MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, February 15, 2011

rezeki jangan ditolak

semalam balik keje, aku singgah la kejap kedai goreng pisang peberet aku, kedai goreng pisang paling pemes kat keramat ni...sedap gile goreng pisang dia...MD kt opis aku pon suke goreng pisang tu..klw ada meeting ke apa sure dia suh staff g bli kuih kt kedai tu

kat kedai tu bukan jual goreng pisang je, ada laksa, mehun sup, mee kari, nasi ayam, abc, pendek kata apa je yg nak makan seme ada...ok berbalik kepada kejadian semalam...aku singgah kedai ni agak lewat nak dekat kul 7..semalam kan aku balik opis lambat pasai banyak keje..ingt saje la nak bli goreng pisang...

sekali time aku pegi tu diorang tgh kemas2 nak tutup kedai..aku ckp la nk bli goreng pisang...tokei tu ckp xpe xyah beli..amek je...sekali tau tak apa tokei dia kasi....

nasi lemak 3 bungkus
kuih tepung pelita 11 plastik, dalam satu pastik ada 5biji
harga satu pastik RM2 kalau x 11 plastik tak ke RM22?
goreng pisang + keledek goreng +cucur udang (banyak weh bukan bole makan 20 orang)
keropok lekor, yang ini mmg banyak gila2, plastik tu plastik saiz yang besar punya...
seme makanan ni tokei tu kasi tanpa perlu membayar satu sen pun! aku kira2 kalau la aku beli dengan duit sendiri..harga seme makanan ni dekat RM70 juga la kot...

oleh sebab terlalu banyak makanan ni kan, aku pun sedekahkan kat orang bangla yang cuci kereta belakang rumah aku ni..sian tgk bangla tu, g keje bawa bekal nasi ngan kuah dal je...dari aku tak abes makan semua tu..baik aku sedekah kat orang ada juga paedah kan..dapat juga pahala...bersorak happy korang tau..bangla tu dapat goreng pisang & kopok lekor tu..sian...

syukur dengan rezeki allah bagi..biar pun kuih2 tu seme tak habis dijual & dia kasi aku...tapi still elok apa...balik rumah panaskan je...orang kata rezeki jangan ditolak kan..dah orang nak bagi aku terima je..tokei tu dapat pahala sedekah kat aku, aku pun dapat juga pahala sedekah kt orang bangla cuci kete belakang rumah...insyallah..balik rumah terkejut mak aku tgk banyak gile makanan....

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

15 ribu orang memberikan idea bernas:

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

ya allh byk gile ye..ni org kata muka murah rezeki tau..beruntung kak nana..baik lak tu, org sedekah kat dia, dia sedekah blk kat org lain, bagus2..amalan mulia ni..

norakhtar said... [Reply to comment]

bila la kami nak dapat rezeki bergolek cam tu! murah rezeki org yg memberi..

tiefazatie said... [Reply to comment]

wah!!sgt2 byk sis!rezeki sis la tue...=)

mama rifQy said... [Reply to comment]

waa..murah rezeki nana tauuuu!!

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

org dah memberi... rzki x baik tolak kan???? moga murah ler rzki tokei kedai tuh yer...

SyaNa said... [Reply to comment]

bagusnye tokey tu
bukan sume tokey baik hati gitu
kalo yg jenis busuk ati tu, rela dia buang sume dr bg kt org
bagus btol la
ko pn bagus sedekah kt bangla
sonok la dia dpt mkn sedap

ieda said... [Reply to comment]

uish banyak tuu nana
ekekek kalau akak punn luas tapak tangan nyiru kita tadahkan kann :)

nasi lemak daun pisang tuu yg x tahann :))

Nana said... [Reply to comment]

@Farra Dhelina
tu la pasal
banyak gile
mmg xabes la nak makan
dari kita buang
baik kasi orang kan

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie
tu la.
rezeki btol

Nana said... [Reply to comment]

@mama rifQy
sykur..rezeki
orang bagi kita terima..hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
tu la..mmg makin murah rezki kedai tu
dah makin besar

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa
tu la pasal..
tokei tu mgm baik
selalu kasi klw xabes

Nana said... [Reply to comment]

@ieda
byk sgt kak..
xabes makan
siap bole kasi org

[-suziey-] said... [Reply to comment]

rezeki rezeki..sukanya tgk kopok lekor yg byk tu..hikssss

zura@iwan said... [Reply to comment]

rezki dr Allah kan....syukur....kalu aku dkt ko..sure ko kasi kan..hikss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...