MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Sunday, November 27, 2011

Aku Maafkan Kamu - Malique & Jamal Abdillah pelik nye lirik dia

mula2 dengar lagu ni  dalam opis memang best tp tak dengar dengan jelas dia nye lirik..sekali bila naik kete dengar eh apa pelik btol lagu ni???katak2 seme ada haha.....esok2nye lagu ni asik di mainkan2 kat radio budak opis ramai yang tegor..apa ni lagu katak, kotak ni haha..mmg ntah hape2 klw dgr lirik dia..
serius aku tak paham..tp aku layan melodi dia je..lirik mampos aku tak paham hehe..




Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil

Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan
Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku
Timbul tenggelam timbul tenggelam
Acapkali terpendam acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Ku ditimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati
Atas kepala murai sekawan
Baling kurambit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya
Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku
Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi mari tafsir alif ba ta
Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku
Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

tak paham btol aku ayat2 yang dboldkan tu..mmg pening nak baca lirik lagu ni
Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

6 ribu orang memberikan idea bernas:

ieda said... [Reply to comment]

uishh pelik nyeee :)

e.l.i.z.@ said... [Reply to comment]

eli x peduli liriknya hahah melodinya sedap ekekkek..mcm ngam je suara jamal utk part yg dia nyanyi tu hihi

Myra Jay said... [Reply to comment]

Suka dengar lagu ni & baru prasan rupanya lirik dia pelik..heeehe

Liza said... [Reply to comment]

masa mula2 dgr lirik ni kan, terlintas di fikiran, dia tuju kt Joe ker? mcm ditujukan pd sesorg yg tlh menganiaya dirinya.....

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

bahasa melayu lama..
lagu ala2 pantun ni sindir org da..

FiqLekir said... [Reply to comment]

Lagu nie ada maksud tersirat kak..
Amat dalam meaning dia bg yg tahu mksud dia..
Dia tuju pada org trtentu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...