MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, January 14, 2011

buat baik di balas baik....

alkisah...aku kenal sorang kawan ni HANYA melalui FB....aku tak sure mcm mana mula2 aku kenal dia aku xingat dah...nama akk ni NOR AISHAH BASIR dia add aku kat YM sebab aritu dia berminat nak tau pasal WARISAN RIMBA

di sebabkan dulu kan aku rajin gedik2 update status FB...dia ada baca pasal aku senang je book tiket airasia..so dia ym la aku minta tlg booking kan tiket dia...last year aku tlg booking kan tiket akk ni ke kuching kalau tak salah..

semalam akk ni minta aku tlg booking kan tiket ke KK..katanya opis dia sgt2 slow nak buka web Airasia..ok la..aku pon tolong la..bukan susah pon memang keje aku pon kat office booking flight ticket utk staff g training...

bayangkan ek..aku xpernah berjumpe dengan kakak ni..tapi dia bole trust dekat aku..bankin duit sebanyak RM480 utk suh aku book tiket flight dia..ok pagi ni settle la sudah aku booking flight ticket dia utk 3 orang ke KK..balance duit yang akk tu bagi ada RM90....

aku cakap kat akk tu...nanti aku transfer RM90 tu balik ke account dia...sekali korang tau akk tu reply apa??

dia kasi aku RM40 sebagai upah aku tolong booking tiket dia!!
banyak tu..akk ni memang murah hati..sebelum2 ni aku booking kan.dia selalu suh aku amek balance duit tu..tapi xde la sebanyak ini!!

masyallah...rezeki..rezeki...RM40 tu...bukan RM4..hehehe
thank you akk nor aishah bassir...tak sangka..aku tolong ikhlas je...baik betul hati akak ni


35 ribu orang memberikan idea bernas:

Echa said... [Reply to comment]

rezeki ko la wei... betul orang cakap kan.. kita buat baik ngan orang... orang akan seribu kali baik ngan kita... betul wei...

mama tisya said... [Reply to comment]

rezeki dpt dr aishah..die pn dh friendlist kita gk..rsnye bdk pcm kot...die suka tnye tmpt mkn kt kita

Cute MuM said... [Reply to comment]

wah.. best tue nana...
mehlah belanja kita makan...
hehhe

ciK mOt ©™ said... [Reply to comment]

ko tak nak, aku ada weii...

Pn. Zana said... [Reply to comment]

best tuh! hehe.

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

alhamdulillah..rezki nana
buat baik dibalas la baik
sekarang dh terbukti dah pun :)

momguess said... [Reply to comment]

rzki wey
hehehhe

mummy_ayu said... [Reply to comment]

rezeki di pagi jumaat...alhamdulillah..

atty's said... [Reply to comment]

murah rezeki nana..
itulah kan buat baik mesti dibalas baik jugak

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

murah rezeki nana semua segi la.. hehehe

Nana, lunch kang kita nk mkn kt na??hahahahaha

Mr. Swift said... [Reply to comment]

Hyee! Singgah sini lepak-lepak jap tadi dan ohh polo anda!
Heyy btw lawa blog and happy blogging! And happy new year 2011! Sempat lagi kan? :)

Psst! : Bloggis Comel Buat Perkara Tak Patut Jangan Tiru!

zura@iwan said... [Reply to comment]

betui tu...buat baik dibls baik..yg penting ikhlas..ssh nk trust org skrg kan...tp ko nana ada sifat2 jujur..so org pcaya ko...hehe

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

wahhh... baik tol akak tuh kan??? murah rzki dia nnti... klu dah rzki nana tak kemana...

Gieyana said... [Reply to comment]

yag penting ikhlas & niat kita menolong tue kan..:D

nnt book tiket aku g Aussie leh?hehehe

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

rezeki tu :) sbb u ikhlas kan :) besh dpt berkwn dgn those yg tak berkira :)

tiefazatie said... [Reply to comment]

wah...murah rezeki sis..
tue la..xslh kn tlg org..=)

Nana said... [Reply to comment]

@Echa
hehe kan?tu la rezeki ari jumaat...

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya

rasanya bukan budak pcm...blogger pon bukan
owh yeke...hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Cute MuM

haha jauh la camne nk banje kekeke

Nana said... [Reply to comment]

@ciK mOt ©™
klw ko ada dekat aku banje dah hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Pn. Zana

heheh tu la nye

Nana said... [Reply to comment]

@Nad @ MamaZakwan

hehe tu la..tak sia2 kita wat baik ngan orang kan

Nana said... [Reply to comment]

@momguess

hehe alhamdulillah

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
amin..amin

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
alhamulillah kak..
tu la btol la perumpamaan tu kan

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA

hahah adooila fiza
klw fiza kt sini bole dah
kita makan nasi ayam ke mekdi ke

Nana said... [Reply to comment]

@Mr. Swift

tq sudi follow yea...hehe smpt lg epi new year 2

Nana said... [Reply to comment]

@zura@iwan

alhamdulillah...amanah orang kan..kita kena jaga..kalau aku jahat dah lama aku bawa lari duit dia hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya

tu la baik btol...

Nana said... [Reply to comment]

@Gieyana

yes..yg penting ikhlas...hehe hang mau g aussie ke

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan

hehe alhamdulillah...balasan membuat baik dengan orang

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie

btol ifa..xsalah kita tlg orang..
ada balasan nye utk kebaikan kita

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

see..buat baik dibalas baik..hehehe..rezki woo

ibuayahdamia said... [Reply to comment]

betul lah..kadang2 manusia ni memang baik walaupun di alam maya jer pun...

sama kes ngan ayu gak...aritu ayu ader nak beli krup krap kat shira @ ahnas's family...sekali dia belanja ..dah lah siap ader pos laju lagi tu..hehe..rezeki kan..

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

yeahh kean dgn tajuk entry tu..buat baik org akan blas baik kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...