MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, June 28, 2011

ikan bakar @ belakang istana negara

lepas rendam2 tangan kat kolam air panas..g makan ikan bakar peberet amrul kat belakang istana..oleh sebab amrul sangat baik hati minggu lepas masa di cuti kan, mcm2 keje suri rumah dia buat...cuci peti ais, cuci baju, lipat baju, sapu sampah, kemas bilik...jadik sebagai ganjaran kerajinan amrul tu kena la kasi reward juga banje amrul makan kat tmpt peberet dia

jangan ckp amrul...ni la tempat peberet ikan bako aku juga...sebulan sekali mest wajib datang makan sini..kalau tak nanti asik terkonang2 je...kedai peberet ktorg kat kedai no 3 tu, senang je nak tau mana kedai paling sedap..cari la mana kedai yang ramaiii orang beratur..tu la kedainye..kedai2 lain memang xde orang beratur pon mcm kedai tu.

kalau nak tau ni la satu2nye kedai yang bole aku makan nasi sampai 2 pinggan hahaha...jangan tak caya tau...tiap kali dtg kedai ni mesti aku amek nasi 2 pinggan heheh...ala lagipun nasi dia letak tu sikit je...mmg tak cukup...aku makan share ngan damia, amrul pon bedal 2 pinggan.

sotong 2 ekor, pari, nasi 4 pinggan, air pepsi & air limau ais total RM28 kira murah gak la
mula2 amek nasi 3...dah makan abes xckp tambah lg 1 hehe gile kuat makan kan?
ktorg klw dtg mkn sini mmg xde amek kuah & sayur..makan gitu je aku xsuka makan ngan air asam, aku makan nasi ngan kuah kicap dia.amrul plak mkn ngan kuah asam dia.gitu la cara sebenar makan ikan bakar..mana bez nak berkuah2 baru feel...adeh..mleleh plak air lior cite pasal ikan bako
muke orang kenyang
budak ni bole wat pangai lak...minta air gas (pepsi) mlalak hentak2 kaki nak air gas...skali makcik kedai tu ckp kasi je la...hehe..aku xmau ajar damia mnm air gas..dah tu xrela aku tgk dia dok hentak2 kaki terpaksa la kasi...haih..jrg dia buat pangai mcm gini ni...pehal ntah tetiba saje la tu
senang nak tau mana satu kedai ni, orang beratur panjang tu la dia
ni kedai no 2 lengang je orang xde nak beratur2 pon
ingat kalau nak carik yg sedap kedai no 3 kat kedai juai jeruk & buah tu la dia
wah promote nampak hehe..makcik ni harus banje aku sotong bakar lenkali ni haha....
ni kali ke-3 wat entry pasal ikan bakar belakang istana nak tgk entry lama2 ada kt SINI & SINI

alamak..ramai plak yg cakap tak tau mana kedai ni ek??kedai ni letaknye btol2 belakang istana negara kat jalan bellamy, di buka isnin-sabtu ahad tutup...
ni map dia klik utk tumbesaran ye


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

38 ribu orang memberikan idea bernas:

Ena said... [Reply to comment]

sedapnya... terliur gak ni.. bila ntah nak p situ.. uhuhu..

azura samsuddin said... [Reply to comment]

byk kali baca entry nana psl ikan bakar blkg istana ni tp still x dpt 'tangkap' kat mana?? blkg istana betul2 ke?? sbb ritu de gak citer kat hubby, die ckp kat mana, citerlah kat blkg istana lasnye sbb tatau mmg x g he3, agak ketinggalan zura ni

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

nak pergi makan kat sini lah sekali :)

Hezesuze said... [Reply to comment]

oh ahkak dgr tempat ni mmg pemes...selalu gak kawan akak yg keje area KL mesti lunch kt sini huhu

adarnadzmie said... [Reply to comment]

akak tak tahan tgk sotong bakar tu... hehe... dh la posa hari ni... sabo je...

yatie said... [Reply to comment]

itulah..saya pun baca byk kali tp masih x dapat tangkap kat mana kedai ni..hihi..sabtu ahad memg dia tutup ke nanaa

