MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, March 28, 2011

kluang rail coffee adohai...

malam jumaat aritu sebelum amrul gerak blk kluang dia ada call mak dia kt kampung..suruh buang semua kopi2 kluang yang ada..aritu masa ktorg balik kampung bulan febuari tu..adalah amrul bawa 2 peket kopi yang dia beli kt kluang rail coffee kat kluang sana...dah jadi mcm ni...yela dah sah kan ada kandungan gelatin babi dalam kopi dia..xkan nak simpan lagi..gile apa??nak mnm menda alah yg ada kandungan binatang haram tu..

ada 2 peket kopi ni yg amrul bli bagi mak dia

dah heboh kan..pasal kopi tu ada gelatin babi..adoi..pesal la dalam kopi pon ada unsur2 binatang haram tu???tak paham la aku...tu ke buat penyedap kopi??mcm harun je....banyak sgt kegunaan benatang haram ni kan???aritu kecoh pasal ada satu kopitiam yg pemes tu kopi dia pon mengandungi bahan2 dari binatang haram tu...aku memang tak pernah g makan kt kopitiam yg pemes tu..sebab nye hal kopi dia tu la...pastu aritu pasal kes orang jumpe kaki katak dalam mehun eiii loya aku mmg aku xkan jejak kopitiam yg pemes tu...( korang sure tau kan...apa nama kopitiam yg pemes tu...cukup la aku kasi hint pasal kaki katak yg kantoi orang jumpe dalam mehun tu..masuk paper lagi)

aku memang tak minum kopi...apa2 kopi pon aku tak suke....aku tak pernah pon mnm kopi kluang ni..tak tau pon apa rasa dia...amrul je minum kopi ni..TAPI aku peminat no 1 roti bakar kluang rail coffee tu...huwa...dah berkeping roti tu aku makan..dah sebati jadi darah daging pon...katanya roti tu ada mengandungi alcohol! sudah.....

dalam bulatan tu kopi kluang..huhuhu...apa bole buat..kita tak tau ada kandungan BABI dalam nye...

dah la stiap kali aku turun kluang kat tempat keje amrul tu kluang rail coffee ni la tempat wajib singgah...kalau kata 3 hari aku kat kluang...3 hari juga la aku menempek makan situ..sebab roti bakar dia sedappp sangat...huwa...harap2 pasni tokei kedai tu amek la tindakan apa yg patut....kedai dia pemes tu...sultan johor pon pernah bfast kat situ..



ada 5 entry dalam blog ni pasal makan kt kluang rail coffee,rasanya dah lebih dari 10x aku makan kt sini

ntah la..aku rasa salah diri sendiri juga kot..tak peka & tak sensitif dengan tempat2 makan yang tak de logo halal ni...memang la kedai ni owner dia cina..tapi pekerja2 dia semua melayu...ada pun 2,3 orang pekerja cina tu aku rasa tu seme anak beranak kepada tokei..dah tu tengok mmg ramai gile orang melayu makan kat sini..kita pon xde la fikir apa2...lagipun kedai ni kopitiam yang hanya menjual makanan utk sarapan pagi & mnm petang..mana lah ada babi golek ke babi panggang ke...

tapi kan klw ikutkan banyak lagi koptitam2 yg tumbuh mcm cendawan tu, kebanyakan nye xde juga sijil halal..cuma tak kantoi je mcm kluang raill coffee ni kan...so pendek kata..senang pasni xyah la ni g makan kt kopitiam2 seme...makan je kedai cek bedah tepi jalan kompom xde babi!..haih...rasa tak selamat je makanan2 kt luar sana tu kan..dalam kopi pon nak letak babi heran..heran...


keputusan analisa sampel kopi & madu yang mengandungi bahan haram
dalam blog zana yang bermaustautin kt kluang & antara pelanggan setia, pon ada mengesahkan yang suami dia sendiri call pejabat agama bertanyakan hal ni..

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

26 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

kita pn tk minum kopi tp kalo kt coffee bean,san fransisco bole plak minum..ngada kn..hehehehe...tu la dgr gk isu kluang ni....tp rmi yg komen sedap kopinye...rupanye ada gelatin babi...sbr je la kn

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

la yeke yg ni..kita baca haitu rsa mcm tkde ckp jnis kopi kan..ouh kluang rail la ek..bahayanya..dh makan tkkan nk korek muntahkan balik..kecuali la baru makan..tawakal jela nana..

♥ Mrs.Eady ♥ said... [Reply to comment]

tak penah mkn or minum kat sini tapi biler dgr mmg menakutkan la benda nie....

