MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, November 16, 2011

rumah di serang

hee..segan nye nak tayang umah aku yg kecik ala2 pondok main masak2 ni...cam gini la..keciknye ruang tamu umah aku..jadi la buat aku 3 beranak kan...umah aku ada 2 blk je...sekali adik beradik amrul datang dah penuh xckp tempat haha..mcm mana nak wat open house klw gini...tu pasal la klw beday damia ke, makan2 ke aku turun bawah buat kt umah mak aku, tp ni sebab mertua seme datang kan, xkan plak nak turun bawah makan,nak tak nak terpaksa la diorang bersempit2 umah aku kat atas ni....

ari sabtu lepas mil singgah umah & malam tu diorang tido umah sebab malam jumaat tu diorang dah tido umah jue so ari sabtu giliran tido umah ktorg plak,pes time ni mil tido umah ktorg hee...bese klw diorang turun kl mmg diorang tido umah lama yang skang ni pengantin baru kita alang, dah duduk umah tu.

memandangkan amrul dah xsentuh nasi..jadinye amrul suh aku masak spageti je utk dinner..menu yg senang...cepat je nak masak xyah nak berjenis2 klw masak nasik kang nak masak kuah nak masak lauk nak masak sayur 3 jenis, lambat nak nyiap...jadi kita masak mana yg mudah je la..

adik badik yg terpaksa berhimpit2 hehe sorry la ek umah kak long ni kecik..nak rasa umah besar g la umah along kt kluang sana bole main kejar2 hehe..
 kemain banyak la aku rebus spageti 2 peket hehe xreti nk agk ramai2 kan..banyak xpe jangan ckp tu prinsip aku klw masak hehe
 ada belen simpan utk bekpes aku & amrul esk pagi, pon ada lg belen amrul buat makan time lunch haha..bole la dia telan spageti 3 kali...oleh sebab xmau sentuh nasi nye pasal..xpela dah dia suka kan..

tapi satu je masalahnye amrul ni bile orang tanya ok ke tak saya masak??dia jawab ok...(jawab mcm orang xde prasaan haha..) aku pon tanya la..asik2 jawab ok je..bile masa awak nk ckp tak ok?dah saya kata ok..maknanya ok la..so far blom pernah lg kan mulut saya kata tak ok?haha....btol la tu xpernah lg dia jawab tak ok klw aku masak manjang ok je jawapan dia
sorry lak mak..menantu mak ni bukan pandai masak pon...haha..klw mil nak datang kl selalu kelam kabut fikir nak masak apa ni?tu la..orang suh belaja masak malas!

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

21 ribu orang memberikan idea bernas:

juelee said... [Reply to comment]
This comment has been removed by the author.
juelee said... [Reply to comment]

ades terdelete plak komen td.. hikhik ok la tu kak long masak, pandai gak masak spagetti dr takde langsung... kalau order/tapau je lagi haru hikhikhik....

apesal la gambo saya sememeh benau tu... hikhik berminyak2 muka haa...

Aziela said... [Reply to comment]

tak apa, yang penting mereka gembira dan rasa di alu2kan. Kalau masak banyak, rumah besar, tapi kita masam mencuka pun jadi x elok gak... Ok dah rumah tu. Standard skang nie, mcm umah akak kat sini gak..hehehehe

syanasaid said... [Reply to comment]

aku ni jenis family syarul rajin dtg umah kitorg
kadang tu sebln smp 2 kali
huhu kadang stress gak nk pk masak ape
pastu nk kelam kabut kena kemas umah
haha letih mak wei
tp xpe la..selagi dorg kuat & sehat nak dtg kan..

mummy_ayu said... [Reply to comment]

lapar..tgk spegeti nie..yum yum..

syawalsimpsons said... [Reply to comment]

KAWAN SUE TENGOK SPEGGETI TU...TETIBE DENGAR DIE KATA wow...KAKAKKAKKAK...SEDAP TU TENGOK...NAK SIKIT

lia said... [Reply to comment]

aku suka :

1- spagethi ko
2- langsir ko

Cute MuM said... [Reply to comment]

rumah nana sama saiz ngan rumah uyun jer.. ada 2 bilik.. kalo family datang memang full rumah..
bab masak tue sama gak.. tak pandai sangat.. aima pon akan jawab ok jer..

MrS. F!zA said... [Reply to comment]

terliur tgk kuah sphagetti nana..hihihi

kita selalu MIl dtg tido lama2..so tkde lah runsing nk msk apa..hahaha sbb MIl yg sibuk nk ke dapur msk :P

Cik Bambam said... [Reply to comment]

kita pon start diet jugak hari nie kak!hehehe..

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

nmpk sodap je, huhu!
umah kite pun kecik gak..
lagi la..dapur pun nan ado tau, huhu!
bilik bawah terpaksa jadik dapur ;(

fieda said... [Reply to comment]

mmg pun nana..kalau family in law dtg mmg serabut otak mikir nak masak ape..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said... [Reply to comment]

sedapnyer spageti ko nana..
my alya shuke sgt spageti,
sepinggan die leh abes sorang2 yg kat pizza tu...

mama_umar_maryam said... [Reply to comment]

aku pon klu tibe2 je org nk dtg umah mmg spageti la hidangannye,hehehe

Myra Jay said... [Reply to comment]

Wahhh sedap tuh spagethi, dah 3x cik abg makan tu maknanya memang betul sedap le :)

Alycia said... [Reply to comment]

huhu.. bestnya spageti tu.. nk skitt ;p

zh-ena said... [Reply to comment]

sedapnya

e.l.i.z.@ said... [Reply to comment]

prinsip nana tu betull tp kan, ada tau prinsip org kedekut..dia kata masak lebih kang tak abis..adeiii..bior la x abis drp x cukup

atty's said... [Reply to comment]

meleleh airliur nengok spaggeti..

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

oklah la tu ader rupa masakan jugak
untung na ko ade mak mertua lagi...
aku ni?!
mak mertua mmg tak pernh kenal sbb dah meninggal masa memula kenal org tua
pak mertua?!
sempat la merasa kasih syg dia kejap..

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

umah akak pon kecik gak nana...
klu adik badik dtg, dah tak muat dah... huhuhu...

oklah tuh msk spageti drp tak msk lgsung kan????
oklah amrul suker mkn spageti....
somi akak tak suker spageti...
mmg tekak dan selera kg jerk...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...