MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, February 2, 2011

belut goreng sedap tau hehe

ari sabtu ada pasar malam depan umah MIL ni (jawi, penang) ni yang paling aku suka balik kampung ni..pasar malam jalan dalam 5 langkah dah sampai hee....makanan sedap2 plak tu...sedia duit je...

dah kata g pasar malam depan umah je kan..xde la pakai baju lawa2...main tibai pakai tshirt biru tudung kaler hijau hahaha.. dah mcm orang sakai kekekke..xpela...g pasar malam je pon apa ada hal..ni kes malas gosok tudung la ni..main sarung je tdg yg dah siap gosok.

damia pon pakai baju tido je..baju tido baru nenek dia belikan
ramai gile orang q nak beli mee kuah ketam sedap ke ek?aku elergik ketam meh...xbole makan
dah ada kat penang wajib la beli laksa penang kan..tapi hampes..kuah cair gile...sedap lg aku wat sendiri hehee
jeruk!! i like...hehhehe
ha..ni la dia menatang yang aku tunggu2...hahahah.. belut..sekilo RM15 aku beli 2 ekor RM12 amek yang beso2. heee sure korang geli kan tgk belut ni dah rupa ular pon ada....
aku suh orang jual tu siang siap2 terus potong2 balik umah tinggal letak garam kunyit je....tapi sebelum tu kena cuci ngan air asam jawa dulu sebab belut ni berlendir2 mcm ikan keli gak
belut goreng dah siap hidangan utk dinner...heheh agak hitam jadinye belut ni maybe sebab aku guna banyak sgt asam jawa masa nak basuh tu...kat rumah MIL ni, seme makan belut kecuali MIL hee...dia mmg xmakan...amrul, damia seme makan....

korang makan tak belut ni??sedap tau..serius rasa dia ala2 ikan keli...kalau kat KL susah tau nak cari restoran ada jual belut...aku dah jumpe satu kat gombak & lagi satu kat kajang kedai ELI heheh....sape2 nak makan sup belut pegi la kedai ELI

19 ribu orang memberikan idea bernas:

juelee said... [Reply to comment]

huhu saya tak makan.. nengok pun automatik tekak kembang.. huhuhu.. eksiann.. tapi takpe, ada geng la ngan mak..

Hezesuze said... [Reply to comment]

erkkkk tak pernah makan pun..geli den hahahaahah

Ya ALya said... [Reply to comment]

ya tak pernah makan,walaupun kt kpg ni banyak gak belut.....geli je tekakk,tapi congrat la untuk nana yg boleh makan belut ni...bukn semua orang tau tahu makan.....

mummy_ayu said... [Reply to comment]

tgk memang geli..tapi rasa dia sedap kan...ayu pun pernah makan gak..

[-suziey-] said... [Reply to comment]

erkkkk mcm ikan keli pn ade..tp aku xpnh mkn belut goreng ni..huhu geli la plak..aiyakkkk

I-sya said... [Reply to comment]

hihihihi.... jgn kata mkn... tgk pn aku geli.. mcm ulor..

hubby mkn tp xle bgtau tu belut. kikiki... tp belut sgt elok utk kulit.

nana, ko grg ekor dia gitu je dh ghuper ekor cicak lak aku nengok. hhihihihi....

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

hohoho..ikan keli pun tak makan..apa ntah lagi si belut ni..hohoho.tgk pun dah takut..ekeek

MamaBatrice said... [Reply to comment]

hu hu hu....aku tak pernah makan...so tak tahu ler boleh ke idah nak terima kat tekak aku..tp kalau tengok dari segi rupa bentuk tu...cam...hurm....tak tahu ler...

sedap erkkk nana....

CiK JuE said... [Reply to comment]

SEDAP YE...TUELAH ORG YANG MAKAN BELUT SEMUA KATA SEDAP..CIK JUE TAK PERNAH TRY SEBAB GELI SEBENARNYE...

[-suziey-] said... [Reply to comment]

wei..ko pegi dashboard - setting - comment..pastu scroll ke bawah cari comment moderation - tick ALWAYS.. so aku nk komen n3 lama pn konfiden ko baca

[-suziey-] said... [Reply to comment]

cpt buat wei!

PUANSTOBERI said... [Reply to comment]

Kekda makan ikan keli tp belut goreng mmg lum penah makan.
tgk rupa sblm di goreng mmg tak berdaya la rasanya. hu hu.

*Ye lah Nana. Tu akak tgk 'eh, Nana nak blk Penang rupanya'. Tapi akak tak leh nak shout kat memana lah sbb akak suh derang teka kemana akak nak pegi. kang ada yg kantoi lak. tehehehe.

Retu akak makan laksa kat batu feringghi. kuah pekat amat. Tpt dia dpn taman herba tu. Akak da 2kali makan kat situ.
Yg laksa janggus tu belah2 Balik Pulau. Retu try gak usha kedai dia. tk jumpa plak. Ceh!

SyaNa said... [Reply to comment]

aku xpernah makan
mungkin kalo hancur2 aku mkn kot\
hahahaa
mcm seram jek rupe ular kan

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me mkn boleh, msk no no no sbb geli heheh

me dh click HB nana utk ari ni

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

tak pnah mkn belut nih... mcm geli jerk nengok... tp klu ikan keli mmg peberet...

MamaDamia a.k.a Haiza said... [Reply to comment]

ayarkkk goli den :P~

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

mcm keli ye kak..mmg tak pernh mkn lagi..nk try ler stu hr nnti..

Bulan said... [Reply to comment]

pernah makan itulah first time tahun lepas masa kat ipoh, bos bwk lepas keroje, kedai dia ade akurium beso alam tarok kat tepi kedai bebelut seme tarok kat dlm tuh, hahaha.. aku masok jalan menonong xtoleh pon kat belot tuh, satg aku geli, bila geli nnti xmkn, bila xmkn rugi!! nak gak merasa, tp xleh tgk.. mcm2 imaginasi, alangkan ikan keli pon kene placing baik punya, kepala xleh terbalikkan, nnti aku xmkn.. hahaha

ELLY MARLIA said... [Reply to comment]

areal gombak kat mana yer???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...