MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, February 11, 2011

jeruk penang

AMARAN!!
kepada ibu2 mengandung anda tidak digalakkan membaca entry ini..kalau korang terlior sila jangan salahkan aku hahahah..

ari jumaat sebelum gerak balik KL aku ajak la MIL cari jeruk..dari ari pertama sampai penang lagi MIL dah gtau nanti nak bli jeruk kita pegi rumah sepupu dia, kat area sungai bakap tu xjauh la dari rumah MIL..pakcik ni mmg buat jeruk sendiri pehtu dia jual kat pasar malam area2 situ...

dah kata melayu yg buat kan..tengok keadaan rumah dia pon bersih je..so mcm terjamin la sket nk makan hehehe....pehtu jeruk dia ni klw kita makan xde la gatal tekak, tak de rasa nak batuk seme..bese klw makan jeruk kan, ubat dia kuat sangat baru makan sikit dah batuk kan hehe...

tu la special jeruk pakcik ni..apa nama dah lupe la aku...mcm bese la..aku ni kan banyak mulut pot pet pot pet tanya mcm2 hehehe...pakcik tu pon layan je la soklan2 aku ni ha...pehtu sambil2 tanya soklan tangan xberenti amek gmbr..dah mcm reporter hahah..pakcik tu naik segan dah....dia tanya awat amek gambaq ni..nak masuk TV ka?..haahah...seb bek MIL backup..dia kata alah budak2 ni mmg suka amek gambaq...p pasar malam pon amek gambaq..kui..kui..kui....


pakcik tu tengah dok packing asam katok ( ye ke eja katak ke katok?haha aku dengar dia ckp asak katok) sebungkus singgit...
time dia packing ni dia kasi sorang satu rasa...damia pon dia kasi..heheh seb baik tak cirit pagi2 dh mkn asam
meh nk tunjuk dekat2 camne rupa asam katok ni..mak aku kata klw kt kl mmg susah nk jumpe..dia cakap nape tak beli asam ni?hehe mana la aku tau ingt kt kl melambak...
pakcik tu kata asam ni nak buat dia makan masa 3 ari masak dalam oven, asam campor2 dia masak sekali pastu boh gula...sedapp masam2 manis
pakcik ni tgh bungkus2 jeruk yg aku nk bli seme jeruk ada dlm van pasai ptg2 dia kuar niaga kt pasar malam
mcm2 jeruk ada..asam2 seme ada
Align Centergambar2 jeruk yg sempat di tangkap..seme dia buat sendiri...seme jenis jeruk ada...
nah...soping jeruk seme nye RM60...dapat free satu pastik jeruk campo..hehe banyak gile kan?
ni ada orang kirim, pehtu bli utk mak aku kt kl, bli utk adik2 ipar kt kl juga..
pehtu kan budak ni ngan muke tak tau malu minta pakcik tu bunga kantan..heheh sebab aku tgk bunga kantan umah pakcik ni dah buruk dia xamek pon..aku pon minta lah...nk bawa balik KL bole wat laksa, wat nasi kerabu, wat asam pedas...
sekuntum singgit wei klw kat pasar..kecut2 plak tu..amek 5 kuntum kt umah pakcik ni dah jimat 5 hengget...kekeek..
gambo2 aku kt penang byk pakai shawl itam ni je kan hahaha ..ni orang pemalas namanye malas nk gosok2 sarung je shawl tu senang xyah gosok

p/s : korang suke tak makan jeruk?aku suka la juga..tapi xde la HANTU jeruk..aku HANTU laksa je heheh..jarang la aku makan jeruk ni..bukan elok sangat pon kan...


22 ribu orang memberikan idea bernas:

Aleyn said... [Reply to comment]

Suka ..tapi bermusim..hehe...

