MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, February 3, 2011

kebolehan menggulung lidah

bila tengok komen miza ni tiba2 terlintas nak wat entry pasal ni...heheheh....sebenarnya gambar ni baru amek semalam, sebab nak join contest..lepas buat mcm2 aksi aku suruh la damia wat aksi jelir lidah...then baru la aku perasan..damia bole gulung lidah..heheh..sian kan anak dah nak masuk 3 tahun baru tau dia bole gulung lidah...


ye la sebab bukan semua orang bole gulung lidah ni kan...aku memang tak bole gulung lidah, tapi amrul bole..so damia menurun dari amrul la ni bole gulung lidah..cuping telinga pon damia mcm amrul, tak ikut aku melekap...

ala dulu2 kan ada belajar subjek sains..pasal menda2 ni kan...dah tua2 ni dah lupe dah...google balik menda alah ni saje nk kasi refresh otak hehe..


Jadual 1 menunjukkan ciri-ciri dominan dan resesif pada manusia.

Ciri-ciri

Dominan

Resesif

Menggulung lidah

Boleh

Tidak boleh

Lekapan cuping telinga

Bebas

Melekap

Warna mata

Hitam

Biru/Perang/Hijau

Rambut

Kerinting

Lurus

Warna kulit

Normal

Albino

Tangan

Kanan

Kiri


korang bole ke gulung lidah?

12 ribu orang memberikan idea bernas:

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

haha org boleh!!..nnti nk check la anak2 mn yg iku org :)

Cute MuM said... [Reply to comment]

boleh...
dania tak pasti lagi...
rasanya bolehlah kot... sebab kami dua2 boleh gulung lidah..

PUANSTOBERI said... [Reply to comment]

Kekda sama ngan Nana. Tk bley gulung lidah n cuping telinga jenis melekap.
Tp asben kekda buleh gulung lidah. Rasanya ramai yg dominan leh gulung lidah ni. HUhu. Takpe, kita 'istimewa'. ngehehehe :D

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

erk,aku dgn apai dua2 xpandai gulung lidah,gigit lidah pandailer ;p,hahahahaha

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me + hubby dua2 tak leh gulung lidah, tp Zharfan boleh gulung lidah--ha silap jwb kenapa :p rasanya both my mom+dad pun tak leh gulung lidah..

Lelord said... [Reply to comment]

hehehhe aku boleh jek..najlaa kang aku check ekekkee

shera haifa said... [Reply to comment]

xboleh lahh..gulung pkai tngn je lah..hee=)

myfara FLK said... [Reply to comment]

mai & hubby boleh gulung lidah..so nanti anak pun boleh lah kan..

e.l.i.z.@ said... [Reply to comment]

hahahha mcm belajar sains form 2!

eli bukan takat gulung lidah, lipat lidah tu pun boleh ;D

Nana said... [Reply to comment]

fara-kekeke baik cek skang..kang jadi mcm kita anak dah 3 thn baru pasan hahaha

uyun-hehhe xpe tunggu damia beso skit nanti cek

kekda-hahah kita istimewa sebab xleh gulung lidah hehhe

zt-haip2 terlebey sudah hahah yg itu aku pon bole haahah

mz-owh...ada plak ek gitu haha xleh la nk jawan mayb zharfan selalu praktis kot hahaha

lelord-hahah baik g cek bole ke x

shera-haha xleh main tipu tu glg pakai tgn

mai-heheh mayb kot...kita tgk nanti heee

eli-hahah hebat nih bole lipat lidah

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

aku boleh gulung lidah..
kiri kanan
atas bawah
pastu buat lengkungan macam damia tu
aqil pun sama boleh buat
aku nak buat entry la
btw
yg betul2 boleh lengkung abis lidah mcm aku ni
cume aku sorang jer dlm family

azura samsuddin said... [Reply to comment]

zura boleh gulung lidah, hubby xleh... aina tatau lagi hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...