MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, March 2, 2011

basuh dulu tak??

nak tanya la..korang kalau bli baju baru ke, tudung baru ke..korang basuh dulu tak sebelum pakai??ke main pakai je..mcm aku hehehe...

aku ni kan mmg pemalas....so klw bli baju ke tudung ke mmg aku pakai je dulu xde nak basuh2...kecuali kalau baju raya..hahah...sebab dia hari istimewa kan..hari raya..bese memang aku akan basuh kasi boh softlan dulu kasi wangi2 baru pakai..

tapi kalau baju2 biasa tu xde la...ada orang kata baju yang kita bli tu kalau kita pakai tanpa di basuh terlebih dahulu bole buat awet muda...heee...btol ke?walhualam..aku bukan tua lagi...camne nak tau awet muda ke tak hehehe...

nak juga tu kasi gambo sebagai contoh..
shawl ni aku baru dapat adiah colorful contest semalam...eksited nak pakai xde nak basuh2 dah...
tros pakai g keje arini suke sgt shawl ni
sebab...kaler PEPELhuduhnye muke kan...mana makeup pong..
pakai bedak + liptik je g keje..liptik pon dah ilang karer...ehhehe

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

33 ribu orang memberikan idea bernas:

Cute MuM said... [Reply to comment]

kadang2 camtue gak.. malas nak basuh.. terus pakai..tudung selalu camtue.. tapi bila baju Dania, kompom rajin nak basuh dulu.. huhu..

ibu qaleesya said... [Reply to comment]

alahai.. hehhe saya basuh dulu baju or tudung lepas beli.. suami kata takut gatal nanti.. benda tu kan orang pegang2 dan kena debu.. ada bakteria.. hehehe

kna rajin2 basuh tau

Cik JuE said... [Reply to comment]

samalah kita jarang sangat basuh dulu....

Liza said... [Reply to comment]

Sama! Liza basuh dulu kalo baju kurung je. Kalo shirts, belasah pakai terus. hehe

IEZA said... [Reply to comment]

Sorry...saya pun tak basuh..terus pakai..malas..he..he..jangan marah...

SyaNa said... [Reply to comment]

aku kalo baju sdiri xbasuh :p
baju Iman mmg wajib la aku basuh b4 pakai

b a m b a m ' s said... [Reply to comment]

ikot mood kerajinan kalau nak basuh..hahahaha.. :P

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

huuh
tudung mmg aku tak basuh
abju?
tgk lerklu berbau sangat dia punay pengawet mg aku aku bsuh
tpi sama mcm ko
malas..
wei...
pameran ari tentera darat tu smapi ahad ni kan?
ke smpai sbtu?
laki aku nak pergi tgk..

arabella said... [Reply to comment]

adehh
sama la kita, mls nk basuh. =)

ieda said... [Reply to comment]

cantikk warna warni :)
akak kalau dpt selalu tuu tgk jugak lah kalau terlalu bauu kedai akak basuh jer .. kalau idokkk x punnn ekekek
tapi selalu tudung memang x basuh tapi akak spray ngan febreeze dan jemur diluar :) sbb pakai punn dlm aircond kan ....

mama tisya said... [Reply to comment]

rmi yg pemalas basuh kn termasuk la kita jugak...hehehehe..

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

cantik nya shawl tu!!! i like :)
kita geng--me memang tak basuh kalau bj baru--sbb me rasa jd buruk lah kalau basuh dulu sblm pakai 1st time tu hehhe

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

kena je shwal ni dgn kak nana ye..ade stgh org, tak sesuai pakai.tp kak nana nmpk elok je..

atty's said... [Reply to comment]

Samalah ngn kty ,selalunya main pakai je,bau kedai + baru tu yg besh

atty's said... [Reply to comment]

Samalah ngn kty ,selalunya main pakai je,bau kedai + baru tu yg besh

Lyana@Mely said... [Reply to comment]

aku tak basuh pun...hahahaha...naju baby mase nak banak je aku basuh..kekekke

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

klu tudung atau blaus ker, akak tak basuh pong... malas... ngeeeee... tp klu baju kurung, akak basuh dlu....

Nana said... [Reply to comment]

@Cute MuM

haahah
tu la klw bj anak
mmg akn bsh dlu
baju sendiri
tak kose..sarung je kekekek

Nana said... [Reply to comment]

@ibu qaleesya

hahaha
so far
xpernah lg
pakai baju or tdg baru tu
tanpa di basuh
akn rasa gatal2
tu pasal xbasuh dlu tu hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Cik JuE

hehee
malas kan kak

Nana said... [Reply to comment]

@Liza

heheheh
kan?
klw tshirt tu
xde la nk basuh2 dlu
malas la

Nana said... [Reply to comment]

@IEZA

HAHAHAH
SAMA la kita
mmg malas

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa

hehe btol2
dulu masa damia lom lahir kan
bli baju2 baru
seme kasi basuh dlu

Nana said... [Reply to comment]

@b a m b a m ' s
hehe
bsh bj pon ada mood gak ek

Nana said... [Reply to comment]

@Sidratul Muntaha

hahaha
tp aku lg suke
ada bau2 kedai tu hehehe
ahh pameran smpai ahad
jumpe sana ek

Nana said... [Reply to comment]

@arabella

hehehe
kan?
malas gegila..eehehe

Nana said... [Reply to comment]

@ieda

hahah
saya lg suka
klw ada bau2 kedai tu
baru rasa
baru bli hehehe

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya

hahah
semalam rmai yg malas iron baju
arini rmai malas bsh baju plak

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan

heheh tq..
hahah bole plak gitu ek
tu la nye
kwl dah bsj warna xsama mcm baru2 bli kan

Nana said... [Reply to comment]

@Farra Dhelina

hehehe
tp kita xleh pakai anak tudung jenis syria tu
sure nampak pelik
klw nk pakai shawl kena pakai ngan ank tudung kt dalam

Nana said... [Reply to comment]

@atty's

hahahha
sama la kak
bau kedai tu mmg bez je kan

Nana said... [Reply to comment]

@Lyana@Mely

hehe
baju bb sure la kena basuh dulu kan
kang gatal2 plak ank kita

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya

hehehe
saya bj krg raya je
bsh dlu b4 pakai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...