MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, August 10, 2011

kuih...kuih....

masa balik kampung minggu lepas..ktorg sempat gak tolong MIL berniaga kat pasar ramadhan...MIL jual kuih2 & bubur pasar ramadhan kat depan umah je kat jawi tu...panjang gile tak larat la nak jalan...

sonok plak rasanya berniaga..tingat masa kecik2 darjah 5 penah gak tolong mak meniaga kuih masa bulan puasa...bez...nak2 bila kuih abes..mmg sonok sgt rasanya...damia plak eksited gile...aku cakap ngan damia suh dia cakap "kuih..kuih...." dia cakap sambil gelak2..hehe ntah apa yg lawak sgt ntah

pastu amrul suh la damia ckp "bubuq....bubuq"..damia tiru je amrul cakap "bubuq..bubuq'' tapi pastu dia gelak2 hehehe lawak btol damia ni..kebetulan masa ari ahad tu ada masa lapang aku pon saje la buat apam polka dot..sebab adik ipar nak blajar camane nk buat apam tu..dah siap2 buat MIL ckp jom la kita bawa juai apam tu kt kedai mak hehehe...

ni kuih2 yg dijuai kt pasar ramadhan:
apam polka dot yg aku buat agak xbape lawa dot2 sebab guna apa yg ada je..nozzle xde aku tebuk pastik jadi lubang, kuih kaswi, bengkang, kole kacang & seri muka
agar2 kale2, agar2 puding roti, pastu ada bubur pulut hitam, bubur cacar & bubur gandum
ni la customer pertama yg bli kuih apam polka dot aku hee
damia tengah juai kuih..time ni dia dok jerit kuih..kuih hehehe...
eksited btol damia
apam tu ada orang tumpang letak kat meja ktorg
dah makin petang makin ramai plak orang
alhamdulillah..kuih banyak gak abes...tapi yg ramai bli kan orang india & cina...time ramadhan ni je la diorg leh tumpang bli sama mcm2 makanan kt pasar ramadhan kan. malam ktorg seme buka kat kedai je..sonok sebab dapat air free sampai 15 beg haha..siap bawa bekal dalam kete balik KL...


Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

26 ribu orang memberikan idea bernas:

watyz said... [Reply to comment]

wa..meriah nye kuih. rajin damia kan..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

apam tu mmg cun tau...suke...nak sikit...

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

wahh sukenye aku tgk weh!! laku x apam pokedot ko tu? aku pon ade psg angan2 nk berjual kt param,siyes!

fazilzura said... [Reply to comment]

rezeki ramadan ...


apam dot2 tu harus sodap tu

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

bengkak tu ape nana?hahahhaha.. bengkang kita tahu lah..

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

haah la nana... bengkak tuh kuih ape???
yg akak tau bengkang atau bengka jer...

~ana~ said... [Reply to comment]

ana pun balik penang last week...sama plak yea..heh3x..

excited damia berniaga kuih...comel je dia..

eB ezrin said... [Reply to comment]

kalo eB pn suker.. :)
comel jerk dier ;p

Nana said... [Reply to comment]

@watyz
rajin tlg makan pon ye hahah kejap2 minta kuih

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
heheh banyak je lebih aritu nanti la lenkali bole bg heee

Nana said... [Reply to comment]

@mama_umar_maryam
apam xbape jalan la
ada org beli dalam 3,4 org
mayb org kampung xbese lg kot ngan kuih tu hehehe

Nana said... [Reply to comment]

@fazilzura
tu la..
tp apam tu xbape jalan sgt
budak2 je beli

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA
eh slah taip bengkang la hehee

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
kui2 typing error..
bengkang sebenarnya

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~
ahh tu la..
sama la plak ehehe

Nana said... [Reply to comment]

@eB ezrin
sonok meniaga ni
wlpon penat
tp bez

Myra Jay said... [Reply to comment]

Banyak tul kuih muih.. :)

Pandai Damia berniaga kan :)

lia said... [Reply to comment]

mmg best niaga.... puas hati wpon penat ;p

deqlis said... [Reply to comment]

amboi Mia rajin yer... pandai dia niaga..:)

ieda said... [Reply to comment]

ekekek lucu pula bila akak tgk nie .. kemain layie damia tuu :))

ermmmm rejeki nie .. bab2 meniaga mcm nie akak pun suke , nak2 org dtg membeli silap hb apam nana tuu org tunggu layie sok lusa .. tgk lahhh :))

Nana said... [Reply to comment]

@Myra Jay
hehe bole harap la
wat bising je dia hee

Nana said... [Reply to comment]

@lia
btol2.
nak2 kle laku mmg puas ati la

Nana said... [Reply to comment]

@deqlis
sambil niaga sambil makan hehee

Nana said... [Reply to comment]

@ieda
gaya je lebih hehehe
tu la..saya pon suke
tak tau la
ada ke x org cari
tp adik ipar dah blaja camane nk wat kuih tu
nak jual lg katanya

mamaRIFQY said... [Reply to comment]

wah..comel je damiaa..jual kuih!!

tiefazatie said... [Reply to comment]

wah..ebst2..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...