♥ aNJe a.k.a MaMa_BaLQis ♥ said... [Reply to comment]

kita memang tak minum kopi sebab heavy migrain...bahaya sekarnag ni kan macam2 ada kat dalam makanan + minuman...masak sendiri je terjamin selamat

juelee said... [Reply to comment]

huhu skang mmg susah.. nak nak kopitiam ni, saya memang tak suke makan kopitiam sebb kopitiam ni asalnye cina punye style.. mostly owner cina, tak berapa yakin lak, bila dah was2 baik takyah makan terus...

I-sya said... [Reply to comment]

nana... waaaalllaaaaaa....aku baru tahu bila baca n3 hang nih.

nak melompat pun ado sbb Ahad ri tu baru jek minum. huwaaaa.... blk nih kene buang terus la jawabnyer!!!!

kita mmg selalu order kluang kopi dr my sis.. x pernah miss. xtau la plak. OMG!

.::Lynn::. said... [Reply to comment]

macam2 sekarang ni...
semua nak pun nak guna binatang kaki pendek tu...

sW33tdARLiNG said... [Reply to comment]

ini update terbaru ke...? kan aritu masa kecoh2, diorang nak buat analisis lagi sekali

syanasaid said... [Reply to comment]

kan..da mcm ape jek malaysia ni
sana sini org letak benda haram dlm food
nak beli kopi lps ni pn was2

~ana~ said... [Reply to comment]

nana, mmg kempunan terus la aku nak minum kopi ni..hu3x...sedih lor...eh x sedih la..patut aku bersyukur, aku x sempat minum..hah3x..

Cute MuM said... [Reply to comment]

macam tau jer kopitian pemes tue.. pernah gak minum kopi kat situ.. dalam 2 kali jer kot.. risau nyer.. tapi kalo betul nak wat camner.. dah jadi darah daging pon.. tawakal jerlah..

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

doa2la kot2 bahan2 tu dah selamat kuor dr badan korang dlm bentuk air besor atau air kecik,hik3..korang xtau kan,bukan saje2 nk g minum kalau dh tau..lagi kesian org kluang tu ha..

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

kita sama spesis la nana, me tak minum coffee or apa2 jenis nescafee pun
and me memang tak pernah masuk mana2 kopitiam sbb tau ownernya cina and tak de logo halal, so far kira selamat lah me hehehhe

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya

hehehe
tu kopi mahai tu
tu pasal la tekak bole terima kot ekekeke
kita xbape minat kopi

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA

tu la..
seb baik kita xmnm kopi dia
tp roti bakar tu
ada madu yg ada alcohol..
huhuuh

Nana said... [Reply to comment]

@♥ Mrs.Eady ♥

serius,,'sangat menakutkan
kopitiam2 lain pon seme saje je

Nana said... [Reply to comment]

@♥ aNJe a.k.a MaMa_BaLQis ♥

sama la
kita xsuke
bkn sebab migrain
tp mgm sebab xsuke

Nana said... [Reply to comment]

@juelee

yes btol tu
kak long mmg xsuke lepak makan kt kopitiam..
kecuali klw ada org banje
tp tmpt yg rasa confident la

Nana said... [Reply to comment]

@I-sya

adeh..dah kecoh beb psl hal ni
baik ko buang je la kopi tu..aku dah sul mil aku buang dah

Nana said... [Reply to comment]

@.::Lynn::.

tu la..
kenapa mesti babi??
kenapa???

Nana said... [Reply to comment]

@sW33tdARLiNG

wallhualam
aku follow mana yg terbaru je ni

Nana said... [Reply to comment]

@syanasaid

tu la pasal..
skang ni nk mnm apa2 kopi kt kopitiam lain2 dah org lain was2

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~

ana..kopi yg ktorg bagi MIL ni
kopi yg patut ana kirim tu
sebab anak tak amek2 kan
so kita ingt
kasi la MIL dlu
kot2 klw ana nak
suh amrul bli lain

Nana said... [Reply to comment]

@Cute MuM

heheh
uyun penah makan situ kan?
kita lom jejak lg tmpt tu

Nana said... [Reply to comment]

@mama_umar_maryam

tu la nye
bukan sengaja mnm
org gile je kan
g mnm klw dah tau
dalam nye ada binatang haram tu

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan

hehe
sy mnm nescafe
tp tak mnm kopi hahah padahal sama je kan..
kopitiam tu pon mgm saya tak suka pegi juga...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...