MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, August 15, 2011

antara juadah peberet di bulan ramadhan

semalam pas buat kuih raya & nganto kuih raya kt customer ada la masa skit nak masak2 pon..tetiba datang angin rajin nak buat popia kemboja...ni antara juadah yg paling aku peberet..semalam buke makan popia 4 ketul dah xleh makan nasi dah..kenyang!.

resepi popia kemboja sila tgk sini
popia ni memang semua adik beradik aku pun suke...semalam goreng 30 ketol abes licin.
yg tak goreng ada lagi 15 ketul dalam peti ais..arini buke makan ni lagi la
kasi zoom sket nampak tak inti dlm tu, ada kentang, ayam, suhun & carrot
di cicah dengan sos yg dibuat sendiri
lagi satu juadah peberet tp xleh makan selalu sebab manis..
walapun aku ni kureng makan kuih2 manis tap labu sira ni mmg aku suka sangat..
bese la oghe klate kan...tak sah klw buke xde kuih2 manis2 ni
ni bukan aku msak hehe...mak yg buat..dia rendam air kapur dulu labu ni dah tu baru sira
p/s : ada yg tanya labu sira ni makanan negeri mana?aku xsure la negeri lain ada ke tak labu sira ni..tapi klw ikutkan..aku dari kecik memang dah biasa ngan labu sira ni sebab mak bapak oghe klate..ke negeri lain ada juga labu sira ni?tak tau la nak jawab

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

32 ribu orang memberikan idea bernas:

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

mak aku pun selalu wat labu sira ni...

mama tisya said... [Reply to comment]

kita tk mkn la labu siro...pisang siro pn tk mkn..sebab manis bangatttttttt

::NureeN:: said... [Reply to comment]

x pernah mkn & dengar pon pasal labu sira tue.. nmpk sedap.. kueh negeri mana tue??

popia mmg wajib kan.. semlm pon mkn popia grg & basah

atty's said... [Reply to comment]

labu sira tu 1st time kty nengok..selalu buat pengat je

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me suka popia tapi tak suka labu heheh

Nazz@Purple said... [Reply to comment]

labu sira..erm mesti manis sgtkan...

~ Puan Yan @ Mama Aliff ~ said... [Reply to comment]

popia pon fave akak la nana... & tahu sumbat..

labu biasanya buat pengat.. tak penah buat labu sira... sesekali mkn ok kot.. manis kan ?

zh-ena said... [Reply to comment]

ena tak pernah rasa pun labu sira nie..mesti sedap kan nana

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

popia goreng dgn sos tu always my peberet time pose..lebiu popia..hik3

e.l.i.z.@ said... [Reply to comment]

popia biaso tu behi la..popia hop jenis kaler putih tu x behi hihihi

eB ezrin said... [Reply to comment]

popia tuh pergh terbaik :)

ieda said... [Reply to comment]

sedapyaaaaaaaaaaaaaaa labu sira tuu .. x terfikir nak beli bulan puasa nie huhuhu

Ena said... [Reply to comment]

akak pun suka gak labu sira tu.. belah pantai timur rasanya asalnya tu..

~ana~ said... [Reply to comment]

kat trg pun ada sira labu ni..sedap tp tu la..mcm nana kata, xleh mkn sokmo sbb manis sgt...

tiefazatie said... [Reply to comment]

wah..posenie xbuat pun lg popiah nie..hehe

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

kt ganu pon ader labu sira nih...
klu umah org kawen pon slalu buat...
sedap kan makan sejuk2...

Nana said... [Reply to comment]

@♥cikmOt♥

dap kan aku suke...

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
kita lak klw pisang tu xmakan
labu je makan
hehe
mmg manis

Nana said... [Reply to comment]

@::NureeN::

rasanya belah pantai timur je ada manu labu sira ni
try la sedap

Nana said... [Reply to comment]

@atty's
owh klw mak saya
mmg dia buat sira je
xde buat pengat2 tu

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
eh pelik ni oghe klate xsuke labu sira eeehee

Nana said... [Reply to comment]

@Nazz@Purple
ahh mmg manis
tu xleh amek byk2 gule dia

Nana said... [Reply to comment]

@~ Puan Yan @ Mama Aliff ~
manis tu kita bole kontrol
klw xsuka manis sgt
kurangkan skit gule
tp saya suke

Nana said... [Reply to comment]

@zh-ena
sedap sangat2 hehe try la

Nana said... [Reply to comment]

@mama_umar_maryam
heheh sama la

Nana said... [Reply to comment]

@e.l.i.z.@
banyak makanan eli tok behi ni

Nana said... [Reply to comment]

@eB ezrin
try la wat
nanti rasa sendiri

Nana said... [Reply to comment]

@ieda
hehe org2 pantai timur je pndai makan ni kan

Nana said... [Reply to comment]

@Ena
ahh rasanya la kan?
sebab ramai kata xtau

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~

btol2
kdg2 bole la makan
manis dooh

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie
mkn popia xyah mkn nasi dah

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
ahh btol2
sedap makan sejuk2
baru kuar peti pergh heaven

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...