MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, March 4, 2011

tak pernah pon minum 8 gelas sehari


korang cukup tak sehari minum sampai 8 gelas?...aku ni mmg kurang la mnm air kosong...klw kt opis tu kan..dari pagi sampai petang...ada la 3 gelas je kot minum air...(tu pasal la kulit tak cantik sebab kurang mnm air hehe..) tengok orang2 cina....klw zaman sekolah2 dulu budak2 cina tu dia...bawa botol air..besar gabak...tu pasal kulit diorang lawa.

klw balik keje lagi la..mmg xusik air kosong mesti nak mnm air sirap..tapi buat tawar2 je...air kosong kan plain je..warna tak menarik heheh tu la pasal kureng mnm air kosong tu...

pastu klw kt umah aku selalu amalkan gini, lepas makan sejam lepas tu baru mnm air..kengkonon xmau kasi perut buncit la...ceh..buncit gak wei...tak leh lari dah..hahaha..ada anak sorang perot menggelebeh bencik!

tp klw g makan kt restoran tu xde la plak amalkan gitu..hehe..xpernah lg g makan tak oder air...dlu2 ada la sorang member ni mmg kuat btol dia amalkan petua ni..klw g makan mana2 sure dia tak oder air...dah blk opis sejam gitu br dia mnm air...tp mmg perut dia slim pon..

tapi bermula skang ni aku kena pastikan sehari aku cukup minum 8 gelas sehari...memang la letih kejap2 nak kenseng..kejap2 nak kenseng...rasa nak pakai pampes je...heheh..xpela..untuk kesihatan...aku rela..terkenseng2...hehehe



Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

10 ribu orang memberikan idea bernas:

mama tisya said... [Reply to comment]

kita minum air tp mesti yg sejuk...hehehe..kalo time mkn kdg2 tk order air ...kecuali makanan tu pedas or haus sgt mesti order...kwn2 pn pelik kita tk order air..tp kalo kuar mkn tmpt best2 mesti order air yg best2...ehheheheh..tp kt umh mmg kita prefer air kosong la...rsnye cukup kot sehari 8gelas air kosong tp yg sejuk..bole tk gtu...hehehehe

Afne said... [Reply to comment]

afne tak kira tp rasanya cukup. 2 tumbler 470ml kt office & bbrp gelas kt rmh. rasanya cukup kot. afne mnm supaya bdn tak hydrate plus bf haziq kan. ececeehhh jaga kesihatan hehe

♥ Mrs.Eady ♥ said... [Reply to comment]

same laaaa...sgttt susah nk minum air masak nie..hahahaha..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

ayu banyak minum air masak kat umah la...kat opis manjang air manis, tapi rasa mcm tak cukup gak kot..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

HB kat sini..

atty's said... [Reply to comment]

kty dulu pun kurang minum air.lagi kalu duk kat opis..payah betul

tp sejak start diet awal feb dah belajar minum..

minggu ni kty betul2 diet..lg ler kty bersungguh2..sehari kena pastikan cukup 8 gelas atau 15 gelas gak kty minum..memula nak termuntah luek..

atau pun setiap satu jam minum 1 gelas..mesti minum.alhamdullilah utk 5 hari dah okeh

jom singgah diari diet kty
http://attydiet.blogspot.com

saje je buat..kang kot ada org tanya ..suh je refer..situ

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

hah org semenjak dayet ni..herm begelen2 kak..adeii..naik kembung perut menahan kencing..hehe..

*hb

Cute MuM said... [Reply to comment]

kita nie samalah nana.. kurang minum air.. kalo sarapan minum teh ais. luch teh o ais.. bila dinner nescafe o ais... sebelum tido baru minum air kosong... tak cukup kot 8 gelas..

tapi masa mengandung dulu kerap minum air masak.. asyik rasa dahaga jer..

SyaNa said... [Reply to comment]

aku sdg amalkan minum 2L air sehari
so far boleh la berjaya
mmg kejap2 kenseng
hahaa

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me minum ikut suka ati ajer--tp tak minum air byk2...unless rasa haus heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...