MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, June 2, 2011

MISTERI : sape yang buka ekon??


ok sambung cite lepas dari pagar rumah tu kan....elok je ustaz tu lekat ayat2 pendinding kat dalam rumah aku & amrul siap2 barang nak gerak tido kat hotel, sebab malam tu saje je la..nak tido kat hotel kan...bukan sebab takut pasal rumah aku tu baru pas pagar..

menjadi kebiasaan untuk kitorang laki bini sebelum keluar rumah kami akan PASTIKAN setiap suis lampu, kipas seme di tutup...amrul memang seorang yg displin bab2 ni...& aku ingat lagi...masa ktorg keluar & aku kunci pintu aku tak dengar pun ekon dalam bilik di pasang..& sebabnye compressor ekon tu letaknye dekat rak kasut... (tau kan compressor tu?ala yg mcm kipas tu la)

so memang mustahil aku xdengar kalau kata aku lupa tutup ekon, akan bunyi kipas tu sebab aku letak kasut sebelah compressor je...aku memang dah cek & aku nampak kipas tu tak berpusing tau...sebelum ktorg gerak...

ok pagi isnin tu, aku gerak dari hotel tros blk umah,aku sampai2 je tiba2 aku tgk compressor tu berpusing! aik..dalam hati aku ckp....aku dah tutup ekon ni...mcm mana bole on??aku buka2 pintu umah ruang tamu tu dah jadi sejuk mcm peti ais...xtau la aku start pkl berapa ekon tu dibuka....ktorg kuar dari rumah ahad tu kul 5ptg, aku balik ari isnin tu smpai umah kul 7pg...

aku tros masuk dalam blik tengok ekon terbuka! tros aku rasa mcm cuak..aku call amrul tanya dia, awak lupe tutup ekon ke??dia ckp eh mana ada saya tutup la...(aku mmg caya dia..sebab dia jenis displin dia akan pastikan seme menda letrik di off sebelum kuar umah) aku ckp ngan dia ekon blik kita terbuka lah!! amrul siap bole wat lawak...

"ntah2 hantu tu buka kot..dia PANAS lepas kena azan semalam" hahaha..amrul gelak...ish orang dah cuak dia main2 plak...

pastu kitaorang dok bertekak la..aku ckp ntah2 awk lupe kot..tapi mustahil..sebab aku dah cek sebelum kuar tu mmg ekon dah tutup..nak kata aku set timer ekon xpernah plak aku nak set2 ni memang remote ekon tu suci je butang dia setakat tekan on & off je xpernah ktorg wat timer ke apa...

sebelum nk g keje aku gtau mak aku...ekon blik aku terbuka, mak aku ckp lupe tutup kot??aku jawabla...ekon tu tak mungkin aku lupe tutup..sebab ekon ni kan mahai bil letrik nye...aku ni bab2 ekon mmg aku sangat jaga2...ye la..klw lupe ttp masak la nk bayar bil kan..sure melambung nye bil...bila aku dah xplain seme mak aku diam...heran plak..dia cakap

persoalan nye skang, sape kah yg buka ekon tu??untuk kata kami ni careless lupe tutup ekon adalah MUSTAHIL sama sekali...ntah2 btol la kata amrul kot..."menda tu panas" tu pasal dia on ekon hehehe....xpe la utk sedapkan ati sendiri aku cakap je la..aku lupe tutup...malas nak fikir sebenarnya

eei..dah la tu cite seram2 ni..malam ni dah start tido kat umah..malam jumahat plak tu...harap2 nye xde la menda2 pelik lg jadi pasni

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

41 ribu orang memberikan idea bernas:

♥Mrs.Eady♥ said... [Reply to comment]

fuh!!!scary giler!!!haduii.....boleh tido ek mlm2....?

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

harap...tido nyenyak ye malam ni...seram pulak...cam ya pulak..

Cute MuM said... [Reply to comment]

seram gak kan..
amrul wat lawak sebab takut nana cuaklah tue..
tah2 dalam hati die dah cuak gak..
hihii..

Fadzli Amir said... [Reply to comment]

Salam...hehehe...dia nak try ekon la tu....tak dak apa lah....don worry

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

haahla... setuju dgn uyun...
amrul sajer wat lawak taknak bg nana takut..
padahal dia pon mgkin cuak gak...
apepon hrp pasnih dah oklah yer..
akak pon baru jer kena misteri nusantara nih kt airel..
mmg serammm....

PUANSTOBERI said... [Reply to comment]

alamak... rosak kut ekon tu.. ce panggil org letrik suh tgk kan.

(ayat sedapkan ati ni.. huhu)

Myra Jay said... [Reply to comment]

Aduila... takut gak kan kalau betulla camtu..


Terinagt dulu kat opis pun sama, mai keje pg ekon dah siap on, bilik opis dah jadi macam salji ha, sejuk giler, selalu sangat camtu, bila chek ngn org las keluaq dia cakap memang dah tutup, tp rupa2nya ada set timer, tp kami mmg xpenah kacau butang timer tu, yg tau setakat on off ekon je.. Wallahualam..

qemaishak said... [Reply to comment]

serammmm harap xde apa2 la kan..
mau bil letrik melambung kak bln ni huhu

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

sabo jerlah aku..
tpi mmg menda ni suke tmpt yg sejuk2 la nana..

