MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Wednesday, January 11, 2012

dugaan interview

ari jumaat lepas..aku g interview dekat company laki nye marion counter hehe tau kan?company apa?tak tau google la sendiri...sebenarnya..aku tak tau pon ada kosong kat sana..aku try call je nak ckp ngan hr sekali tu ada sorang akk ni bgtau suh emailkan resume..pastu dia kata esk kita ada interbiu klw awk berminat, datang la....aku pon ok je la kan...

sampai2 je di intebiu budak2 muda je seme yg intebiu aku, sorang akk tu dah tua sikit..dah cite sikit itu ini, dia bgtau..ekceli company tu nak berpindah ke glenmarie shah alam...sanggup ke nak keje kat sana??hah?? terdengar glenmarie..adoi aku ckp..sorry la memang tak bole..reason aku nak resign ni pon sbab company aku nak pindah bangi...apa beza nye klw nak g keje glenmarie?same jauh nye...ok la..xpe dia kata nanti dia forwardkan resume aku kat anak2 syarikat yg lain...ok balik la dengan perasaan hampa...

balik inteview tu aku singgah setiawangsa business centre, dengan satu beg yang penuh dengan resume..aku naik dari office ke office anta resume, baru je anta resume 5 keping kat blok B tiba2 ada orang call..dia kata office dia kat setiawangsa blok B, dia dapat resume aku kat email katanya..suh dtg intebiu ari isnin..aku cakap hah blok B?saya pon dekat blok B skang ni..bole ke kalau saya datang inteview sekarang?heheh mcm langkah kanan plak..mmg lawak gile kejadian ni...dah tu dia pon suh naik isi form & inteview

masa inteview tu mmg aku sorang je la..panel pon sorang je pompuan cina, ckp sleng mat salleh pekat btol..dia suh perkenalkan diri mcm bese...adik beradik seme keje apa, banyak lak soklan pompuan ni...then sampai lah ke satu part..dia kata sebenarnya company kami akan berpindah ke solaris mount kiara...dia kata klw aku sanggup nak keje sana aku mmg dapat keje tu..dah la company besar, oil&gas dia nye business

adoiiii apa la tragis nye kisah aku ni..pegi interview2 tempat, dua2 nak pindah opis...aku ckp mmg tak lah..kalau nak keje mount kiara tu..mmg la ikut duke dekat xkira plak jem seme kan?aku tolak cara baik...xpela..insyallah rezeki ada di mana2..harap2 dalam banyak2 resume yang aku hantar tu nanti ada satu yang sangkut...aku ni plan nak amek cuti sehari nak anta resume opis ke opis..tunggu la jumaat ni ke..

aku anggap ni semua dugaan & cubaan untuk aku dalam usaha mencari kerja baru..xpe la mungkin blom rezeki aku agaknya..atleast aku dapat pengalaman interview..yang mana dekat 3 tahun aku tak pegi inteview..nasib baik masa interview tu aku tak neves...agknya sebab dah tua kot..perasaan neves interview tu dah kurang...tp masa dpt call suh dtg intebiu tu mmg nebes wa ckp lu hehe...

p/s : jumaat ni ada intebiu lagi...doakan aku kawan2...

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

44 ribu orang memberikan idea bernas:

FiZ said... [Reply to comment]

wah..cmpny oil n gas?cmpny ape tu kak nana...gtau la sy..kot2 leh apply..hehe

SyaNa said... [Reply to comment]

insya Allah ade rezeki ko tu
gud luck ok
kalo xde jugak, ko pindah la kluang
kot ade rezeki kt sana ke
hikmah ni..heheee

@}--niEra-- said... [Reply to comment]

good luck kak, mesti bleh punya =)

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me doakan utk nana..amiin

Ardini Humaira said... [Reply to comment]

dni dah lama tak hadiri interview.. neves sebab kat miri ni interview in english ja.. adoyai... gagap jadinya dni... risau tatau dapat ke tak kerjanya huhuhu

Pn. Zana said... [Reply to comment]

good luck yer..

Cik Sibuk said... [Reply to comment]

salam,

memang ada orang kata walaupun takde nak cari keje, gi la interview. disamping nak test market, bole gak improve interview skills.

good luck eh..

wantie said... [Reply to comment]

dah ada pengalaman. mintak je kerja kat company besau besau. baru best

InaAchik said... [Reply to comment]

all the best my friend...

