MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, April 13, 2011

kena serang!

ari ahad lepas aku & damia di serang, tak tau apa salah kami tiba2 kitaorang kena serang, bukan sorang tapi 4 orang yang datang menyerang!
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
alah...xde apa pon yg datang serang kami tu amrul & kengkawan dia...ahad lepas amrul kena outstation ke banding, on the way dari kluang dia singgah KL nak makan tengahari..malam tu sms suh masak sedap2...
oleh sebab aku tak berapa pandai masak aku masak simple je la..menu dia sup ayam
gambar ni ihsan encik google aku lupe plak amek gambar sup..
ikan goreng burok rupa hehe
sambal udang tak de petai..jenuh cari petai kt pasar xde..
kobis goreng
sambal mangga peberet amrul, ni bukan kerabu mangga tau sambal mangga nama dia
bahan :
mangga 2 biji hiris2, ikan goreng 2 ekor, cili api 7 biji, garam
cara2: tumbuk cili api +ikan dah lumat masukkan mangga tumbuk sampai hancur
akhir sekali letak garam
pastu sambal mangga makan ngan timun
dua gambar di bawah ni curik2 amek pakai henpon ehhehe segan la nk kuarkan kamera amek gmbr diorang dah la boz amrul ada sekali hehe...
bersila panggung abang askar makan
sian plak nengok...jumpe sejam je ngan abah dia
pastu amrul sambung perjalanan
yang lawak kan damia bole saun
eleh..tak cantik kete asekar...hahahah...gelak kawan2 amrul
selamba je dia saun
tengah dok basuh pinggan tetiba dapat sms...
kembang sedikit hahaha...
aku tanya sape yang kata sedap?
amrul kata boz dia hehehe
sebenarnya amrul kan dia xpernah puji kalau aku masak tu sedap, kalau tak sedap pun dia xpernah komplen dia makan je...xde banyak cakap...
nak tau sebab apa dia xsuka puji2 aku??
cube baca statement dia
eleh sekali sekala orang nak juga kena puji...baru la kita semangat nak masak hehe...

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

40 ribu orang memberikan idea bernas:

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

hikhik..pandai lah nana buat kerabu mgga tu..

*sama je cm naman makan je tk pnh komplen sedap ke tak..smpai kena tnya sgguh2 bru la jwp kurg msin ke kurg manis ke tk pnh ckp xsedap..amik hati kot.hahaha

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

owhhhh... akak pon slalu wat sambal mangga tuh... mmg sedappp... selera jerk mkn...

hehehe.... sweet jerk amrul bg msj gitu....

.::Lynn::. said... [Reply to comment]

cayok lah...banyak lauk..
kalo lynn balik2 ayam goreng berlada je la..

Farra Dhelina said... [Reply to comment]

caya lah buu!!! hehe

ieda said... [Reply to comment]

ermm ok ape nana .. dah dapat pujian pun haa .. yg penting sedap dik .. pandai x pandai belakang cite .. janji abang2 askar suke :))

mummy_ayu said... [Reply to comment]

wah..mcm2 ada..best tu...sama ngan hubby ayu, susah tul nak puji...tapi kalu komplen..laju jer...nasib Ian & Iris selalu puji

lia said... [Reply to comment]

aku mmg rasa sebak jer tiap kali bc n3 ko, amrul kena kerja, damia rindu bapak eh...

byk lauk ko masak.... caya laaa

[-suziey-] said... [Reply to comment]

aku pn suka sambal mangga tu..mmg sedapppp..mak mentua aku baut best..beso2 mangga nya..hehe
waaa kembang kuncup ler dpt pujian:p

Bionic women said... [Reply to comment]

sambak mangga tu mak mertua kt pernah ajar buat.

sama ler pangai husben kita.hehe.

eh gambor abang askar tu, macam kita kenal ler..macam cousin hubby kita.huhu

Echa said... [Reply to comment]

aku yg tak rasa ni pun telan air liur.. memang nampak sedap betul lauk ko msak tu nana.. pandai masak rupanya.. hehehehehe

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

rasanya..
hak yg suke mkn tak byk bunyi mcm laki kau
mcm laki ko..
mmg senang nak masak or mkn
sume sebat..
lebih kurang jer amrul dgn org tua..
tak prnh puji
tak prnh kutuk
tahu2 licin!

Ena said... [Reply to comment]

heheh..

k la tu nana..

selera je nampak dorang makan.. :D


bab2 puji ni.. asben akak jenis manis mulut gamaknya memg kalo sedap terus je cakap sedap tak kira saper masak a& kat mana.. tp kalo tak sedap dier diam je la.. so, kalo akak masak tak sedap tu, dier diam je or kata ok je.. maknanya biasa2 je la masakan tu.. huhuh..

