MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, November 8, 2011

lidah lembu yang aku tunggu2 hik2

tiap2 thn mmg aku tunggu2 la lidah lembu, memang family ktorg ni ketegori ekstrem skit mmg makan lidah lembu hik2..bukan apa aku tau ramai yang tak makan & mesti ramai yang tengah ckp mcm ni EEI....gelinye lidah lembu??uwekk hahaha...

tapi cayalah..barang sapa yang tak pernah rasa kesedapan lidah lembu ni korang memang rugi hahahah....klw makan kedai2 tomyam pon aku bese je oder lidah masak merah, lidah ni mmg jarang nak jumpe la klw kat kedai2 makan tu, ada setengah kedai je mmg ada menu lidah ni.

bapak aku lak suke bawa balik kepala lembu, kat kawasan kepala tu kan, nak2 bahagian tengkok banyak lagi daging2 yang kita bole dapat, dah lapah2 dekat sebesen isi! caya tak?tu pon ramai yang xmo kepala dia kambus je sekali ngan perut2...tapi klw kena ngan kelorga aku ni yang makan seme part lembu ni, jadi je ktorg kejekan..bahagian kepala tu yg ktorg buang tanduk, gigi, telinga, mata & kulit je..lain2 tulang & isi tu ktorg rebus buat sup, lidah plak goreng pergh! sedap

 lembu ni nanges time nak tunggu turn dia kena korban
 lembu ni kena dera ngan adik aku bengong dia g selit rokok daun kat gigi lembu ni heheh

 damia mmg tak takut tau...selambe je dia nak pegang kepala lembu tu
 AMARAN KERAS!!!
kepada sape2 yang jenis penggeli jangan tengok haha..
ni la rupa lidah lembu yang aku dah kuarkan dari kepala dia, cuci bersih2 potong kecik goreng
jangan ckp korang aku sendiri pon nengok geli sebenarnya haha..tapi dah masak xde la geli plak
 ni daging,hati,jantung & lidah goreng sekali baru2 dapat daging tu tros goreng pergh..manis!
  nak tau yang mana satu lidah?dia ada kulit putih tu yg aku bulatkan tu, aku ngelat aku carik lidah je makan ngan nasi haha..

mcm mana rasa lidah lembu?
tekstur dia agak liat & liut2 gitu pastu dia ada satu bau yg lain sikit dari daging biasa, bukan bau busuk tapi susah plak aku nak explain, bila kita kunyah rasa dia ala2 pedal ayam kot?ntah tapi bagi mulut aku ni yg dah bese makan lidah lembu ni apa yg aku bole ckp memang sedap...kalau tak xkan lidah ni antara makanan peberet aku heee...bole masuk rancangan fear factor tak?hahaha...

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

16 ribu orang memberikan idea bernas:

syanasaid said... [Reply to comment]

hehe sumpah xpernah mkn
aku siap tutup mata ngan jari
tp nk tgk lidah
da gaya tgk gambar antu plak

sedap ek?? aku kalo org xckp tu lidah aku ngap la..kalo awal2 tau tu lidah xpe la kem salam je la

n a d e a said... [Reply to comment]

erk... tak boleh nak imagine bila ko kata sedap...

.::Lynn::. said... [Reply to comment]

aku penah makan lidah lembu.. lepas makan baru tahu itu lidah...kalo tak tau aku makan la, tapi bila dah tau mcm.... hihihi...

mummy_ayu said... [Reply to comment]

pernah tgk live & pegang pun..masa kerja hotel dulu..tapi memang geli..
sedap ek?..

Damia Aleesya & Damia Ayunie said... [Reply to comment]

huaaa...kurrrr semangat tgk entry ni...memang tabikkkk lah kat nana sebab makan semua part2 daging tu...:)

Syima Emi said... [Reply to comment]

saya penah mkn kak nana. sekali je kot. lidah goreng. sedap la gak.. kenyal2 skit..hahaha.. kalau hati ke, perut ke, mmg feberet..

ieda said... [Reply to comment]

aduhh dik
meremang bulu ketiak akak upssss ekekke
memang x makan lahh wehhh dikkk !

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

kita geng! hehe me pun suka gak tu :)

Nazz@Purple said... [Reply to comment]

perut pun nazz xmkn ni kan lidah lembu..huhuhuhu..tp sodap eh..

Cik Bambam said... [Reply to comment]

kita x pernah rasa kak.. nak jugak rasa sekali be4 keluarkan perkataan EEEEIIII..!! ahhahaha..

Alycia said... [Reply to comment]

xpernah mkn... mkn daging, ati, perut & ekor jer...

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

HUH..
TAPI TAKLEH LAYAN LAGI LIDAH KOBAU..
SEDAP NAK MATI...
sorry..
aku caps..
mabuk petang2 nih..
opss..jgn buat sepekkulasi yer..
tetttttttttt!

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

fuyooo terrer tu makan lidah lembu..kikiki...sue x try N tak reti nak cuba...kikikiki

HuNNy said... [Reply to comment]

Hunny pun makan lidah tue. my family jenis yang suka mencuba. even otak lembu pon sedap kalau goreng kunyit atau buat kari....

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

heheheh, boleh ke ku telan huhu

Lily@MamaZaraZareef said... [Reply to comment]

alahai..lembu tu memang betol2 nangis ek sebelum kena sembelih..macam kesianlah plak..klu kite ada kat sane, kompem tkleh makan daging die sbb dh kesian tu kan..uhuk2x..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...