MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, May 10, 2011

damai lah engkau di sana..UNCLE AIMI JARR

pagi tadi aku terima sms yang sangat2 mengejutkan....

"nana..uncle aimi jarr dah meninggal"..dapat sms dari rin, tq rin sebab bagi tau aku...
aku pon tros tak buang masa lagi apply 1/2 day pagi tadi...

dalam kereta tak henti2 air mata aku mengalir..tiba2 aku rasa depan mata aku tu mcm ada screen besar & ada gambar2 flash back kenangan aku dengan uncle..allahuakbar....tak dapat aku tahan air mata aku dari terus mengalir..aku call sorang2 kawan baik aku, hani & aina inform uncle dah meninggal...masa aku cakap ngan diorang pon suara aku tak bole control tengah menangis....

masa aku sampai je rumah uncle pagi tadi rasa berat je kaki nak melangkah dalam rumah...tengok kat ruang tamu sekujur tubuh yang dah tak bernyawa..aku kuatkan hati..xnak menagis depan jenazah uncle...tapi tak dapat tahan....aku peluk auntie...& auntie pon nanges...cakap uncle dah tak ada...

tengah2 baca yassin, datang lah datuk jins shamsuddin,A. galak & datuk yusuf haslam...paling tak tahan buat aku meleleh air mata bila mana datuk jins shamsuddin buka kain penutup muka arwah sambil cakap...allahuakbar...dia kawan baik saya..sejak dari singapura...lepas tu datuk menangis...datang plak datuk mustafa maarof dia cium dahi uncle...masa tu semua yang ada kt situ semua menangis...sedih..sebak, pelakon A.galak pon buat aku sebak..dia baca surah yassin dari mula sampai habis sambil air mata menitik2...

datuk jins shamsuddin yg setia teman jenazah uncle

menurut kata auntie, uncle tak de sakit apa..cuma semalam uncle ada mengadu dia rasa tak sedap badan, malam tadi uncle tak boleh tidor sebab dia batuk2 & auntie kata malam tadi badan uncle dah sejuk..sampai lah pagi tadi auntie kejut uncle nak siap2 g klinik tiba2 tengok mulut uncle dah berbuih & tak lama tu uncle disahkan meninggal, arwah meninggal pada usia 72 tahun, insyallah akan dikebumikan selepas zuhur.

dulu masa aku keje finas, aku sempat bekerja denga uncle..di bawah jabatan unit perunding skrip, memang jabatan tu aku berdua je dengan uncle..kami memang sangat rapat..bukan mcm majikan & pekerja..tapi lebih kepada ayah & anak....walaupun dia boz aku, dia suruh aku panggil dia uncle...semua orang pun panggil dia dengan nama uncle

bila aku dah berhenti keje finas..kami still contact, aku pergi melawat uncle dekat rumah, pergi open house rumah uncle..& uncle pon selalu sms ajak breakfast sama2...paling dia suka bawa aku pergi makan dekat belakang hospital tawakal jalan pahang & dekat restoran kawan baik dia, restoran datuk yusuf haslam...

agak lama juga aku tak jumpa uncle...last aku rasa uncle ada sms tahun lepas..dia ajak breakfast makan capati...tapi aku plak tak dapat sebab aku bizi...

kenangan paling tak dapat aku lupa..masa majlis kawen aku..uncle sanggup ubah jadual shooting dia utk drama sembilu dengan datuk yusuf haslam sebab nak datang kenduri kawen aku....lagipun aku memang dah pesan awal2 aku nak uncle datang masa aku kawen...

uncle sangat suka bergurau....tak pernah sekali pun dia marah aku kalau aku ada buat silap...paling tak dapat lupa..uncle panggil amrul dengan panggilan BULAT...xde orang lain yg panggil amrul nama BULAT selain uncle...kalau nak cerita kenangan aku & uncle memang banyak sangat...

uncle & auntie bersama ma & abah
masa habis je amik gambar dengan uncle, aku salam2 lepas tu uncle hulur satu envelope dia pesan
"ni ada duit poket utk bawa pegi honeymoon"
kiri aina & kanan hani kawan baik aku masa keje kt finas gambar ni masa dinner finas
gambar masa kt finas dengan staff bahagian promosi & unit peruding skrip
gambar kenangan dengan uncle masa open house rumah datuk yusuf haslam

uncle...semoga rohmu di cucuri rahmat...saya doakan uncle semoga tenang disana..
semua kenangan kita bersama akan tersemat di dalam hati...
al-fatihah buatmu uncle...
lepas ni tak de la lagi sms dari uncle ucap selamat hari raya...tiap2 tahun uncle tak pernah lupa sms ucap selamat hari raya...

