MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, February 16, 2011

tido mata tak rapat maksudnye?

aritu masa balik penang MIL ada tegur..eh damia tido mmg mata tak rapat ek???hehehe....
ahh...mmg pon gitu..damia tido mata xbape rapat...ala2 mcm tak tutup mata je...
kalau kata orang tua2...tido mata tak rapat ni BIJAK hee...btol ke??wallhualam...tapi nama damia kan maksud dia BIJAK...harap2 btol la..kata orang tua2 tu kan...

aritu masa balik kampung seminggu lupe nak bawa beg PINK dia ni..sampai je KL dia terus carik beg dia pastu bawa tido! siap peluk beg mcm peluk bantal peluk...rindu sgt ngan beg dia tu...
klw ari2 biasa pon beg mmg tak pernah lekang dari bahu tu tergantung je 24jam nak kenceng pon bawak..tgk la tu tido pon pakai beg
dlm beg ni ada la buku2 & kaler pensel dia..mmg suka mengaler.."berseni" sungguh la..kekekek....

damia tido pakai bj adiah contest dari mamaiqy heheh..

sejak memenjak ni sangat2 la banyak menda2 baru dia pandai cakap..aku geram btol la...dah cakap baik2...xelok cakap gitu..dia caka juga..ala budak..bukan dia reti pon apa dia cakap tu kan...
aritu..masa kt kampung..ada la sorang sedara tu tanya macam2 kat damia, tanya dah makan ke, tanya dah sekolah ke?aku agak damia bosan kot orang tu banyak tanya...tau dia jawab apa??

KECAH PLAK AKU! (kesah plak aku?) - maksud dia ala2 ada aku kesah??hehehhe...
- ni dia belaja dari anak2 buah aku kat rumah ni la..yang mak aku jaga...seme besar2 kan..dia tiru je la..

pastu aritu aku marah2 dia pasal apa ntah..dia bole saun
NGOK NGEK mama...wah...memandai plak..nak ngok ngek ngok ngek...eii rasa nk tarik je tlinge

eii...ni la aku tak berkenan ni...mmg la dia cpt belaja bila membesar ngan orang besar2 ( cakap pon tak pelat..sebab ada ramai orang ngajar cakap betul)...tapi banyak belaja menda bukan2....

xlama dah damia nak masuk 3 tahun..lagi sebulan je..genap la 3 tahun..haih cepatnye dah beso kan...skang ni nak borak2 ngan dia dah bez la..dah mcm kawan2..dia la teman gaduh aku klw berdua kat rumah hehe...

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

46 ribu orang memberikan idea bernas:

qemaishak said... [Reply to comment]

ngok ngek hehe kelakar plak.
kak, mmg ramai yg cakap tido mata xrapat tu pandai@bijak cam arwah nenek saya de kedai runcit kalau dia tertido pun org igt dia celik..tu cucu2 takut nak g tibai cakedis dan gula2 hehe

bun_nee said... [Reply to comment]

hehe qaleesya pun tido tutup mata tak rapat..

qaleesya = kebijaksanaan..eh betul ke?? hehe

Adlin a.k.a Kyra MomS said... [Reply to comment]

kyra pun sama tiso mata x tutup rapat..FIL cakap budak kalau tido mata xrapat ni maksudnya budak tu nakal hehehe betul ke tk tk tau la hihi

b a m b a m ' s said... [Reply to comment]

budak2 kalo bercakap syok dok layan..CB pon suka layan anak2 buah borak..selalu jek kena sound ngan dorang.. ACHIK NIE TAK HEBAT LAR! *tunduk berlalu pergi jek rasa lar*

[-suziey-] said... [Reply to comment]

hahhhahaha sabo je aku..aQeel pn skang dh pandai plk ckp kasar..klu dia marah dia kata " ape kau buat.." adeiiii

cik puan akish said... [Reply to comment]

dadif pon same...time tdo..mate dia tak rapat...

mak kite kate...kalo tdo camtuh...orgnye nakal + degil...

haiyok.dijauhkan itu sume..

mudah2an bijak tu ye la....=)

BIONIC WOMEN said... [Reply to comment]

Org kata bijak..betul ler tu bijak, cepat dia belajar..
Dhiya pelat, tapi becok jugak, tapi bila ada org lain, bukan main ag..senyap sunyi sepi

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

huhhhh
adik aku yg no 3 tu mmg tido separuh mata tutup
mmg cerdik pun..

mama rifQy said... [Reply to comment]

bijak mmg bijakk!!

