MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, February 25, 2011

pinggan zaman purba

aku ni bukan la mcm wanita sejati suka kumpul pinggan mangkuk, beli pinggan seme...tak minat hehehe...pinggan yg ada kt umah ni pon aku rembat pinggan mak aku & adiah masa kawen...masa mula2 kawen dulu duduk rumah sewa selongkar almari mak carik pinggan..sekali tgh2 selongkar tu aku terjumpa pinggan2 lama..yang aku rasa tinggi nilai dia kan? ada 4 biji semenye

mak aku simpan je dalam almari balut ngan paper, dah tu dari tak berjaga dengan elok kan, aku pun amek la simpan kat umah aku..sayang plak tgk pinggan2 ni...mak aku kata umur pinggan ni lagi tua dari aku..kalau umur aku 28 tahun ni pinggan ni mau dah 30 tahun kot..atau lebih...antik tu...muzium kalau nampak ni sure geget jari..ekekkekee...


ni pinggan antik yg paling2 aku suka sweet sgt color dia
yang ni pon lawa juga..kaler biru
ni agak xberapa lawa kaler purple tapi aku suke purpe hehe cuma corak bunga dia tu xbape lawa
yang ni aku rasa paling nampak sangat2 antik ni kalau kat kampung tok nenek kita sure ada lagi ni kan?
kadang tu aku makan juga pakai pinggan ni sebab lawa...so bila makan dok tenung pinggan jadik cpt kenyang jadik makan sket je...ceh..cayalah tu hahaha tips auta!
ingat lagi dulu2 masa kecik2 asal g bli sabun cap trojan je dapat adiah pinggan xtau la dah berapa pulu ratus pinggan adiah2 beli sabun mak aku simpan hehehe....skang ni pon ada kan?beli ubt gigi darlie dapat cawan, mangkuk...aku suke gak kumpul..

sebelum korang tanya soalan2 yg aku rasa bakal korang tanya baik aku jawab dulu..hahaha

1. kenapa tiba2 aku letak watermark?
-ala..kira ni mcm hakcipta terpelihara lah...eeheh....sebab pinggan2 ni susah dah nak cari...kot klw ada orang google amek gambar ni ada la bukti ni pinggan aku..eleh...mcm orang xbole erase gak kan watermark aku tu heheheh.....

2. ngape pinggan tu nampak ada air mcm baru basuh?
-aku snap gambo ni sebab..nak join contest koleksi pinggan mangkuk lama kekekke....sanggup! tp sebelum nk amek gambo tu kena la cuci dulu pinggan ni kaisi ilang habuk..carik2 kain burok xjumpe plak..xkan nk lap pakai baju haha..biar je la basah2

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

25 ribu orang memberikan idea bernas:

Liza said... [Reply to comment]

Klasik. Yg no3 tu je masih ada kat rumah tok Liza. Yg lain tak pernah nampak daa... Maybe mahal kot rege dia. Yg first tu sgt cantik, suka.

Nazz@Purple said... [Reply to comment]

betul2 pinggan dlm gambar 2 terakhir tu..opah naz pun ade..kalo time kenduri..pinggan tu akan digunakan..

~~@lyci@~~ said... [Reply to comment]

alycia ada pinggan kangkung tu.. sanggup ambk kt rumah nenek.. nk buat koleksi sendiri..

qemaishak said... [Reply to comment]

pgn no.1, 3 & 4 masih ada kat umah di kampung..memang antik

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

aisehhh, ada contest ker? me tak dapek la nak join sbb pinggan mangkuk lama semua kat umah my mom kat kg--lebih kurang mcm dlm pics nana dlm entry ni ajer hehehhe

good luck yer

me dh click HB!

saveme_zero said... [Reply to comment]

dulu arwah mak aku pun ada pinggan ni tapi sekarang ni,semua dah takde...huhuhu

*∽ IZAN ∽* said... [Reply to comment]

waaaa... izan pun kat kampung semua.. masih guna tuhh! nostalgic sungguh!

~ana~ said... [Reply to comment]

yg no 4 tu ma kita masih simpan kat kg..bnyk gile..kalau buat kenduri, mmg pakai pinggan ni la..heh3x..eh tp no 2 tu cantik sgt la..:)

SyaNa said... [Reply to comment]

hahaha kesahnye mau join contest
gigih ko!!!
gud luck ye

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

seme koleksi pinggan nana tuh, mak akak ader... skrg pon ader lagi... masih elok jgk... tp yg bunga itam tuh mmg nmpak klasik kan???

eLYies said... [Reply to comment]

kalo makan nasi dlm pinggan cam gini bersama tempoyak + budu + ikan pekasam + ulam..mmg tak nampak org dah..wakakka

CiK JuE said... [Reply to comment]

pinggan lama...comel je kan..simpan boleh jadi khazanah tu...

miera said... [Reply to comment]

susah nak cari pinggan lama nie..nana simpan bg anak cucu tgok nanti...hi.hii +___+

Nana said... [Reply to comment]

@Liza
hehe klasik kan
sayang rasa nye
klw simpan ni mmg tinggi nilai dia ni
sy suke gak yg 1st tu

Nana said... [Reply to comment]

@Nazz@Purple
tu
klw kt umah nenek2 kita
sure ada simpan lagi pinggan ni
lawa kan
lagi lama rasanya lagi bernilai

Nana said... [Reply to comment]

@~~@lyci@~~

heheh
ye la klw nenek2 kit ayg simpan
dia bukan jaga elok2 pon kan
baik kita amek wat kenangan

Nana said... [Reply to comment]

@qemaishak

ahh antik kan.
nak2 yg hitam tu

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan

rasanya mz ada join la..
klw tak salah contest PML tu
ada kan

Nana said... [Reply to comment]

@saveme_zero

tu la...aku rasa rata2 umah mak2 kita
mesti ada pinggan ni

tu la aku pon amek simpan
takut nanti pecah xde dah kenangan

Nana said... [Reply to comment]

@*∽ IZAN ∽*

tu dia.pakai lagi ek
saya sayang nak pakai
takut pecah
simpan je dlm almari

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~

tu dia..
siap pakai utk kenduri
mesti banyak gile
pinggan antik ni kan

ahh kita pon suke no 2 tu
sweet je

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa
hahaha
tu la nye
alkisah
nak join contest
bole jadi topik plak

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
heeh ye ke
mesti banyak kan
mak akk punye
saya tinggal ni je la
ahh yg itam tu btol2 klasik

Nana said... [Reply to comment]

@eLYies
hahhaa...tu dia
pehtu duduk bersila panggung
pergh..
mak mertua lalu tak sedar hehehe

Nana said... [Reply to comment]

@miera
heheh tu la
mmg susah nak carik dah ni
mmg nk simpan utk anak cucu
hhehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...