Qaseh Suhaida said... [Reply to comment]

InsyaAllah Usaha tangga Kejayaan

~diAhOntHeblOg~ said... [Reply to comment]

amin2..ade rezeki masyukkk...puh2!!

shera haifa said... [Reply to comment]

nk keje cari sndiri baru nak dapat,, kalau nk harap isi online owhh entah bila laa..

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said... [Reply to comment]

kental betul nanan ni hehhe sanggup naik satu opis ke satu opis send resume hehhee...Insyalah ada la rezeki tu nanti

Myra Jay said... [Reply to comment]

InsyaAllah mudah-mudahan dipermudahkan segalanya :)

Falsya said... [Reply to comment]

moga2 ade rezeki ko na dekat2 umah..amin..;)

Adyshariz said... [Reply to comment]

hope nana dpt keje yg the best.. kalau aku jadik ko..maunya lagi nerbes beb, 10 tahun x penah pg interbiu..huhu

deqlis said... [Reply to comment]

moga akn mendpt keje yg diingini + tempaty keje yg dekat dengan rumah tue..Amin

Lily@MamaZaraZareef said... [Reply to comment]

good luck nana!!! harap ade rezeki dpt kerja baru cecepat nnti k..kite ni lagilah..dh 5 tahun tk pi inteview kompem gabra klu kena pi lagi ..mane tau kot2 nk pi carik keja lain gak kan..=p

zura_habib said... [Reply to comment]

gud luck nana

MamaAimy said... [Reply to comment]

Hi nana,

Salam kenal,
Dah lama jd silent reader blog ni... tp hr ni sibuk nk komen pasal nk tau company oil & gas tu campany apa? Kot blh apply keje kt ctu...sy pun dr company oil & gas jugak...

tks..:)

KSWSK said... [Reply to comment]

soklan time interview tu pun dah dlm poket kan na...

littlehumblelynn said... [Reply to comment]

good luck dik.
smg ada rezeki keja baru..amin..

Nana said... [Reply to comment]

@FiZ
Cek kt blog awk ek sy dh reply

Nana said... [Reply to comment]

@SyaNa
Tq beb bg aku semangat
Tgk la ap sudahny nnt

Nana said... [Reply to comment]

@@}--niEra--
Insyallah tq ye

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
Tq mz..amin2

Nana said... [Reply to comment]

@@}--niEra--
Adoi sama la....
Sini pon seme inteview in english
Klw lama xg inteview mmg rs x konfiden kn

Nana said... [Reply to comment]

@Pn. Zana

Tq :-)

Nana said... [Reply to comment]

@Cik Sibuk
Btol2 bgs klw selalu g inteview
Dpt praktis skill inteview
Nak2 klw dh lama xg intvw

Nana said... [Reply to comment]

@wantie
Tu la minta mmg minta
Dpt lom tentu hehehe

Nana said... [Reply to comment]

@InaAchik
Tq mox :-)

Nana said... [Reply to comment]

@Qaseh Suhaida
Insyallah tq ye...

Nana said... [Reply to comment]

@~diAhOntHeblOg~
Tq beb doakan aku

Nana said... [Reply to comment]

@shera haifa
Stuju ini lah yg akk selalu buat tau nta resume
Opis ke opis
Samping tu on9 pon apply

Nana said... [Reply to comment]

@Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿
Kental x kental lah..
Terpaksa klw x buat mcm ni mcm mn nk dpt keje kan
Xleh nk duk je tanpa usaha
Xde menda yg dtg bergolek
Kena usaha lebih skit

Nana said... [Reply to comment]

@Myra Jay
Tq ye :-)

Nana said... [Reply to comment]

@Falsya
Tu la aku klw keje jauh2 skit ni ssh la
Bkn nk kta memilih
Tp aku ada reason

Nana said... [Reply to comment]

@Adyshariz
Hehehe nebes tu ttp ada
tp kena kontrol
Xle nmpk sgt kan

Nana said... [Reply to comment]

@deqlis
Tq mmg klw bole nk dkt ngan umg
To klw xde juga mmg terpaksa lah

Nana said... [Reply to comment]

@Lily@MamaZaraZareef
Tq...tul klw dh lama xg inteview
Mmg nebes skit
Xle lari hhehe

Nana said... [Reply to comment]

@zura_habib
Tq.. :-)

Nana said... [Reply to comment]

@MamaAimy
Tq sudi komen
Sy dh gtau kt blog awk

Nana said... [Reply to comment]

@KSWSK
Tu la psl dh bole agk soklan dia

Nana said... [Reply to comment]

@littlehumblelynn
insyllah tq kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...