MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Sunday, February 13, 2011

mcm mana nk goreng ikan pekasam tak hancur?

korang suka tak ikan pekasam??ni peberet aku nih....aritu masa balik penang MIL kasi ikan pekasam bawa balik KL..pergh...kalau makan ngan nasi panas2 memang lalu la...tapi masa pregnant dulu abah aku xkasi makan..katanya takut nanti darah kita beranak tu bau busuk kalau suka makan ikan pekasam heheh..yeke???tu la pasal..masa masuk 7 bulan pregnant kat damia aku stop makan pekasam..pehtu sambung balik makan pas branak.

satu masalah klw nk menggoreng ikan pekasam ni...selalu je hancur...mmg aku dah buka api kecik dah...mcm2 la buat...tapi hancur juga...tapi ikan pekasam yang MIL bagi ni mmg tak hancur kalau goreng...hensem je rupa ikan tu masa dah siap masak heheh...

bese aku goreng gitu je..tapi tadi ntah angin rajin datang kan..aku potong bawang & cili api goreng ngan pekasam.pergh..sedap walaupun bau busuk mencengkam jiwa hahaha....

dah selamat dah masuk dalam perut ikan pekasam ni
korang ada tips tak camne nak kasi ikan pekasam tak hancur bila digoreng?

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

15 ribu orang memberikan idea bernas:

MRS. K said... [Reply to comment]

kami laki bini memang tak leh masuk ng ikan ni..hhuuhuhu

PUANSTOBERI said... [Reply to comment]

Nana, akak rasa lagi bes kalo hancur. hihi.
ikan baru tu kut, sbb tu tak hancur.

Ni kalo goreng ni..mangaiiii..bau dia satu taman gegar. hihihi

BIONIC WOMEN said... [Reply to comment]

mak mertua ajar kalau x nak kasi hancur goreng bersama telur.....
tapi saya x berapa suka ikan nih

ieda said... [Reply to comment]

akak suka gak pekasam ni..akak rasalah takde tips nak elakkan hancur.depends kat ikan tu sendiri.sebabnya akak goreng style sama ja..kdg2 ok cun melecun..kdg2 hancur lebur...

juelee said... [Reply to comment]

saya goreng tak pernah hancur lak... sbb jarang2 pun makan HEHEH masa peknen tak leh masuk langsung ukan nie.. baru2 ni baru leh makan balik..

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

wallah!! biar pon busuk tp sedap!!

selalu org salut dgn tepung kak, so dia takkan hancur :-) klu menggoreng pon,jgn dibalik2kan selalu, biarkan je, dh masak sebelah, baru terbalik kan..

Nana said... [Reply to comment]

mrs. k-heee dulu sy pon xmakan..sekali dah try sedap la plak

kekda-hehe tu la lgi suka klw hancur cuma rupa je la xensem skit.hah klw ckp psl pau mmg xleh kata apa

Nana said... [Reply to comment]

eily-owh gitu ke pes time dgr petua ni.tq

ieda-hehe xtau la kak..mmg kdg2 ok kdg2 hancur..maybe sebab ikan tu baru tu xhancur kot kan

jue-eheheh ada jenis ikan dia hancur..ada jenis xhancur..tp klw hancur nampak xlawa...
sama la kita..dulu xsuka
skang dah suke

fara-wah gitu ke?ok2 tq ek kasi tips pasni leh cube

Zana_MamaBatrice said... [Reply to comment]

uish...nie kalau mak mertua lalu pun tak perasan nie kalau tengah makan ikan pekasam...sodapppp ehhh!...haah ler nana...zana goreng pun jarang2 hancur ikannya..maybe ikan yg hancur tu ikan lama kot...

percubaan pertama untuk kek kukus velvet hawflakes

Ya ALya said... [Reply to comment]

ikan yg hancur tu biasanyer ikan jenis lama.....

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me tak mkn ikan ni..

Chik Na said... [Reply to comment]

akak pun suka ikan ni... x de tips..kadang hancur kadang tak hancur bila digoreng.. maybe betul mcm Ya Alya cakap.. ikan baru x hancur

Adyshariz said... [Reply to comment]

suka gak ikan pekasam dari perak..goreng x penah hancur la..potong cili, bawang pastu perah asam limau nipis..best..

tapi aku goreng..biasa je..ikut ikan kot

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

nana...aku xpenah masak pon ikan pekasam nih,tp aku suke makan je..baunye asyikkkk

SyaNa said... [Reply to comment]

lama gile xmakan pekasam
aku suke gile!! kalo ngan kak phira tu berebut2 la
pastu lepas makan syiok jek cium tangan sdiri
bau busuk yg best!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...