Cik Rose Cute said... [Reply to comment]

Power betul benda tu boleh bukak econ...hehehe....Kalau Cik Rose Cute Dah pindah dah....hehehe tak sanggup....

Iela Fazielah said... [Reply to comment]

meremang bulu roma baca weh... ko tutup ekon dengan suiz sekali kot off tak??? or sekadar tekan off kat remote je?? mcm ila... mesti off suiz skali... tp kalau dgn suiz kat dinding pun leh tertekan... mmg bendalah tu panas la gamaknyer

Lily@MamaZaraZareef said... [Reply to comment]

aduhai nana..mmg misteri sungguhlah..kira berani nana dok berdua ngan damia ek even slalu nmpak n dengar benda2 tuh..huhu

tiefazatie said... [Reply to comment]

adeh2..scary nie..mmg misteri nie huhu

shera haifa said... [Reply to comment]

aduss takut lak bce entry nie.. huhu

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

jeng..jeng..jeng.. ada kemungkinan gak dia panas tu..:p

++eden|essey++ said... [Reply to comment]

nana.....mula2 bace separuh cite ko nie kn...ako ngan amrul sekepala ngan jawapan yg die bg...hihi..ye la..dh azan kn dah psg ayat sane sini...die x sng duduk die psg la ekon tuh bg sejuk....x lari kua umah pon x pe sbb dlm umah dh sejuk...hihi..antu skang pandai2...tgk tv kot...kt tv kn byk cite antu...ala mcm casper la...kn pandai...cute plak tuh.....hihihi...

nana...apa2 pon take care tau...byk2 doa n psg ayat2 quran kt umah...apa2 pon..bagus la hang....think positif.....hihihi....mende ni xleh tunjuk kite takut....kene bran sket...jgn bg muke jek...hahaha...pandai nasihat org...ako sendri takutt.....larikkkk

~ana~ said... [Reply to comment]

seram..nasib baik aku x bc mlm td..mlm td aku tdo dgn anak2 je..hu3x...skrg ni ada lg x bunyi2an?

mummy_ayu said... [Reply to comment]

ish..leh la hubby ko buat lawak...sabar je la...scary tu..
semalma aku baca entry nie before nak balik..tapi tak baca entry sebelum nie... & tak sepat nak komen..pagi nie harus la baca dr mula..baru tau mulanya..
takut tu..

pasal makam2 kami nie..aku, net & suziey..memang selalu lunch sama...opis dekat2..Amy & Watie jauh skt so..sesekali baru together2...happening!!

mamyharraz said... [Reply to comment]

awk di kira berani..dah tau ada benda misteri tp masih ok je kan..

Nana said... [Reply to comment]

@♥Mrs.Eady♥
malam tu xtido umah...
ari kamis baru tido kt umah ok je lena heee

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
alhamdulillah
xde apa2 malam tadi ok je

Nana said... [Reply to comment]

@Cute MuM
tu la
dia xmau kita takut tu

Nana said... [Reply to comment]

@Fadzli Amir
hehe antu pandai kan
on ekon ehhee

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
hehe dia tekejut kak
bile saya ckp ekon terbuka
pastu dan2 ckp
antu panas hehhee

Nana said... [Reply to comment]

@PUANSTOBERI
hehe yela kan kak
ekon rosak kot

Nana said... [Reply to comment]

@Myra Jay

tu la
timer tu xpenah usik
xpela..malas nk fikir
dia nk rasa ekon kot heee

Nana said... [Reply to comment]

@qemaishak

adoi tau xpe
bape ntah bil api bln ni nanti

Nana said... [Reply to comment]

@Sidratul Muntaha

owh yeke
dia panas la kot

Nana said... [Reply to comment]

@Cik Rose Cute
hehe nak pindah mana
ate nak duduk dkt ngan mak
hadap je la

Nana said... [Reply to comment]

@Iela Fazielah
off sekali suis dia..ha..pelik kan

Nana said... [Reply to comment]

@Lily@MamaZaraZareef
mayb sebab dia xpenah kacau teruk2 tu kita xberapa takut
jgn dia tunjuk muke dia dah

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie
antu zaman moden
pandai buka ekon heee

Nana said... [Reply to comment]

@shera haifa

masa mula2 tgk ekon buka tu
dah meremang dah

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA

tu la nye

Nana said... [Reply to comment]

@ eden|essey
hahahah
sabo je la ko ni
ok..i will...insyallah lepas harap2 xde apa lah
aku xmau takut2 sgt wei
dia lg suka klw kita takut kat dia kan

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~
hehe
so far xde dah
mlm tadi tido lena je

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
amrul saje
xmau kasi aku takut kot

fazilzura said... [Reply to comment]

mak aii , pandai plak antu tu main aircond ye..

Nana said... [Reply to comment]

@mamyharraz

xdela berani sgt
cuma xmau tunjuk kita ni takut sgt tu je..
klw kita tkt lg dia suke kacau

Nana said... [Reply to comment]

@fazilzura
antu zaman it heee

bOnda said... [Reply to comment]

gila scary nana
nana ada pasang CD RUQYAH tak?
ce pasang
cuma jgn psg time dalam keta
pasang kat umah CD tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...