2-ha tu la..sebab mend ayg ada due date ni mmg kita kena carik pemenang lain la kot kan?xkan nk tunggu2

eily-bagus camtu elily...jrg penganjur wat mcm tu mayb sebab bz kan..kita kasitau klw dia xanta2 details je

ayu-heheh ada ek org xanta details lagi hehe nampaknye kena wat cabutan lain tut ayu xpun kasi je aleesya mkn cokla ttu kekekek

Nana said... [Reply to comment]

@ciK mOt ©™

izan
entry ni aku xde tujukan kat sape2 pon....

alamak ko sentap ke?sorry la..xde niat sebesar kuman pun nak perli2 sape ke tak de
aku cuma nk tanya pendapat orang ok ke x kalau aku nak buat mcm tu..sebab aku ras aku bakal buat mcm tu kalau orang xkasi details
pasalnye voucher tu ad due date..so xbole nk tunggu lama2

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

bg kite yg selalu gak wat ga/contest ni, biasanya kite bg dlm sehari -3hari utk winners tu.
if takde gak respon, kite pi terjah balik entry ga dia,bgtau yg die menang..takpun kt shoutbox@email (if ada)..
slalu kite tggu lebih drpd ms yg ditetapkan.ksian punye psl,huhu!
tp kalu dh smpi lebih smggu tu, melampau la pulak..baik penganjur cari winner lain, hehe..

Nana said... [Reply to comment]

@Gieyana

gie- tu la seme depend kat penganjur kan tp aku sebagai penganjur nk tanya dulu pendapat2 org yg mana2 ada komen ni pon ada yg join ga tu

Nana said... [Reply to comment]

@ieda
ok kak..saya akan buat mcm tu seme majoriti kata suruh wat cabutan lain klw pemenang tak alert
tp kena kasi masa mayb dalam 3 ari klw xde juga baru wat cabutan lain

kak..insyallah nant ada la rezeki menang tu heheh

cikpuanhady said... [Reply to comment]

hmm..ikut budi bicara penganjurlah..yang penting dan lagi bagus, kalau dia maklumkan awal2 masa anjurkan ga or contest tu, dah gitau yg peserta samaada akan diinform bila menang ataupun kena alert..

tp kalau contest, esp yang kreatif, sebolehnya informlah kepada pemenang..ngee..

Tolong saya boleh? :Jom vote saya..^_*

CuTeMiUt78 said... [Reply to comment]

klu ikut kan aku.. tak patut cabut nama yg lain. klu winner tak alert.. aku akan sedaya upaya cari jalan tuk infom kan pada pemenang.. yelah kesian gak kan.. dia dah menang.. tetiba tak dpt hadiahnya.. so klu aku la.. seboleh mungkin dptkan no contact or apa saja yg blh bagitau pada pemenang.. yg dia menang n tlg inform detail secepat mungkin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...