MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Saturday, February 26, 2011

kami bukan kebulur..

tengahari tadi...jiran kasi kuih bahulu...tapi tak boleh makan dah sebab berkulat, dah lama dah agaknye bahulu tu kat umah dia...dah berkulat baru nak kasi orang..

ok..kita berterima kasih la..sebab dia baik hati nak kasi makanan kat kita...masalahnye...kuih tu dah berkulat...adoi la...bole la dia kasi kat kita??? dah sah2 tak boleh makan....kalau dah tak bole makan buang je la..ngape nak kasi kita??ingat kita ni tak cukup makan agaknye....

kalau aku tak tergamak la nak kasi orang menda yang tak boleh makan...boleh la dia...dengan muka tak bersalah kasi kuih yang dah berkulat...eiii sakit plak hati aku..umpama kita ni mcm org miskin plak dia anggapnye..

yg aku geram...jiran tu mmg pangai mcm gitu la...masa ari raya dulu bole lah dia kasi kuah lodeh yang dah basi???dah berbuih2 tu dia anta kat rumah....bukan boleh makan pon..kasi kucing pon kucing xnak makan!

kot yea pon nak sedekah agak2 la makcik...

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

28 ribu orang memberikan idea bernas:

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

ada jugak org mcm tu yer..ish ish ish

dia ingat dpt pahala ker bagi mknn basi kat org ..huh

atty's said... [Reply to comment]

Macm tak betul je ,mental kot

Kaseh said... [Reply to comment]

eee tak senonoh betol la..ada ke bg menda dah tak elok..

umialya said... [Reply to comment]

Kamipun sering terima pemberian makanan yg dah lama, basi dan lemau, sedih sgt2.

Macamlah kitaorg tak mampu nak beli makanan.

Kebiasaannya kami buang aje ke dlm tong sampah, issshhh, tak teringin!!!

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

hmm..apelah jenis jiran nih,cube jiran tu kt tmpt ko..sure sumpah seranah kan..

mama tisya said... [Reply to comment]

jiran yg marah kalo anak org wt bising tu ke???isk2 truk tul..ada ke bg makanan yg dh basi/berkulat...

~~@lyci@~~ said... [Reply to comment]

geram pulak bc citer nana.. ada jgk org camtu kan...

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

astagaaa....sabo je lahhh

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said... [Reply to comment]

aei ada gak orang camni ek...ni mesti kes kedekut dah tu rasa2 cam dah tak boley nak habiskan baru nak bagi orang lain, tak baik tau bagi takikhlas gitu kalo kita malu nak bagi kalo benda dah tak leh nak makan HB kat sini

tiefazatie said... [Reply to comment]

adoi la..wujud gak org cmnie ye kak...ntah pape nie..tmbh dosa je nie..cm nak aniaya org je nie..

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

hadoiii... mmg tak senonoh sgguh... agak2 la nak bg kt org pon kan???

iduraz said... [Reply to comment]

salam perkenalan,
ada juga jiran liza cmtu..ngat lagi masa kami kekecik, dia kasik mihun goreng yg dah basi, mak liza pulangkan balik..ngat kami nih tk cukup makan ker..hukhuk

SyaNa said... [Reply to comment]

ni ke jiran yg prob ngan ko psl paking jugak tu??
ape la jiran gini
nasib jiran aku molek2 peel nye
tabah la ye

e.l.i.z.@ said... [Reply to comment]

eiiii teruk nyooo...ada ke ptt..kalu kita, mst kita malu nk bg menda x elok..nk tunjuk baik la kononnya tu

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan

itu la nye
dia igt kasi org dpt pahala agknye
kita ni yg tak pasal2 dapat dosa plak
ngutuk dia hehe

Nana said... [Reply to comment]

@atty's

ntah la kak..
sewel agknye

Nana said... [Reply to comment]

@Kaseh

tu la
dah selalu..
bukan pertama kali

Nana said... [Reply to comment]

@umialya

sama la..
humban dalam tong je
bukan bole makan pon
ingt kita xde duit ke
bli makanan

Nana said... [Reply to comment]

@mama_umar_maryam

hahah
aku kompom
klw dia kt tmpt aku
mgm kena maki

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya

bukan...ni jiran sebelah2 lagi

Nana said... [Reply to comment]

@~~@lyci@~~

tu ler
mcm2 ragam la jiran2 aku ni

Nana said... [Reply to comment]

@Farra Dhelina

mmg tgh sabo la ni fara..
geram je grrr

Nana said... [Reply to comment]

@♥ Anje a.k.a Mama_Balqis
kita pon rasa gitu
kedekut nk kasi org
bila dah xleh mkn
br hegeh2 nk kasi orang

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie

tu la..
mcm2 peel la kan
dah basi nk kasi orang
cuba la makan sendiri
sanggup ke x

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya

dia ingt dpt pahala la kot
sedekah makanan basi

Nana said... [Reply to comment]

@iduraz
bagus wat mcm tu
pulangkan balik kan
padan muke dia

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa

bukan wei
jiran sebelah2 lagi
pendek kata
seme jiran aku
bermasalah la

Nana said... [Reply to comment]

@e.l.i.z.@

tu la
nk tunjuk baik
tak bertempat
kasi org makanan xelok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...