Salam kenal

juelee said... [Reply to comment]

asam katok tu sy suka.. nnt bk kg nk ajak mak gi beli la

Zana_MamaBatrice said... [Reply to comment]

aku mmg hantu jeruk ko....mengadap tak boleh nak berhenti2...nak2 jeruk buah salak tu.....kalau kat rumah mak aku lagi ....berlawan ngan adik aku no. 2 tu..

uihss..rupanya asam yg aku suka tu namanya asam katok yerkkk...baru ku tahu

Gieyana said... [Reply to comment]

nak kata suka sgt tue x ler..tp klau beli pon takat buah pelam yg kuning tue jer..hihihi

ko siap bw balik bunga kantan lg yer! Kak umah mak aku byk ar..kt penang nie kena beli gak!

ROSNAJIHAH said... [Reply to comment]

sedapnye jeruk..best la k nana nih..nak ikut balik kl..hehehe

I-sya said... [Reply to comment]

aku tgh preggy ni tp x terliur pn sbb aku pun x baper sker jeruk2 ni.

dlm fridge pun ada lagi tu pun bkn byk pun x gk ble habis.

lia said... [Reply to comment]

aku lebey terliur tgk bunga kantan tu... racik halus2, makan dgn ikan goreng panas, sambal belacan, buat bunga kantan jd ulam... perghhh... terbaekkk punyer....

wantie said... [Reply to comment]

Aku suka sangat makan jeruk. Tapi ada satu kedai jer kat penang ni yg jual jeruk tak batuk bila makan.

kat Sungai Ara. Kalau beli kat Baazar Chowrasata tu jeruk semuanya leh batuk batuk.

Tapi, sejak peknen ni, aku stop jap makan jeruk, sebab tak baik utk kandungan aku. tapi, kekadang tu, makan jugak satu dua, lepas kan gian. hehehe

watyz said... [Reply to comment]

aku pon jeruk masa sggh penang hr tu...aku bli yg campo nye senang..

eT said... [Reply to comment]

Serius telan air liur baca en3 nih.huhu.kijammm!!

✿ etiey ✿ said... [Reply to comment]

wahahha.. nasib baik tak menmgandung dah :p. sedapnya buah pala jeruk tuh ;)

SyaNa said... [Reply to comment]

asam katok???
ape kah itu
hahaa sah aku xpernah makan..or kalo mkn pn xtau nama
:p
meriah oh pakcik asam koooo

Nana said... [Reply to comment]

@Aleyn

heheh musim pregnant ke hahah

Nana said... [Reply to comment]

@juelee
heh sedapp kan
harus ajak mak soping jeruk
kat sedara kita hahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Zana_MamaBatrice
haha sian ko zana
baru tau ek
apa nama asam ko suke makan tu
aku pon baru tau juga hahahh

Nana said... [Reply to comment]

@ROSNAJIHAH
hahah apa yg bez nye dik hehe

tiefazatie said... [Reply to comment]

wah!!ifa suka gak!jeruk mangga sj..hihi

ibuayahdamia said... [Reply to comment]

nana.

ayu memang minat jeruk
tapi tak semua jeruk
paling minat jeruk salak..best2
pastu suka makan time membaca..
tak sedar pun jeruk habis

Ya ALya said... [Reply to comment]

culu time kecik2 memang suka makan asam katuk tu......ni org prgnant ngidam la pulak...tak pe t kalu ya ada g penang ya tanyer nana ye kt mana umah pakcik tu....

jeruk yg ya suka jeruk salak n jeruk campur2 tu....macam2 ada kan....

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

nana, seb baik kita tk suka jeruk..kalo tak kompom terliur wehhh..dhla org tu borong byk gilerr..hehe

Nana said... [Reply to comment]

ifa-hehe sama2 suka jeruk mangga yg ada kulit tu

ayu-ehhehe suka salak ek
salak ni mahai skit kan..
mmg sedap klw mkn smbl tgk tv hehe

ya-hehe ok...nanti klw nak tau kat mana gtau la

fiza-hahah seb baik tak telior..banyak gile kan...org kirim ada...utk diri sendiri ada

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

sama lah kita kak, hantu laksa!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...