MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, October 12, 2011

nasi dagang kak yah

ari ahad lepas ma wat nasi dagang untuk bekpes..masyallah sungguh lazat...ni la nasi dagang paling sedap dalam donia...makcik nasi dagang yang dia cas seketol ikan tongkol 40 hengget kat teregganu tu pon xbole lawan kot..hehehe...ober tau..ye la mak kita masak mustilah sedap..apa je la mak masak kan..telo campak2 dalam koli goreng gitu2 pon sedap kalau dah namanya air tangan mak.

memang jarang la ma masak nasi dagang ni..sebabnye leceh kan..bese dia akan masak kalau ramai anak2 ada kat umahm klw weken tu seme ahkak2 aku datang menempel umah ma..ha dia rajin la wat nasi kerabu, nasi dagang, laksa segala kasi anak cucu dia makan.

tapi satu je la aku tak tahan klw makan nasi dagang ni...ngantuk..mata mcm kena gam abah aku kata halba ( sejenis rempah yg buh dalam nasi tu) yang watkan kita ngantuk, betol ke?aku pon tak tau.kalau nak suh aku buat nasi dagang ni memang tak pandai la wei..nanti la 1 ari kena gak menuntut ngan mak aku ni..masak masakan pantai timur...

sorry la yek..gambo comot kuah dalam kuali lagi ni aku snap hehe

nasi dagang xde campo2 
aku tolong rebus telo je la haha..tu je yg senang
pastu wat acar tu je aku reti lain2 aku reti makan je hehee
jemput seme...nasi dagang kak yah ( kak yah tu nama ma kita wan sabariah binti wan abdullah) ha amek ko kasi nama penuh hehee
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

37 ribu orang memberikan idea bernas:

Ena said... [Reply to comment]

ya ampunnnn...

fav sepanjnag zaman.. hihi..

tak sabar nak balik raya haji pulak.. blh makan masakan mak lagi kan.. :)

mama tisya said... [Reply to comment]

mmg masakan mak tkde saper leh tanding kn..dap ye nasi dage..sama gk ngan mama kita..kalo adik beradik blk gmbak sure masak mcm2...kita pn tkreti gk masak nasi dage tp tu la kena blajar gk kn..ore kato kalo daroh klate tu keno panda masok menu klate

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

Ya Allah!
sedapnya aku tgk
ko jahat la nana..
dah la aku suke gila mkn nasi dagang...
nak2 yg pure ghanu or kelantanese buat
cis!
tak aci!
ko kena pos kat aku jugak!

azura samsuddin said... [Reply to comment]

adussss meleleh air liur nengok nasi dagang, zura suke gak mkn nasi dagang, kat sini kalo layan pun kat nasi dagang gate 1 jln nak ke sg.merab he3

Ya ALya said... [Reply to comment]

seumur hidup ya hanya sekali je dapat makan nasi dagang ni,kt kpg ya ni susah nak jumpa org jual,dulu merasa pun sebab kwn org kelantan,dia yg buatkan.....memang sedap kan.......

.::Lynn::. said... [Reply to comment]

bikin aku teringin la...

amiey lee said... [Reply to comment]

wahhhhhhhhhhh buat perut aku laparrrr..suka gilerrr nasi dagang...bagus tuk ibu menyusu badan halba ni weiii hahahhahaha

wani johari said... [Reply to comment]

sedap nya..kuah pekat smpai kecur air liur nih....

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

alamak rasa lapar lagi lak walau dah makan kan...

Luv said... [Reply to comment]

AMBOI SEDAP NYE..

NANA NAK RESEPI LEH

ieda said... [Reply to comment]

wah2 ...
sgt2 sedap tgk nie ..
tang kuah tuu
nasi dagang nie dik kalau kena ngan kuah dia .. hurghhh x leh tahan ! :)

♥MAMASYAZA♥ said... [Reply to comment]

memang nampak sedap sgtttt...tetiba rs teringin nak makan

~ana~ said... [Reply to comment]

terbaik......

betul la nana...xde sapa yg akan menidakkan masakan mak sendiri adalah yg terbaik...sbb tu aku kena rajin2 kan diri memasak sbb aku nak anak aku cakap mcm tu nnti...hah3x..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

sedapnya nana..nak jugak lama dok makan nasi dagang yang best...

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

akak pon suker giler nasi dagang....
tp ma akak jrg msk nasi dagang...
sbb mcm nana ckpla, cerewet sket kan???
nak kene kukus bagai...
klu seme anak2 balik baru ma masak...

tp klu MIL, tiap kali raya mmg menu utamala nasi dagang nih...
nak2 lagik gulai ikan tongkol tuh letak belimbing buluh...
pheww.... mkn bertambah....
tak sedor doh mak mertua lalu kot blkg... hehehe

Aidah said... [Reply to comment]

series sedapppp nasi dagang ni... isshhh teringin pulak nengoknyer..

Cik Bambam said... [Reply to comment]

jamuan raya umah ari tuh..omak den masak nasi dagang.. jgn memain org n9 buat nasi dagang!! ahhahaha.. itu pon dulu dok kelate..so sempat lar belajar buat nasi dagang.. marbeles kalau mak sndiri buat kan!! :D

tiefazatie said... [Reply to comment]

alahai..xpandai makan...haha..

tiefazatie said... [Reply to comment]

alahai..xpandai makan...haha..

tiefazatie said... [Reply to comment]

alahai..xpandai makan...haha..

Nana said... [Reply to comment]

@mama tisya
tu la pasal
masakan mak mmg no 1 la..
kita pon gitu klw ramai2 baru ma masak bez2

Nana said... [Reply to comment]

@Sidratul Muntaha
hehe ni mgm pure la ni sebab mak aku orang kelantan hehehe

Nana said... [Reply to comment]

@azura samsuddin
susah nk cari nasi dagang yg sedap
nasi dagang ulik mayang kt gombak tu not bad

Nana said... [Reply to comment]

@Ya ALya
la..baru makan sekali?
rugi ni
ehhe
kena g cari try lg makan

Nana said... [Reply to comment]

@.::Lynn::.
heheh apa susah nasi dagang ulik mayang ada

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee
owh yeke
halba bagus utk ibu menyusu
baru tau hehee

Nana said... [Reply to comment]

@wani johari
heheh sama la kita
sendiri kecor air liur

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
kita ni dari pg xmakan lg ni
lagi lapo nengok hehee

Nana said... [Reply to comment]

@Luv
alamak resepi kena tanya mak la

Nana said... [Reply to comment]

@ieda
tu la.kalau kuah sedap
sedap la dia kan

Nana said... [Reply to comment]

@?MAMASYAZA?
hehe jrg2 la mak saya masak ni pon

Nana said... [Reply to comment]

@~ana~
hehehe tu la
nampak gaya aku pon kena rajin2 masak juga la

Nana said... [Reply to comment]

@cik Jue Aka Ibu Farisyah
kalau nak rasa yg sedap bole makan nt taman melawti tu
nasi dagang ulik mayang

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
tu la nye
nak wat dia leceh
tu ma jarang masak
klw anak2 ramai berkumpul baru dia wat

Nana said... [Reply to comment]

@Aidah
hehehe pebert saya ni

Nana said... [Reply to comment]

@Cik Bambam
wah terer tu on ng0 wat nasi dagang
hehee
owh penah dok klate patut la pndai masak

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie
aik pelik ni
org ganu xreti makan heheee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...