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

69 ribu orang memberikan idea bernas:

qemaishak said... [Reply to comment]

Sebak baca entri ni..memang banyak kenangan tuh, Semoga arwah aman disana..AL-FATIHAH

Cute MuM said... [Reply to comment]

takziah..
semoga rohnya ditempatkan bersama orang2 yang beriman..
Al-Fatihah

munna said... [Reply to comment]

Al-Fatihah buat arwah....patutlah munna mcm pernah tgk tadi rupanya pelakon lah ...baca entry ni dpt rasa yg arwah seorang yg baik sgt

fieda said... [Reply to comment]

byk rupanya yer kenangan nana dgn arwah..kira nana rapat la dgn arwah kan..Al fatihah..semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg beriman...

MamaYatie said... [Reply to comment]

mmg sangat sedih bila org yg akrab dgn kita kembali padaNya..apapun smg arwah ditempatkan dikalangan hambaNya yg soleh..amin!

Gieyana said... [Reply to comment]

Takziah n Alfatihah utk Arwah..

mmg terkejut kan especially hg mmg rapat dgn arwah..mcm aku kehilangan 1 og my friend..insyaallah arwah tenang diSana..

Ena said... [Reply to comment]

sedihnya.. apatah lagi nana yg melaluinya..

Takziah buat arwah..

wani johari said... [Reply to comment]

takziah..al fatihah..semoga roh beliau ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..aminn..

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

sedih akak baca entry nana nih...
byk yer kenangan nana dgn arwah...
sabo yer nana... Allah lebih menyayanginya...

takziah dan Al-Fatihah...
smoga roh arwah dicucuri rahmat... amin...

atty's said... [Reply to comment]

takziah utk keluarga beliau..
al fatihah semoga rohnya bersama org2 yg beriman.amin

~ana~ said... [Reply to comment]

sedih plak bc cite nana nih..bnyk kenangan nana dgn dia kan..al fatihah..moga roh nya di cucuri rahmat..

p/s; nana, yg nana tulis hospital takaful jalan pahang tu rs nya salah. sbb situ hospital tawakal jalan pahang, mmg dekat la dgn rest. haslam tu..:)

mummy_ayu said... [Reply to comment]

takziah dear..al fatihah untuk arwah & semoga rohnya dicucuri rahmat..amin...

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said... [Reply to comment]

takziah untuk kuarga, semoga rohnya dicucuri rahmat...amin

adarnadzmie said... [Reply to comment]

takziah.. sedekahkan byk2 alfatihah buat arwah...

GoJeS said... [Reply to comment]

sob..sob...cdey la plak nana entry ni..dpt bygkan keakraban nana ngn arwah..ape2 pn..tkziah utk keluarga arwah smg rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dlm golongan org2 beriman..aminn...Al-fatihah

ARIFFDA said... [Reply to comment]

al-fatihah...

tiefazatie said... [Reply to comment]

alfatihah utk arwah..
sebak baca n3 nie sis..
menitik gak airmata nie..

amiey lee said... [Reply to comment]

alfatihah untuk arwah..sabar ye nana

tuhan lebih sayangkan dia

++eden|essey++ said... [Reply to comment]

al-fatihah pd arwah...smoga nana tabah dan keluarga arwah juga tabah....

♥MAMASYAZA♥ said... [Reply to comment]

alfatihah buat arwah

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

nana..aku pon sedey ..alfatihah utk arwah..baik btol uncle nih..
aku pon tingat kt sorang bos kt NST tmpt aku praktikal dulu,aku sorg je panggil bos tu uncle,mmg dah mcm bapak anak je die treat aku..ape lah kabarnye die skg nih..

Miza Yusof said... [Reply to comment]

al fatihah dan salam takziah. semoga arwah tenang disana. amin

Pn. Zana said... [Reply to comment]

alfatihah..

Me.... Nadia said... [Reply to comment]

Al-Fatihah, saya baru terserempak dengan arwah hujung bulan lepas di pejabat Dato'Yusuf Haslam... waktu tu nampak arwah sihat dan senyum je.. tp yang pergi tetap pergi kan... kita doakan moga arwah tenang di sana...

Nana said... [Reply to comment]

@qemaishak
sama2 sedekahkan al-fatihah buat arwah..

Nana said... [Reply to comment]

@Cute MuM

amin.....al-fatihah

Nana said... [Reply to comment]

@munna

yes..dia sangat2 baik hati..tak pernah berkira suka belanja makan

Nana said... [Reply to comment]

@fieda

mmg banyak sgt kenangan & kami sgt rapat...
tu sgt terasa..kehilangan dia

Nana said... [Reply to comment]

@MamaYatie

btol tu..
amin.