Oh bajuuuuuu ituuuuuu!!

mama rifQy said... [Reply to comment]

bijak mmg bijakk!!

Oh bajuuuuuu ituuuuuu!!

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

hehehe lawak lak damia ni..cpt nau dia ikut org ajr..kelakar lak tu bunyinya..

ieda said... [Reply to comment]

hahahha sabor jerlahh
memang banyak benda baru yg budak2 nie pelajari kalau mereka bergaul dgn org yg lebih tua dari mereka .. mcm zahrien lah jugak .. aduhhh :)

ermm pasal tidur x tutup rapat mata tuu akak pun ada dgr org tua2 cakap .. apa2 pun kita doakan terbaik buat anak2 kita
:)) insyaallahh

Liza said... [Reply to comment]

Risiko anak2 bila bcampur ngan bdk2 besar kan? riso gk Adam pun dh mulsa ckp bkn2..

jom, jemput join/ support my first GA
at http://lizayati.blogspot.com/2011/02/nak-free-bag-from-mama-liza.html

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
atty's said... [Reply to comment]

Kelakar lah damia ni,bijak betul

Amyna said... [Reply to comment]

kalau tak silap myna masa depan cerah dan dia pandai mengatur kehidupan... Alhamdulillah...

Moga damia semakin hari makin bertambah kebijaksanaan Nya..InsyaAllah. tak lama dah nak masuk 3 tahun kan.. dah besar pun damia...

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

hehehehe... bdk2 mmg gitu kan??? airel pon skrg suke ckp yg bkn2... mgkn dia dgr org yg lebih beso ckp gitu... kdg2 tuh geram gak...

lily azliyana @ mama zara said... [Reply to comment]

damia same mcm aciklah..spesis tido mata tk rapat..org kate klu tido gini mksudnye tido mati..kire nyenyak abehlah..hehehehe

psl ikut2 budak ckp tuh, Zara pon lebih kurang jek..byk terikut budak2 kat nuseri kot..kdg2 dok ber'aku2' kat umah..huhu..pastu ade skali die marah papa die,leh plak ckp.."aku lempang kang.."kasar giler..tak sukeeeeee...=(

Adyshariz said... [Reply to comment]

mata tak tutup rapat ni..budak yg nakal dan cerdik, panjaangg akal bebudak ni..hehe

kejap jer anak ko dh 3 tahun, sronok buat kawan

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

sbb same mcm Umar jugak maka mmg bijak pandailah budak2 ni,hahahah

kalau Umar naik angin,die akan kate," TAK GUNE!" haaaa..mcm kene penampo je aku ni ha..atleast ngok ngek damia sebut tu kiut jugak weh..

Zana_MamaBatrice said... [Reply to comment]

adik zana ada sorang tido mata tak tutup rapat...mak ckp, budak kalau tido mata tak rapat budak tu nakal...tp mmg pun..nakal pun adik zana tu..sampai ke besar menakal jer .....kalau jumpa dia tu..ada jer dia nak sakat kitaorg..

adoi lerrr..damia....di Ngok Ngek kan mama dia......

ada pro and cont sebenarnya anak2 campur ngan bebudak besar kan...
dari segi ckp...mmg cepat jer and tak pelat...cam Batrice..geng sumer budak besar2.....tp yg tak bagusnya...cepat jer dia belajar perkataan yg ntah apa2 ntah ngan kengkawan dia...

