MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Monday, January 9, 2012

ikan bakar pak din jalan tanglin

ari sabtu lepas....aku ajak amrul lunch kat ikan pakar pak din jalan tanglin..serius aku dah lama teringin nak makan kat sini..sebab nye pernah google ada orang kata kat sini ikan bakar dia lagi sedap dari jalan bellamy (belakang istana), ktorg main redah je ni...andaikata tak buka kedai ni ingt nak g belakang istana..sampai2 je nengok buka..alhamdulillah..ada rezeki nak merasa ikan pakai kat sini....

kedai ni besar ada khemah2 belakang kedai dia pastu ada pokok2 besar, kira tak de la nak kena tunggu dapat tempat ke apa..tak tau la sebab aku g ari sabtu tak ramai orang kan?tempat duduk mmg tak de masalah, parking pon sama senang, xde masalah...

bagi sape2 yang suka ikan bakar, ini antara tempat ikan bakar pemes dalam KL yg korang perlu try, kedai dia ni letak nye btol2 sebelah methodist girl school, opposite dengan klinik komuniti jalan tanglin, dekat kementerian kesihatan jalan cederasari, kira kalau korang dari masjid negara,lepas masjid ada satu lorong tros masuk situ, btol2 sekolah kena naik bukit situ la kedainya.
kalau nak cite pasal harga aku tak sure la mahai ke murah aku amek ikan pari, ikan keli, sotong sekor, nasi 3, air 3 total RM35 tak sampai RM50 kira murah la kot hehe...

oleh sebab aku cam malas nk amek gmbr kedai & kawasan sekitar ni gambar aku google ihsan dari SINI
kedai ni bukan ada ikan bakar saje..ada lauk2 lain lagi

PERHATIAN!!
gambar2 di bawah ini..bole merobek hati & perasaan korang..
kepada ibu2 mengandung anda dinasihatkan untuk tidak melihat gambar2 di bawah..kerana ia berisko tinggi untuk membuatkan anda mengidam hehee...

ok gambar2 di bawah ni aku amek sendiri hehe..



amrul punya pari
ikan bakar kt sini mmg dia siap2 bubuh kuah atas ikan...air asam dia masam sgt...klw aku tau suh dia bubuh dalam mangkuk lain situ agk sedikit slack
ikan pon dah tak nampak kang penuh ngan bawangan &cilian
aku ikan keli
kat sini hanya ada kuah asam ni je..xde kicap
ni adik amrul, amrul banje sebab beday dia ari jumaat lepas

 ok setelah mencuba 3 ikan bakar yang bole kata femes kat KL ni:

1. ikan bakar pasar keramat
2. ikan bakar jalan bellamay
3. ikan bakar pak din jalan tanglin

maka ini lah komen aku & amrul:

mungkin selera kami tak sama dengan selera orang, dah try makan kat jalan tanglin ni, aku tanya amrul..awak rasa mana paling sedap???tak sangka plak jawapan amrul sama mcm aku..ok ni la jawapan kami..kami susun mengikut kedudukan

tempat pertama :
ikan bakar jalan bellamy - reason kenapa sedap?mungkin situ agak thrill korang kena beratur, kena tunggu nak dapat kan meja sebab kedai dia kecik, panas...hahah situ bagi kita satu kepuasan menunggu lama & yes mmg ikan bakar dia sangat2 sedap..situ bukan saje ada kuah air asam, ada juga kicap+cili bawang disediakan....

tempat kedua:
ikan bakar pasar keramat - pon sama kaedah mcm jalan bellamy, tempat makan kecik, kena tunggu nak dapat meja, panas...menda2 yg menguji kesabaran ni selalu mmm akan bg satu kepuasan kan?hahaha....lepas tu yg special ikan bakar keramat dia ada sup kaki ayam & ulam2 (aku xmakan ulam) pastu dia nye air asam tu pedas berapi tu mmg kena la ngan selera amrul, aku klw makan kt pasar keramat amek kicap+bawang , cili je

tempat ketiga :
ikan bakar pak din jalan tanglin - em...mungkin ramai yg kata ini ikan bakar paling sedap dalam KL, bukan aku nak kata tak sedap...tapi sebab aku ni kalau makan ikan bakar tak suka sgt makan ngan air asam...aku suka makan ngan kicap...kat sini plak ikan tu dia banjirkan dengan kuah air asam, kalau tak masam sangat kuah nye tu aku bole consider kedai ni jatuh no.2 tapi kuah dia masam bangat tak tahan aku makan sambil mengenyit mata hahaa....

ok itu saje lah pendapat ihklas dari kami, mcm aku ckp tadi la..selera orang ni lain2 kan..insyallah kedai ni akan aku jejak lagi..tapi kali ni kena pandai skit minta dia asingkan kuah ngan ikan..idok la saya makan sambil mengenyit mata tahan masam hehehe...


