MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, February 8, 2011

sabah : manukan island

perjalanan dari jeti jesselton point nak ke manukan island amek masa dalam 15 minit saje...kata budak kt travel agent tu..seme pulau pon amek masa dalam 15 minit, aku dah cuak gak mula2 takut mabuk laut je kan..sebabnye masa aku g animun kat tioman dulu aku mabuk laut..muntah lembik2 seme. mayb bot laju ni dia tak de beralun2 sangat kot mcm feri..klw naik feri mmg aku serender la..awal2 makan ubt mabuk laut..kami tak lama pun kat manukan ni dari kul 9.30pg - 12.30 tengahari je tu pon dah puas dah aku rasa...elok je kul 12 ujan turun..

punya la lama giler tak jejak pulau..last masa animun dulu..nak masuk 5 tahun dah baru jejak pulau balik..ye la..anak kecik mcm tak sesuai je nak bawa g pulau kan..dah besar2 mcm damia ni ok la...xde nak nak minta susu, nak kena tukar2 pampes bagai...senang nk diuruskan dah..

amrul yang paling lama snokerl..aku ni takut sikit hehe..mmg la suka nak snorkeling tapi kang klw ikan datang kerumun ramai2 kat aku mula la aku geli & cuak..heheh nak2 bila kita pakai gogel tu kan ikan tu nampak lebih besar dari saiz sebenar...tapi serius la aku cakap...manukan ni sangat2 cantik...clear gile dapat tengok batu karang kat dalam air laut tu....dapat tengok ikan berenang2 di tepian, aku snorkel kejap2 je masing amek giliran menjaga damia..tapi yang paling lama amrul la.siap main kejar2 ngan ikan..pastu ikan tu kejar dia balik...hahahah....

bertolak dari jesselton point
air dia sgt2 clear...rasa nak gigit je eh bole ke gigit air hehe
tengokla penuh tangan aku ngan supik hee (tau ke apa supik?) dlm supik tu ada nasi goreng tapau siap2 kat jeti pastu bawa tripod lagi..

welcome to manukan island
sangat...sangat cantik korang....gerammmm aku tgk air dia jernih gilerrr
pakai life jacket utk keselamatan
snorkeling..amrul main kejar2 ngan ikan sekali ikan bawa kaum terkedek2 berenang melarikan diri hahha lawak btol
 
haih tingat kenangan masa animum kat pulau tioman...cantik mcm gini la tempat nye
 
bertapa di tepian pantai
aksi wajib ni hehehe...tgk damia beria2 lompat


29 ribu orang memberikan idea bernas:

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

cantik jugak air dan pantai pulau manukan ni...air dia jernih jgk..

mcm mna la gamaknya air kt pulau sipadan plk kan..yg dlm cita duyong tu

juelee said... [Reply to comment]

mmg canbtek manukan nie~~

[-suziey-] said... [Reply to comment]

mmg best giler kan..cantik kan..aku pegi ujan plak..tp dpt la jgk snorkelling..hubby aku ler..ekee:D

ciKmOt said... [Reply to comment]

huhuhu...jeles...

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

tinggi gile ko lompat!
huuhu..
ko tkut ikan beb?!
biar benio?!
aku time gi tioman
aku 1st time snorkeling
aku pulun abis
nahai..
bila la dapat gi sabah nih!!
walawei!

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

mmg cantik... tp paling klakar tgkkn damia tuh bersungguh lompat jgk... mmg menurun nana tol la... hehehe....

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said... [Reply to comment]

wah bestnya nana, cantik la pantainya...suka tengok gambo 2 beranak psing2 tu...HB disini

ibuayahdamia said... [Reply to comment]

wahh.memang cantik bangat air laut tu..manukan, tunggu kedatangan kami pula yer..hehe

SyaNa said... [Reply to comment]

best kan!!!!
mmg tenang jek dok kt situ
aku lepak lama dulu..dr pg smp ke ptg..dulu xterpk plak aku nk tapau food
hahaa sana kan mahal

~ana~ said... [Reply to comment]

tapau mknana letok dlm supik..pandai yea..pakai supik itam biar org x nmpakk...hah3x...

btw, cantik la manukan island tuh..

Echa said... [Reply to comment]

syok betul tengok air dia yang jernih tu.. gile ar syok... bes nyeee..

lily azliyana @ mama zara said... [Reply to comment]

bestnye la haiiii dpt pi snorkling..kite jugak tk tercapai impian nak gi pulau2 nih..konon aritu teringin nak gi skali termengandung plak..hahahaha..klu ade rezeki gi next time pon kena make sure bwk orang nk jaga zara n adek die..sbb kite mmg tk reti snorkling..kompem takut nk gi sorang2 bergilir ngan en hubby..=p

Qaseh chenta said... [Reply to comment]

rindu gler nk g pulau manukan n lain2 ,dah lama xpgi....last aritu tahun 2009,hahhaa...memang best la....

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA

mmg lawa fiza..
kita pon dok fikir mcm tu
kalau kat sini dah cantik
kat sipadan tu mcm mana la agaknye
lagi berganda2 cantik

Nana said... [Reply to comment]

@juelee

kan?tp lawa krabi lagi kot hehee

Nana said... [Reply to comment]

@[-suziey-]
aku g sini pon ujan gak kul 12
tp time tu ktorg dah nak balik dah
dah puas la snokerl

Nana said... [Reply to comment]

@ciKmOt
hehe ala..lenkali kita g KK sama2 lak k

Nana said... [Reply to comment]

@Sidratul Muntaha
hahah tu la tinggi kan
aku pon pelik tgk tinggi bebenor
geli la wei ikan2 tu..
hahah aku ni nampak je berani..
sekali dtg ikan ngan kaum2 dia cpt2 aku lari
insyallah
satu ari nanti dpt juga ko jejak kaki kt sabah ni k

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
hahah tu la lawak gile gmbr damia lompat tu

Nana said... [Reply to comment]

@♥ Anje a.k.a Mama_Balqis
heheh dua beranak yg over berposing,,
mmg cantik anje..
rs xmau blk je

Nana said... [Reply to comment]

@ibuayahdamia

heheh sabar ek ayu
nanti turn ayu plak amek gmbo gedik2 kt manukan

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa

ahh bez gile wei..
aku tgk blog kwn2 la ni
diorang bli tapau
sebab kat sana mahai makanan
lama gile ko lepak pulau

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~
hahah memang dia kasi supik itam pon ana..
nk bli kt pulau tu mahai harga dia
baik tapau siap2

Nana said... [Reply to comment]

@Echa
ahh mg siok wei..
sgt2 jernih air dia

Nana said... [Reply to comment]

@lily azliyana @ mama zara
heheh xpe lily tunggu bb kuar
tgu bb beso skit
bole bawa g pulau
ala pakai life jacket lily sure pandai nye lah...tinggal berenang je
mmg terapung pon

Nana said... [Reply to comment]

@Qaseh chenta
kan?memang bez
sampai arini terkenang2

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

teringin betul nak snorkeling ni :)

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

adoiii..xdapat sipadan si manukan pon buleh!!!cantekk

Nana said... [Reply to comment]

mz-sy tak berani nk g jauh2 klw snorkel dekat2 je..ikan banyak2 geli la hehe

zt-ahh beb sini pon dah lawa..tp kan klw manukan dah lawa cam gini sipadan apa tah lagi la kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...