Nana said... [Reply to comment]

@Gieyana

tq gie..
sgt terkejut sebab arwah xde sakit2 sebelum ni
pergi secara mengejut

Nana said... [Reply to comment]

@Ena

sangat sedih kak...teringat2 kat dia

Nana said... [Reply to comment]

@wani johari

amin......

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya

mmg banyak sgt2 kenangan saya ngan dia kak...
al-fatihah

Nana said... [Reply to comment]

@atty's

amin2..tq kak

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~

tq ana
silap plak hospital takaful hehe
dah betolkan dah
btol la tu hosp tawakal..

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu

tq..
amin2

Nana said... [Reply to comment]

@♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥

tq..amin2

Nana said... [Reply to comment]

@adarnadzmie
tq insyallah

Nana said... [Reply to comment]

@GoJeS

ye..kami mmg rapat
tp skang ni sebab dah tak keje sama...
dah lama tak jumpa sebenarnya
amin2

Nana said... [Reply to comment]

@ARIFFDA

al-fatihah..

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie

tq..akk pon sedih...

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee

tu la..allah lebih sayangkan dia

Nana said... [Reply to comment]

@♥MAMASYAZA♥

tq..

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

Al Fatihah...
mudahan rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg soleh dan mukmin...
mati itu satu kepastian nana..
sedekahkan al fatihah untuknya selalunya..
perbanyakkan menceritakan kebaikannya selalu....

Nana said... [Reply to comment]

@mama_umar_maryam

yes..uncle mmg seorang yg baik hati...
semoga allah tempatkan dia di syurga

Nana said... [Reply to comment]

@Miza Yusof

amin2

Nana said... [Reply to comment]

@Pn. Zana

tq

ieda said... [Reply to comment]

takziah buat keluarga arwah aimi jarr .. akak kalau baca nama mcm kenal x kenal .. tapi bila baca dato jins , mustafa maarof , a galak baru perasan wajah dia :(

Nana said... [Reply to comment]

@Me.... Nadia

btol...yg pergi tetap pergi..
kdg2 kita sihat2 pon bole dijemput illahi..

fatien ! said... [Reply to comment]

kenagan demi kenagan. takziah diucapkan.

InaAchik said... [Reply to comment]

takziah beb...
al-fatihah buat arwah di sana...

~izan~ said... [Reply to comment]

byk kenangan utk dikenang..sbr yer nana...Allah lebih sayangkan beliau.semoga rohnya dicucuri rahmat..Amin....Al-fatihah.

Lily@MamaZaraZareef said... [Reply to comment]

al-fatihah buat arwah..kita baru tau nama arwah ni..sebelum ni slalu jek tgk die berlakon..nway, tadi ade berita psl arwah kat buletin utama kan..

nanakimie said... [Reply to comment]

moga rohnya tenangnya di sana..amin....

Kak Aya said... [Reply to comment]

sebak baca entry ni..semoga roh arwah ditempatkan bersama roh orang-orang beriman dan beramal soleh..

Al fatihah.

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said... [Reply to comment]

al-fatihah ... sebak aku baca entry nih nana

CatlinaFly said... [Reply to comment]

innalillah...semoga dicucuri rahmat Nya kepada arwah..amin

CatlinaFly said... [Reply to comment]

innalillah...semoga dicucuri rahmat Nya kepada arwah..amin

Nana said... [Reply to comment]

@ieda

dia dah jarang2 berlakon skang kak
kalau ada pon dalam cite datuk yusuf je

Nana said... [Reply to comment]

@fatien !

memang banyak kenangan...

Nana said... [Reply to comment]

@InaAchik

amin..amin
semoga rohnya tenang disana

Nana said... [Reply to comment]

@nanakimie

insyallah amin..

Nana said... [Reply to comment]

@Kak Aya

insyallah...
semoga uncle damai disana,,

Nana said... [Reply to comment]

@Nurul Diana@Mama Adam Aidil

banyak sgt kenangan aku & dia...
sangat sebak aku taip ni pon air mata meleleh lagi

Nana said... [Reply to comment]

@CatlinaFly

insyallah..amin2

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

:( hilangnya sebutir permata seni yang berharga...al-fatihah

Myra Jay said... [Reply to comment]

Moga roh arwah dicucuri rahmat.. Aamiin

Nana said... [Reply to comment]

@AyuArjuna BiGoshh

arwah sangat hebat dalam bidang penulisan...
kagum...selalu tgk arwah menulis kalau datang idea dia...dia terus menulis tak de berhenti..& lepas tu akan jadi satu topik...sangat hebat

Nana said... [Reply to comment]

@Myra Jay

amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...