♥MAMASYAZA♥ said... [Reply to comment]

sikecik akak pun camtu, dengar abg n kakak bergadoh, dah mcm2 ayat power kluar, geram sgt

wantie said... [Reply to comment]

ha.. cam tu la kata org. kalau mata tak pejam rapat, maksudnya bijak.

kalau anak anak ni kita kena sembang cm kengkawan. pendapat aku la. sebab kalau dorang ada masalah, dorang akan ckp ngan kita secara lebih terbuka.

Mcm tu la aku selalu amalkan untuk mirul. Alhamdulillah.boleh dikatakan masalah dia tu bukanlah diistilahkan sebagai mengacom. tetapi sebagai satu perbincangan. sonang nak selesaikan kemelut di hati dorang tu..

Nana said... [Reply to comment]

@qemaishak
HAHA MULA2 dengar rasa nak marah
tp kelakar plak dia ckp gitu
xjadi marah hehehe

Nana said... [Reply to comment]

@bun_nee
hehe geng ngan damia
xtau plak apa maksud qaleesya

Nana said... [Reply to comment]

@Adlin a.k.a Kyra MomS
hehe kyra pons sama ek
alamak xmau la nakal2 hehee

Nana said... [Reply to comment]

@b a m b a m ' s
hahaha...pandai ek

Nana said... [Reply to comment]

@[-suziey-]
hahah adoi lawak aqeel kdg2 bila aku bc cite ko
ada mcm damia je aqeel ni

Nana said... [Reply to comment]

@cik puan akish

alamak...bese dgr bijak je
ni pes time dgr nakal
minta jauh la yg nakal tu
bijak xpe hehee

Nana said... [Reply to comment]

@BIONIC WOMEN
hahah budak bese la
klw xde org dia la raja
klw ada org xkenal
diam jek

Nana said... [Reply to comment]

@Sidratul Muntaha

hehe yeke
harap2 la..

Nana said... [Reply to comment]

@mama rifQy
amin2..
heee kenai kan baju tu

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA
haha tau xpe
nk marah pon xjadi
sebab rasa mcm kelakar

Nana said... [Reply to comment]

@ieda
tu la..
cpt je blajo menda bukan2...
insyallah doakan yg terbaik

Nana said... [Reply to comment]

@Liza
heheh tu la...
mmg cpt blaja
tp ntah apa2 blaja
ok dah join

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
hehe mmg damia ni suke wat or ckp menda bole kita gelak

Nana said... [Reply to comment]

@Amyna

owh gitu ke
harap2 gitu la amin2..
tu la nk msk 3 thn dah

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
hehe sure dia plak buli abang & kakak dia kan

Nana said... [Reply to comment]

@lily azliyana @ mama zara

heheh sma ek
mmg bijak la klw gitu mama zara ni
hahah yeke tido nyenyak?xrapat leh nyeyak ke hehehe

hahahahh zara pon dah blajo ek..
tp comei la dgr hehehhe

Nana said... [Reply to comment]

@Adyshariz

ades..minta djauhkan la
selama ni dok dgr
mata tak rapat tu bijak heheh

Nana said... [Reply to comment]

@mama_umar_maryam

hahahha adei aku baca komen ko ni tros aku gelak...
damia dah lama xckp mcm tu
dulu suke gk ckp tak gune

Nana said... [Reply to comment]

@Zana_MamaBatrice

serius zana arini baru tau
ada maksud lain tido mata tak rapat
selalu tau bijak je

hahah geram dgr sekali kena ngok ngek
btol2 ada pro & con klw bebudak membesar ngan org tua dari dia

Nana said... [Reply to comment]

@♥MAMASYAZA♥

hehehe...
pengaruh kwn2 pon ye gak kan

Nana said... [Reply to comment]

@wantie

harap2 gitu lah...
wah baguih la cara hang..
nanti aku akn buat lagu tu juga

zura@iwan said... [Reply to comment]

ntah la..aku ada dgr..kalu tido mata x rapat tu..degil..hehe..

mama tisya said... [Reply to comment]

uiks ngok ngek..sbr je la damia..tp bdk2 mmg cpt ikut kalo dgr bdk beso ckp....tp best kn bila anak dh leh sembang2...tisya skarng pn dh mcm2 soklan tnye..letih gk nk jwb..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...