MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Friday, August 26, 2011

bulan merdeka : bulan perkenalan kitaorang

kalau masuk bulan merdeka sure terimbas balik kenangan camane bole kenal ngan amrul dolu2..
kalau sape yg terlepas camane kisah ktorg berjumpe meh aku nak kopi lagi sekali entry lama ni

Hari merdeka la aku & amrul kenal.aku ingat lagi tarikh pertama kami jumpe 11 Ogos 1999 masa tu ktorg tingkatan 4, memasing terpilih utk wakil sekolah utk buat persembahan padang hari merdeka ke-42.ktorg bukan satu skolah, dekat sbulan berlatih kt skolah cochrane kitaorg mula jadi rapat.

Klw korang nk tau yang jadi bendera Malaysia beso ats padang dataran merdeka tu la ktorgla, semenya ada 1000++ plajar sekolah dari 20 buah skolah.pastu wat logo hari merdeka & bjoget2 kt padang tu.hehe…aku pakai bj kale putih, amrul dok blakang aku pkai bj kale merah.

masa ari merdeka yg sebenar ktorg tukar2 barang.amrul bagi topi dia, aku plak bg topi aku.
Topi dia bagi tu sampai skang aku simpan lagi.amrul pun sama tp topi tu ada kt umah MIL.lepas kawen, aku kemas2 brg dia aku tgk ada tshirt merah yg merdeka tu yg ada sign aku kt blah lengan.hehe..simpan gak dia…

ni topi amrul aku tukar ngan topi aku kaler putih
baju amrul punya yg penuh ngan tandatangan budak2 skolah dia.pastu dia ada gak minta sign aku.aku sign kt blah lengan
gambar2 kenangan ngan budak2 ampang girl.korang...rindu korang seme..
ni plak gambo dlm album amrul.kurus kan dia dolu2.hahaha..budak pompuan cina tu budak skolah aku.apa ntah motif dia amik gmbr ngan budak ni.ngan aku xde plak ada gambar sama2.heheh...
ni pe kes tetiba jadik patriotik ni?hehe sebab join contest nye pasal...xde gambo ngan bendera..wat self timer ltk kamera ats tv hhehe
seme orang sebok nak raya dah kan?lupe kat ari merdeka, sian kat ari merdeka hee...selamat hari merdeka!


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

10 ribu orang memberikan idea bernas:

watyz said... [Reply to comment]

merdeka!!! semangat ko kan.. :)
aku kenal suami aku bkn time merdeka tp raya.. :)

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

alehai sweetnya.....hehehehe

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

hehehe...nostalgia gitu kan...

mama tisya said... [Reply to comment]

bdk cina tu pn minat kt amrul kot...hehehehe...

kita bln merdeka ni byk kenangan gk cz arini 26/8 tarikh bertunang pastu nikah,sanding,bertandang pn bln merdeka gk 18,19,20 ogos...:)

atty's said... [Reply to comment]

kty lak kenal along sejak dr zaman kanak2..tp setat date malam tahun baru..

ZaNa aDieyZa said... [Reply to comment]

zana x pernha lupa * xkan lupa hari merdeka sebab birthday abah zana pada 31 ogos 1957.. syok kan!!

Selamat Hari Raya.. Zana mohon ampun & maaf sekiranya ada tersalah kata & terkasar bahasa sepanjang perkenalan kita dalam dunia blog ni.. semoga lebaran kali ni lebih bermakna untuk kita semua.. take care.. Salam lebaran penuh ikhlas dari Zana Adieyza Sekeluarga..

amiey lee said... [Reply to comment]

huhu nostalgia sungguh hari merdeka buat ko..heee

best kan kenangan masa first kenal2 nih..hee kta nasib le ada video masa dia tgh ngorat kta hahaha...bila tgk balik video tu gelak besarr aja...

Amyra Chuari said... [Reply to comment]

alamak nana... gmbr tu mengingatkan mase kite form 4... gelap kulit....

KSWSK said... [Reply to comment]

alkisahnya..mcm tu kena wat candle lite dinner kat tpt memula jumpa tu nana..

Myra Jay said... [Reply to comment]

Wahh memang semangat patriotik nie..
Selamat Hari Kebangsaan ye :-0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...