MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, October 5, 2011

semperit PALING SEDAP

tak abes lagi ke cite pasal kuih raya?heheh...xde sebenarnya saje nak share ngan korang pasal kuih semperit tersedap abad ni heee...aku ni kan sebelum xde la bape suke sangat ngan kuih semperit ni..ntah ritu g umah deah makan la kuih semperit dia..sekali makan..nak lagi..dan lagi..dan lagi...serius sedap weh xpernah aku rasa kuih semperit yg semacam ini sedap! dulu aku tengok je kuih semperit ni xtingin pon rasa nak makan, bukan la xpernah makan kira dalam 10 umah rumah aku g raya 1 umah je la aku makan kuih semperit.

tapi semperit ni sumpah aku ckp rasa dia sangat lain dari lain..lemak berkrim di sukai ramai...aritu masa raya aku ada la oder sebalang kuih ni..dah abes pon masa seminggu raya aku bedal sorang2 hehe..amrul nak pon aku kasi sikit je..punya la kedekut sebab kuih ni sedap gile...pehtu abes2 raya tuan yang juai kuih semperit ni buat lagi..untuk jualan...aku pon dengan tak terhagak2 mengoder lagi sebalang..untuk di makan masa nengok2 tibi hehe....ni la kali pertama aku repeat order kuih raya..tu maknanya sodap sangat la tu..aku ni kan jenis cerewet2 bab makan2 ni...kalau aku dah suke..aku akan suke sampai mati la jawabnye hehe...

sebotol balang beso ada 60 pcs berharga RM28
yang ni original nye ada juga semperit keladi,stoberi, pandan & coklat tp aku suke yg ni (stoberi je aku penah rasa yg lain2 xpenah rasa pon penah tgk je hehe) tp stoberi tu pon sedap!
 kita kasik closeup skit
semperit dia bentuk bulat lain dari yg lain
 ni la orang yg membuat semperit itu..
kak maria, opismate deah yang juga merangkap geng baru kami, baru tak baru la..banyak juga aktibiti kami yg kak maria join sekali
aku tanya kak maria apakah rahsianye semperit ni sedap giler?
katanya proses nak buat semperit ni makan masa 2-3 hari bukan boleh terus bakar je..dia kena melalui satu proses sebelum proses pembakaran di lakukan..haa.. disitulah RAHSIA nya kenapa semperit ni sangat sedap, biskut ni bukan time raya je..anytime je ko nak mmg ada je stok kt umah kak maria

sape2 yang berminat nak beli semperit ni bagitau aku ye..
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

35 ribu orang memberikan idea bernas:

watyz said... [Reply to comment]

lain bentuk nye... :)

anisalya said... [Reply to comment]

biasa tgk semperit bentuk segiempat sama. ni tgk lain skt bentuknya. nmpk pun sedap.

♥cikmOt♥ said... [Reply to comment]

skang semperit dah macam2 rupa kan...tak macam semperit zaman batu dulu...sob sob...

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

1st time bentuknyer camni...

@}--niEra-- said... [Reply to comment]

festime tgk semperit rupa cmtu...pos sini sket

SyaNa said... [Reply to comment]

unik bentuknye
tahun dpn ko bukak oder ek

Alycia said... [Reply to comment]

eh, unik pulak bentuknya.. taun dpn nana tolong jual la.. nnt kt nak beli ;)

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

pestaim tgk semperit bentuk gini...
lain dr yg lain...
sbb tuh sedap tuh... hehe

amiey lee said... [Reply to comment]

hee 1st time tgk bentuk blat comel gini

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

aah rupa dia simple je..pestime tgk..

KSWSK said... [Reply to comment]

wa pun suka jgk semperit ni..

Ena said... [Reply to comment]

camne la rasanya ny tu kan.. yg biasa tu pun sedap dah.. kalo ni kate sedap benar tu yg tingin nak rasa.. :)

Qhaifa Nur said... [Reply to comment]

suka juga..bentuk pun cantik....

dah follow jom follow back

lia said... [Reply to comment]

nmpk rupa pon nyummy nyummehhhh

JaSSNaNi said... [Reply to comment]

memang nampak sedap.. camne ye? ade amik order lagi tak ni? untuk raya haji plak.. ermmm.. leh kasi tau tak?

tiefazatie said... [Reply to comment]

mmg lain nie..hehe

Nana said... [Reply to comment]

@watyz

special..rasa pon sedapp

Nana said... [Reply to comment]

@anisalya
hehe
rrasa mmg gerenti sedap tau

Nana said... [Reply to comment]

@?cikmOt?
hehe skang dah mcm2 acuan kan
nak kasi perubahan

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
hehe sama la
xpenah lg jumpe mcm gini bentuk nye

Nana said... [Reply to comment]

@@}--niEra--
hehe nak pos kena bli bole la pos hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa
hehe mmg aku akan buka oder tahun depan
ni baru nak wat permulaan bisness ni

Nana said... [Reply to comment]

@Alycia
ok2 bereh
mmg nak start amek oder raya thn depan

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya

yezz mmg sedap
saya berani jamin kak

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee
bukan takt comei
rasa pon sedapp

Nana said... [Reply to comment]

@MrS. F!zA
hehhe
kiut kan

Nana said... [Reply to comment]

@KSWSK
raya thn depan bole bli ek

Nana said... [Reply to comment]

@Qhaifa Nur
bukan setakat cantik tp sedap

Nana said... [Reply to comment]

@lia
ha tu la..
rupa lawa
rasa sedap

Nana said... [Reply to comment]

@JaSSNaNi
tunggu ye
esok ada entry pasal kuih ni lebih details

Nana said... [Reply to comment]

@tiefazatie
rasa dia pon xsama mcm yg lain

Ya ALya said... [Reply to comment]

wah kali ni nana jadi duta semperit........

mama tisya said... [Reply to comment]

1st time tgk semperit bulat..slalu pjg...aritu fil bli 2 balang sedap gk tp xtnye lak brp rege

Nana said... [Reply to comment]

ya- heheh bisnes kecik2

eryn- yeke ni pes time kita makan semperit oder 2 x hehee

Ibu Lala said... [Reply to comment]

kalau nak samperit ni cane nak oder ek??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...