MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Tuesday, November 8, 2011

raya aidiladha di KL

sepanjang 28 tahun hidup ni xpernah lg rasa raya haji luar KL, mmg tiap2 tahun raya KL je..nasib baik la umah aku btol2 depan surau, jadinye klw raya haji tu mmg meriah la...sebab tiap2 tahun surau depan umah tu akan korban 8 ekor lembu.tahun ni plak kakak aku wat korban jadi mcm banyak juga la dapat daging tahun ni..

bapak aku mcm tahun2 lepas juga lah dilantik jadi tukang sembelih, ada 2 orang tukang sembelih, selang2 lepas sekor bapak aku, pastu nak sembelih lg sekor plak orang lain, xde la dia buat sorang2 kot...aku yg tengok bapak aku sembelih pon penat...bukan sembelih ayam, mana ngan lembu mengeletis2 time nak korban tu...berpeluh2 seme dok menekan lembu

daging korban pon mcm tahun2 lepas juga la..banyak dapat..sebab bapak aku dapat 3 plastik, upah sebagai tukang sembelih, adik 3 orang tolong lapah masing2 dapat 1 pastik, abang ipar & anak buah dapat 1 pastik, untuk setiap umah lg dia bagi satu pastik ntah berapa pastik ntah aku xingt yang pasti peti ais umah mak aku tu xmuat dengan daging kena tumpang peti ais umah aku yg kosong tu hehe...pesen surau umah aku ni keje2 melapah seme orang lelaki yang buat, mmg xmerasa la aku nak lapah2 daging korban kt sini..

bapak aku plak siap amek kepala..mcm last year la..nak wat sup & lidah dia..ha tu la  yang aku tunggu2 kapak kepala lembu tu amek lidah pastu goreng..pergh!! fresh

bulat gile pakai tudung indon ni haha..time ni nk cepat damia xsabau2 nk tgk lembu capai je tudung mak aku
 pagi2 lagi dah kejut aku bangun nak tgk lembu heee
 damia & sepupu dia
 dah tuko tudung haha..xmo muka bulat pkai tudung bawal lonjong sket
saya mmg sangat selebet ye kat umah xde nak hipokrit pakai kasut lawa2 haha..sliper jamban je aku pakai g surau
 damia mcm bese suka kan gedik2 amek gmbr
 abah dah kuarkan parang sakti dia tu nak sembelih
 pening plak aku nengok darah kuar menyembur2 haha...aku tgk 2 ekor je xleh dah rasa nak tumbang
 haji ismail yusuf :)
 nama2 peserta korban, kakak aku nurhaslinda ismail
 jakon seme nk amek gmbr ngan kepala lembu

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

24 ribu orang memberikan idea bernas:

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

alamak..kalo pakai tudung hitam tu...comey je muka tu...kikiki...yang penting bapak tersayang nana mmg terbaeekk keluarkan parang sakti tu...nice shot..

amiey lee said... [Reply to comment]

huhu amik ko skali ngan lembu ko amik...

aku tahun2 sudah adala buat gini..

tapi kali ni ayah mak aku suma balik kmpung..takde la aku g umah maka ayah aku..kalau tidak gini gak la smbutan nye..

pehtu sesapa yang buta akikah akan masak ramai..then panggil suma org makan...

amiey lee said... [Reply to comment]

* buta plak... buatt

~diAhOntHeblOg~ said... [Reply to comment]

yeah..kepala yg sgt berat kan..

ieda said... [Reply to comment]

waa sgt2 meriah .. nak2 umah depan surau .. selalu surau nie memang akan ada buat korban kan ..

aduhh kepala lembu .. akak tahun nie hubby x amik kepala , dia x daya nak melapah huhuhu

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me mcm tak raya ajer thn ni...sbb plan nak balik kg tapi tak dpt balik

Cik Bambam said... [Reply to comment]

sedih kita kak.. raya kali ni x dpt daging korban pon..huhuhu..sbb x pegi melapah lembu..hahaha

CaDLyNN said... [Reply to comment]

ouh..comel je pipi nana pakai tudung hitam tu..chubby :p

Alycia said... [Reply to comment]

slamat hari raya nana.. comey jer nana pakai tudung indon tu ;)

n a d e a said... [Reply to comment]

ko pakai tudung hitam tu baru cm ada rupa mak budak. LOL.

KSWSK said... [Reply to comment]

g surau pakai kasut cantik2 kang ilang

ZYASH said... [Reply to comment]

Aduh, gerun ngk lembu kene sembelih..

Nana said... [Reply to comment]

@syawalsimpsons
hah mulat giler
pipi tembam hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee
hee
aku mmg gini la tiap thn
meriah gak la
wlpon beraya kt kl je

Nana said... [Reply to comment]

@~diAhOntHeblOg~
bole tahan la

Nana said... [Reply to comment]

@ieda
mmg seksa kak
nak kapak kepala tu
keras kemain

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
klw x mesti siok kan raya kt klate
meriah gilee

Nana said... [Reply to comment]

@Cik Bambam
ktorg keje2 melapah seme org laki yg buat

Nana said... [Reply to comment]

@CaDLyNN
hahah..tidak..
sgt huduh! aggagaa

Nana said... [Reply to comment]

@Alycia
hahha lawak je aku nengok muke sendiri

Nana said... [Reply to comment]

@n a d e a
owh klw gitu aku xnak la pkai tdg tu
klw aku pakai tudung bawal
baru nampak mcm kakak budak kan?hahaaa

Nana said... [Reply to comment]

@KSWSK
xmasuk dlm surau pon
lecak la kt tmpt lembu korban tu
kang terbenam kasut hehee

Nana said... [Reply to comment]

@ZYASH
tau xpe
tgk darah membuak2 pening

Miss Zuera said... [Reply to comment]

so sweet nana pakai tudung indon hitam tu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...