MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, December 5, 2011

kedai ikan rakyat 1 malaysia @ setiawangsa

ari sabtu lepas mak aku ngajak g usha2 ikan kat kedai ikan rakyat 1 malaysia aihh panjang bebenor nak tulis kan?aku kasi singkatan KIR1M je la...aritu dah pegi kedai satu malaysia kan, apa yg aku komen harga tak de la murah mana, tapi kedai ikan ni yes aku bole kata murah...meh aku kasi perbezaan skit, harga yg dibanding kan ni menurut kata mak aku la yang seminggu sekali g pasar keramat bli stok bahan nak masak utk seminggu tu kan..kira ni komen dari mak aku la ni..

bawang putih kat pasar keramat sekilo  RM 5.00 lebih, kat KIR1M ni harga nye RM2.30/kg
bawang besar plak kat pasar dalam RM 5 juga la lebih kurang kt KIR1M RM1.50/kg
ikan kembung  & sardin kat pasar RM 10/12/kg kat KIR1M RM6.00/kg

ikan klw kateogori ikan kecik2 mcm budak tak cukup zat mcm ikan sadin, pelaling, kembung, cencaru memang murah la dari pasar, tapi kalau ikan besar2 terlebey vitamin mcm ikan tenggiri, siakap, bawal, udang, ketam harga dia sama je...

kat sini bukan jual ikan saje memang nama kedai ni kedai ikan, tapi ada juga sayur2, bawang, buah, yg paling mak aku suke tu bawang dia seguni tu murah je..RM6.50 tapi aku rasa pasaraya hero lagi murah kot RM5.50, umah mak aku ni memang jenis bli bawang seguni tak de la nak wat kenduri ke apa...tapi nak masak untuk ramai kan..kena la bli bebanyak baru untung, mak aku plak dia masak mmg jenis guna bawang banyak...tu pasal ligat je dia membawang tiap2 bulan hehe...goreng sayur pon guna bawang selabu...

kedai ni baru je buka ari jumaat lepas, ada masuk dalam paper masa pembukaan ikan kembung dia jual RM2 sekilo pastu sekejapan je dia buka kedia 6.30 pagi kul 8 seme ikan2 dah settle..abes orang bli.ok untuk sape2 yang nak try bli ikan kt sini kedai ni, kedai ni terletak btol2 opposite dengan SK setiawangsa, dekat centrum setiawangsa, klw kedai sekinchan ikan bakar tu belah depan, kedai ikan ni belah belakang, sebelah medan selera setiawangsa, dekat jalan setiawansa 13 hah....abes complete dah tu aku ajar korang nak kesana..klw sesat juga pandai2 la carik ek..hehe




tembikai 1.50 sebijik 
k
ni harga /kg
 ni plak harga per/guni
ma tengah pilih ikang 
kawasan sayur mayur
murah ke?aku xreti sgt nak beza harga2 sayur ni klw cameron tu aku tau la murah gile hahaa
ok tu mak saya dah abes shopping saya mcm drebar sah siap2 tunggu dalam kete 
xmo balik ngan tangan kosong aku la honeydew & oren aku tanya budak kedai tu manis ke oren ni?muke mmg mati2 mengaku manis balik umah potong adeh..bole cirit aku klw teruskan makan..sudahnye buat air masam nk mampos ko tipu aku kan? siap ko lg skali aku pegi kena ko

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

7 ribu orang memberikan idea bernas:

Nur Syafawati said... [Reply to comment]

nana..aku lalu je kat situ smalam sambil nak ke rumah mak aku...tapi mmg x tergerak lagi la nak singgah sbb aku bukan penggemar ikan..tapi bile dpt tau bukan ikan je ade jual situ...HARUSS aku terjah nanti..hikhik..tq for the info eh

syanasaid said... [Reply to comment]

aku pn xreti nk tgk mahal ke murah
hehe

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me jrg msk so tak penting sgt bab2 nak beli brg2 mentah hahahha

fazilzura said... [Reply to comment]

mmg dh glam pasar 1msia ni kan ... hrga nye sgt2 murah berbanding pasar biasa .. sure ramai pi beli ..

azura samsuddin said... [Reply to comment]

murah lah tu, hehehe bukan zura yg ckp tp kawan zura yg ckp, baca sama2 ngan kawan :)

watyz said... [Reply to comment]

waa... la ni sume2 pakat wat kedai 1 malaysia kan... :)

Ietams said... [Reply to comment]

salam singgah & kenal..
menariknya tengok harga² barang kat kedai ni..tertarik hati pula.. area dekat² puchong takde ke ek..?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...