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

bestnyer sotong tuh...
terliur dah...

mama tisya said... [Reply to comment]

btul tu..kedai lain tkde org beratur pjg..ehhehehe

lia said... [Reply to comment]

aku adalah meleleh air liur tgk sotong itu... adoyaiii

fazilzura said... [Reply to comment]

PERGHHHHH ikan bako blakang istana mmg glam .. dulu2 selalu jgk mkn situ , now dh kurg

Bionic women said... [Reply to comment]

harus ku terjah ni..sedap giler tengok sotong tu..

syanasaid said... [Reply to comment]

damia ngantok la tu sbb tu buat pangai
dia kan gud girl

Em's Family said... [Reply to comment]

mira pun dulu ade one time tu hubby suke betul bawak sini.. sekarang kiterang dah ade port baru, so jarang pi sini lagi dah

~ana~ said... [Reply to comment]

nana, kat jalan tanglin ko dah pergi? tp xleh lawan la dgn blkg istana ni la..blkg istana ni mmg terbaik..jalan tanglin tu mahal pun mahal sikit dr blkg istana ni..

yatie said... [Reply to comment]

tqvm nana....hiihi..rasa camda bole agak dah kat mana ni..da meleh air liur tgk sutun tuu hihi

KhaiZa said... [Reply to comment]

itu la.. masa saya keje kat muzium dulu pun sy tak pernah pegi. Ramai ckp sedap... bila nak pegi agaknyer
--
Khaiza Butik--Travel and Leisure

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

teringin gak nak makan kat sini..nanti ayu gi KL...calling2 nana lah jawabnya...hehe

munna said... [Reply to comment]

terliur tgk sotong bakar tu....

Nana said... [Reply to comment]

@Ena
HEHEH STIAP KALI SAYA WAT ENTRY PSL IKAN BAKAR
SURE AKK CKP BILA LA NAK G HEHE

Nana said... [Reply to comment]

@azura samsuddin
heeh saya dah upload map utk kasi clue skit kat mana tmpt ni..
klik map tu kasi besar ye

Nana said... [Reply to comment]

@AyuArjuna BiGoshh

try la
sekali makan
nak makan lagi hehee

Nana said... [Reply to comment]

@Hezesuze
klw saya mmg xdan la nk lunch sini time opis hour
sape2 area tgh2 kl ok la
dkt

Nana said... [Reply to comment]

@adarnadzmie
alamak pose ke hehe
saba ek

Nana said... [Reply to comment]

@yatie
saya dah upload map
tgk situ ek
ahad tutup

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
sedap tak liat dia masak

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
yezza itu la kedai yg sedap kan

Nana said... [Reply to comment]

@lia
hehe nanti ajk mr fallah lunch date sini plak

Nana said... [Reply to comment]

@fazilzura
hehe sy tiap2 bulan wajib g

Nana said... [Reply to comment]

@Bionic women
hehe sila..sila

Nana said... [Reply to comment]

@syanasaid
heheh ye gak kot
pas makan tros tido hehe

Nana said... [Reply to comment]

@Em's Family
wah kat mana port baru tu

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~
alamak tak penah g lg ana
kat mana tu
tingin lak nk try

Nana said... [Reply to comment]

@yatie
heheheh
sila la kesana try ek
pstu rasa sendiri sedap ke x

Nana said... [Reply to comment]

@KhaiZa
owh xjauh dah dari muzium tu kan
tp kena uturn jauh kan

Nana said... [Reply to comment]

@Damia Aleesya

HEHE BOLE JE
NANTI CALL LA KITA KASI DIRECTION

Nana said... [Reply to comment]

@munna

SATU JE XLEH AMEK LEBEH2 HAHAH SEKOR RM7 HENGGET

tiefazatie said... [Reply to comment]

adoi la..sedapnya..dasat owh kak..4pinggan?hihi

Nana said... [Reply to comment]

ifa-heheheh akk 2 pinggan tp shate ngan damia
daddy damia tu standed la makan 2 pinggan hahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...