MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, February 8, 2011

sabah : lunch last day @ tanjung aru

Balik dari pulau manukan kitaorang terus g makan kat tanjung aru,saje nak makan tepi laut kan…mula2 tu aku oder la kerang..sekali bila amrul dengar aku oder kerang bakar dia ckp eh..eh….jangan oder kerang…amrul tanya aku awak tau tak berapa harga kerang bakar kat KK ni??hahahha..aku jawab la ntah sama mcm KL la kot RM3.50..amrul kata jangan mimpi la dapat harga RM3.50 mcm kat KL sebabnye KK ni mmg susah nak jumpe kerang..
Alkisah….aku tanya kakak ipar aku betol ke kerang kat KK ni mahai?ahh..dia ckp mahai satu, pastu susah nak jumpe..tak mcm kita kat KL bersepah2…owh gitu ke..heheheh seb baik amrul halang kalau tak mau la kena belas2 ringgit utk semangkuk kerang bakar…
Amrul cite senior dia orang sabah..biasa beli kerang dari semenanjung bawa balik sabah…hoh sampai gitu skali yea??so korang pon dah tau kan… kat KK kerang memang mahai, klw korang banyak duit bole je nak oder..tapi klw aku la..bila dengar je harga dia berganda2 dari KL xpela..nanti kat KL aku makan la sampai lebam muahhahha….
kuew toew ladna RM6.50 standed KL je harga dia..tp aku rasa KL murah lagi RM4.50 / RM5 je besenye, sini mahai skit la..tapi xpe sebab sedapp
kat sini diorang tak panggil chicken wing tp depa panggil SAYAP AYAM hehe...
ABC special..bapak tinggi semput nak abeskan..mmg tak abes pon hehe
dah abes makan amek angin wat kali terakhir kat pantai sabah ni
aku akan rindu kan sabah pasni...
medan selera tanjung aru, mcm2 ada kat sini, perasan tak aku tak komen lebih2 hahaha..takut wei..blogger kena saman pasal dia komen restoran kat KK...so pasni peringatan utk diri sendiri juga..nak komen2 kedai makan tu ati2 la ek..kena saman 6 juta mampos sape nak bayar?hahahah...
balik dari makan tengok2 ada surat saman dari DBKK, aisemen...aku parking camne abang aku ajar la..dah masa pes day smpai KK abg aku ajak makan sini & dia park tepi jalan je..aku pon tiru la...sekali kena sama da...ntah apa kabar surat saman tu aku main tinggal je kat dashboard kete abang aku hahaa....
Lepas makan tu amrul ajak la pusing2 pegi carik sekolah tadika dia..katanya kat tanjung aru, amrul dulu pernah sekolah kat sabah…2 tahun gak la ayah amrul posting kat sabah..…kata anak askar kan..memang merantau je la kejenye.pastu adik kembar dia pon lahir kat hospital queen Elizabeth..abes la ronda seme tempat2 kenangan dia dulu2 hehe tapi tadika dia tak jumpe sampai ke sudah… aku agak dah roboh kot tadika dia..hahahah

amrul yg gigih amek gmbr spital ni nak tunjuk kat adik kembar dia..tmpt diorang dilahirkan
ala2 kubah masjid kat area roundabout ni saje snap2 masa dlm kete
singgah kampung air..kampung yang dibina atas air eii gerun nye klw jatuh anak kita dalam air sure lemas kan hehe
kat sabah ni memang banyak akan jumpe church..nak2 on the way nak g kundasang memang berlambak2 church..jarak xjauh pon antara satu church ngan church yang lain
pastu aku pasan dia nye singboard seme sama je...sebijik2 mcm ni, kaler seme sama cuma nama church je yang lain
tinggal satu lagi entry pasal sabah..pasal bajet cuti2 3 ari 2 malam..esok la aku publish..cukup la 4 entry satu ari..hehehe

17 ribu orang memberikan idea bernas:

[-suziey-] said... [Reply to comment]

wohoo mantap ABC tu..siap kena saman ko yek..

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

tak sbr nak tunggu entry bajet tu--sbb me teringin gak nak cuti2 sabah ni

Miss Bluepinkiey said... [Reply to comment]

tertarik ngn ABC....woahhhh

SyaNa said... [Reply to comment]

gile la ABC tu
meletooppp

tiefazatie said... [Reply to comment]

adoi la..ifa rindu sabah..T_T

Hezesuze said... [Reply to comment]

besonye saman tu uols hehehe

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

i loikeee kuetiau ladna... terliur sudah... huhu...

Nana said... [Reply to comment]

@[-suziey-]

ntahnye padahal kejap je parking g makan je pon sejam pon xsampai..
abc tu semput nk abeskan hahah banyak giler

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
hehhe ok tunggu esok ek..
seme nye bajet ciput2 je

Nana said... [Reply to comment]

@Miss Bluepinkiey

pelik skit abc kat sini abc special dia ltk buah keliling2

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa
hahha tau xpe banyak giler
xabes..
makan ber3 dah tu

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie

dulu studi sabah ek?

Nana said... [Reply to comment]

@Hezesuze
haha tau xpe kak
sebeso kertas a4 hahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya

sama la kak..suka gak
tp baru2 suka je
dulu2 tak suka makan kuew tiow selain dari char kuew tiow

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

adehh..ni yg buat aku xsabo2 nk g sabah..

Nana said... [Reply to comment]

zt-hahah saba tau...
xlama dah...bln 7 ko g sabah
aku lak g langkawi

Sakinah Lo said... [Reply to comment]

As a sabahan, I always tod that kerang atau pn seafood murah kat sabah.... pelik pula bila dengar ada org bawa kerang dari KL.... HMMM... nway nice post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...