32 ribu orang memberikan idea bernas:

Falsya said... [Reply to comment]

tetibe aku ngidam ikan bako plak..dh lama dh teringin..

Ena said... [Reply to comment]

akak pernah jugak makan kat tanglin tu..
ba kata nana la.. selera tak sama kan.. so, pendapat juga tak sama.. akak & huby nye selera ok je.. air asam + pedas tu sumer ok.. mungkin sbb kami ni suka masam + pedas kot.. heheh..

adarnadzmie said... [Reply to comment]

kita bakor jer ikan tu...hehe...sedappp...

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

me tak suka ikan bakar :p suka udg+sotong+ketam ajer heheh

amiey lee said... [Reply to comment]

tiga2 tmpat aku tk penah smpai...huhu bila la ni...org yang tk mengandung mcm aku pun leh mengidam weiiiii

Jaa said... [Reply to comment]

tiga-tiga tempat saya x pernah pergi lagi..xpe, nanti saya pergi terjah..haha

~ana~ said... [Reply to comment]

dulu ada kicap dan kuah air asam nya di asing kan..letak dlm mangkuk lain. ntah la..mungkin nak senang kan kerja diaorg kot...

Aziela said... [Reply to comment]

Akak pun prefer yg Jalan Bellamy punya juga... Even ikan kat situ pun rasa lebih juicy dan manis isinya...

lia said... [Reply to comment]

nana... seyes gmbr2 ko da merobek napsu aku... caner nih?
hu3

~diAhOntHeblOg~ said... [Reply to comment]

Falsya kan aku da ckp ko tu pegnen..hahahahah

mummy_ayu said... [Reply to comment]

dekat dah ngan opis Ayu tu, tapi kami pun jarang gie..

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

adehhhh... betol2 merobek napsu...
aci ker klu mengidam??? huhuhu....

Cik Sibuk said... [Reply to comment]

aduiii..memang nasib baik la bukan tgh pregnant..kalo tak abis la anak ai lahir nanti air liur menjejeh2..

etiey.com said... [Reply to comment]

tang ling dan bellamy selalu gak pergi.. td pun g bellamy.. hehe sbb dkt sgt dgn ofis.. nana, cuba ikan bakar meletop la yg dekat shamelin... sambal dia terbaek!

wani johari said... [Reply to comment]

ermm..selalu g tanglin bf mkn nasi lemak jer, x pernah try ikan bakar... leh cuba ni..

ina sweetie said... [Reply to comment]

HAI NANA... JOM JOIN CONTEST NI..

http://cantikseiringkesihatan.blogspot.com/2012/01/contest-memori-romantis.html

TQ

mama rifQy said... [Reply to comment]

mujur xpegnen!!heehehhehee...kite pon suke makan ikan bako..wowwwwww....lame xmakan ni!!

Nana said... [Reply to comment]

@Falsya
ala nanti kita g la makan xjauh pon hehee

Nana said... [Reply to comment]

@Ena
saya suka pedas kak
tp terlalu masam tu yg xtahan
sedap, sedap dah
tang kuah klw dia tak campo ngan ikan maybe ok

Nana said... [Reply to comment]

@adarnadzmie
klw ada kicap mesti sedap ni

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
alamak yg mz suka tu seme mahai2 je tu hahha
ikan murah jek heheee

Nana said... [Reply to comment]

@amiey lee
hahah ko harus try wei
rasa sendri pastu komen heheee

Nana said... [Reply to comment]

@Jaa
heheh sila terjah ok..
cuba tmpt makan baru

Nana said... [Reply to comment]

@Aziela
yupp sgt stuju ikan dia juicy kan

Nana said... [Reply to comment]

@lia
wahahah apa lg
sila g makan weken ni

Nana said... [Reply to comment]

@~diAhOntHeblOg~
wahahahah adakah?

Nana said... [Reply to comment]

@mummy_ayu
ahh tau xpe
dekat sgt dah tu

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya
hehehe
klw dtg kl singgah makan sini tau

Nana said... [Reply to comment]

@Cik Sibuk
hahahaha
sabo je la kan
klw pregnant ni
mesti berlari g carik kedai ni ehheee

Nana said... [Reply to comment]

@etiey.com
alamak ada lg ek tmpt ikan bakan best
belah mana ek haha ni nk try ni

Nana said... [Reply to comment]

@wani johari
owh tak tau plak nasi lemak dia sedap
boel try nanti

Nana said... [Reply to comment]

@mama rifQy
heheh makanan sihat
bako2 ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...