Iela Fazielah said... [Reply to comment]

bagus la ko nana,... rajin masak... laki pun pandai amik hati bini.. untung ko.....

~~@lyci@~~ said... [Reply to comment]

kita kalau laki puji masak sedap, lg nk kembang kuncup hehe... alahai, comey jer damia ckp camtu.. eh, menang lagi lahh.. tgk kat sini..

http://nurulwordspartwo.blogspot.com/2011/04/awesome-birthday-sweet-moment-contest_13.html

e!ya said... [Reply to comment]

mmg sonok bila dpuji oleh huby kannn..pasnie mcm2 laa moh msk kan..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said... [Reply to comment]

bangga ape org puji best..
lenkali mmg bersemangat lg kan..
takpe la mr amrul blk sekejap je,
asal dpt tgk die.. lepas rindu dh kan.. ekekekek..
kaco daun aje bos die kan, hahahah..
pssttt.. epi besday dear damia..
semoga jadi anak yg terbaik tuk kuarga yer..

kak ina kl said... [Reply to comment]

sama cam suami akak ..hari-hari masak ..kadang-kadang ajer kata sedap..baik tanya anak-anak..semua kata sedap ajer mak masak..


happy birthday damia..semuga menjadi anak yang solehah dan berjaya di bidang akademik dan agama.

MamaRifqy said... [Reply to comment]

wahh..wajib pasni makin rajin masak!!hahhaaaa

mama tisya said... [Reply to comment]

ayat sms last tu lawak tul la amrul...ehhehe

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA

tu bukan kerabu
tp sambal mangga hehe lain tau sebab ada ikan
tu la nye xde nk komplen2 mkn je hahah amek ati ye gak kot haaa

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya

btol kak
mkn ns panas2 ngan ikan ngan sambal mangga pergh layan

Nana said... [Reply to comment]

@.::Lynn::.

heheh bersilat aku kt dapor
msk seme tu sorang2

Nana said... [Reply to comment]

@Farra Dhelina

hahahah gedik plak kan
nk ibu2 heeee

Nana said... [Reply to comment]

@ieda

hehe bole la
takat nk makan sendiri tu kak
nk msk sedap2 kena blajo lg

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu

hehe bese org laki mmg gitu la
xsuke puji2 kan

Nana said... [Reply to comment]

@lia

tu la kesian damia kan..
aku dah bese dah,..xrasa apa
damia la kesian
ala lauk senang2 je tu aku msk

Nana said... [Reply to comment]

@[-suziey-]

tu la sedap kan
aku suke tumbuk kasi hancur mangga tu

Nana said... [Reply to comment]

@Bionic women

sambal mangga ni
kita blajo ngan nenek
eh yeke?
ni driver kt tmpt amrul
xtau plak sape nama dia

Nana said... [Reply to comment]

@Echa

ala
senang2 tu aku reti la
klw bersantan2 ni aku tak terer heee

Nana said... [Reply to comment]

@Sidratul Muntaha
hahah sama la
tak banyak bunyi
nk tau sedap ke x
klw dia tambah 2,3 kali
sedp la tu hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Ena

alahai beznye akk
beruntung asben suka puji tau
br semangat nk msk

Nana said... [Reply to comment]

@Iela Fazielah

aku bole kira
berapa kali msk heheh
bese amrul ajk mkn luar je
bese dia xpuji pon hhaha

Nana said... [Reply to comment]

@~~@lyci@~~
hehe sure la kembang kan
klw kena puji
tq alycia

Nana said... [Reply to comment]

@e!ya

hehehe
kdg2 tu xrajin gak nk msk
mkn luar je

Nana said... [Reply to comment]

@♥Leily|Ummi Alya Husna♥

hahah
ko ni
blk skejap je
dpt tgk muke je hahaha
mmg best klw org puji kembang seh

Nana said... [Reply to comment]

@kak ina kl

HEHE OK LA TU KAK
ada gak dia kata sedap kan
klw asben saya
diam je
sedap ke x ke diam je

tq kak..

Nana said... [Reply to comment]

@MamaRifqy

itu la masalah tu
mmg mls sbnrnya haha

LiErOSe~QiEmi said... [Reply to comment]

senyum je bace.. comel la korang ni tau

♥ aNJe a.k.a MaMa_BaLQis ♥ said... [Reply to comment]

wah so sweet la siap bagi sms lagik..leh la masak selalu kalo lagu tu

Nana said... [Reply to comment]

lirose-hahah comel ke ngada2 je kan hehehe

anje-hahahah ntahnye tetiba la dia nak sms..selalu xde pon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...