MARI MENDERMA DENGAN KLIK2 :)

Thursday, January 12, 2012

yelah..anak aku HITAM anak kau PUTIH

satu petang yang hening..terserempak dengan sorang kawan lama...

eh nana!! lama gile tak jumpa....ko keje mana?anak berapa orang dah skang??

ni ha..anak aku baru sorang....

eh kenapa anak ko GELAP?? laki ko tak la gelap sangat kulit kau pon tak la gelap juga....asal anak ko GELAP ni?? - ulang 2 kali ok perkataan GELAP (kalau korang apa perasaan??ada tak rasa mcm nak terajang2?hahaha..ok aku sabar lagi..) tengok aku pon kasi GELAP kan perkataan GELAP tu hahaa

ko tengok anak aku...aku ni tak la putih mana..laki aku pon tak cerah mana juga..tapi anak aku PUTIH kemain....(adoii velagaknye ko dapat anak putih yea)

aku pon jawab dengan cara berhemah...alah xkisah la gelap ke putih ke...janji anak aku sihat walafiat, cerdik, cergas...baru umur 4 tahun orang kata mcm dah sekolah sebab mulut macam mak nenek....

kawan aku pon..
ahh la...anak ko banyak mulut kan..cakap pon tak pelat..petah plak tu..anak aku ni sebaya anak kau juga..tapi cakap tak jelas lagi...pampes pon tak lepas lagi ni

tu la..lain kali jangan nak kutuk2 anak orang sangat la gelap la apa la....syukur dengan apa yang ada..setiap anak yang dilahirkan ada kelebihan & kekurangan masing2....aku xpernah pon nak kata anak orang gelap ke, pelat ke..apa ke...

sian mia..xpe la mia GELAP2 pon mia tetap comei di mata mama...

sape kata aku cerah????memang aku gelap...
sape kata aku kurus??memang aku chubby...

sekian....

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

79 ribu orang memberikan idea bernas:

lia said... [Reply to comment]

ko nak aku tolong sepak dia????

ehhh aku lak yg hangen kan...

Cik Sibuk said... [Reply to comment]

aisehh..mulut takde insuran..

hailah saya nyampah dulu masa sekolah kalau pompuan yg kulit cerah mesti byk peminat. padahal takde la cun mana, harap kulit putih aje.

itu lah orang kita ni pun semua anggap/nampak kalau putih cantik, tu la bersepah semua produk untuk putihkan kulit.

ehhh..hitam2 manis tauuuu

sekian, terima kasih.

- luahan hati orang yang berkulit gelap..ie saya..huhu

Chekgu Azrine said... [Reply to comment]

eh.. saya pun tak suka ckp anak orang camtu camni.. ala.. anak saya pun gelap Nana.. kalau tgk omak ngan bapaknya takde la golap.. semua tu kuasa Allah..

*damia chomel*

maszmadi said... [Reply to comment]

ha'ah la, apsal anak ko gelap?..
haha, haduih!!!!! dah kena terajang dah...

erm, apa la nak bezakan gelap ke cerah ker... yang penting sihat, cerdik n x menyusahkan, kan.....

Mama Zharfan said... [Reply to comment]

memang kalau masyarakat msia ni..cerah=cantik..
me pun kulit gelap --mcm nana ajer ;)

Aziela said... [Reply to comment]

Allah....org2 mcm nie dah takder point nak bercakap. Isu gelap pun nak dibesarkan..nampak sangat bawah tempurungnya. Belum tau lagi nasib anak dia dgn Mia sok2 mcm mana kan... Yg penting, kita jaga anak kita supaya berhemah dan dipandang mulia bukan sbb kulit putih....

fazilzura said... [Reply to comment]

UMAKAIIIIIIIIII ...

beb , even anak aku ramai yg ckp cm mat saleh ler putih melepak ke.. aku x penah tergamak tau ckp anak org GELAP ker , itam ker, hape ker.. mulut kwn ko tu mmg nak kene seterika kut.. geram plak aku ..

emm ke dia dengki kt Mia.. ingt senang ker nak dpt anak itam manis cm mia.. gelap2 pun mia cute..

m a w a r said... [Reply to comment]

xde la gelap mn pun anak akak. putih pun tp pelat pampers x lepas buat ape. huhh

shera haifa said... [Reply to comment]

mulut org tu xleh blaa ya.. cili baru padan ngn mulut cm tu ..

notti netti said... [Reply to comment]

aku dulupun kecik-kecik itam gelap gak.......bila besar semua member sekolah terperanjat beruks tengok aku cerah......haa haa haaa....vangganya....mari mandi susu!!!!

Falsya said... [Reply to comment]

haippp..sape yg ckp mia mcm tuh?..meh sini aku bg penampo skit mulit...amboi3,suke-suki je nak kate anak org mcm nie la mcm tuh la..

kalau aku mmg dh kene sound tepek dh..bg pengajaran so that lain kali xde nak mengata anak org bkn2..

stupid!!..

Zie said... [Reply to comment]

Emmmm memanglah terasa, kalau kawan cakap maccam tu... tapi semua tu bukan kita yang pinta...dah ketentuan...

Tapi bila besar nanti mesti ada perubahan

apapun janji sihat. cerdik pandai.

Gieyana said... [Reply to comment]

Aku pon pntang kalau owg ckp camtu..mmg terasa..at least berlapik la nk menegur pon walaupon dh kenal bfore kan..Tuhan tue maha bkuasa kan..nnt cfm dia pon akan dpt anak lg..mn tau dpt bayaran cash 6t..

Kena bsyukur dgn apa yg ada la kan..sama gk mcm owg yg suka tnya bila nk tmbah anak tue gak kan..wuwuwu

Mia comel wht..:)

Nad @ MamaZakwan said... [Reply to comment]

huhu...
wpun die tak tegur anak kite
tp kite pun terasa gak
lenkali sblm nk mengata depan2 cube try check dulu anak sendrik ada kekurangan jugak ke idak..
adesss, hangen!

Lelord said... [Reply to comment]

adoiii mulut...aku agak x berkenan dgn sesetengh org yg suka membandingkan anak ni...

huhuhu aku penah gak alami tp bukan pasal gelap ke cerah..ni kes asik nak kata anak dia pandai, iyerlah...anak ko je lah yg pandai nyampah

umialya said... [Reply to comment]

alaa anak akakpun gelap jugak tp maknya lagi GELAP, hihihi

x usah layan org cenggini, sabor aje le

Sidratul Muntaha said... [Reply to comment]

mia black beauty la.
ape la kwn ko tu.
dah la lama xjumpa,mulut mcm celake.
ker ker ker.
setot putih je dulu,la ni itam dah.
ara lgilah.
mcm mia jugak.
xdernya nak putih.jenuh nunggu.
mmg ikut aku.
bangsa berdaki masa kecik.
hihihi.
kira baik la ko jwb elok2.
klu alu,xthulah..

huda said... [Reply to comment]

Geram nya camtu pun ada noh akak...baik xyah jmpa ja kalau camtu..huh!

AyuArjuna BiGoshh said... [Reply to comment]

senarion yang selalu terkena kat ayu..esp bila dukung amani...

anak angkat ko ke...

sangat kureng kan huhu

cik Jue Aka Ibu Farisyah said... [Reply to comment]

mulut memang takde insuran punyelah...rasa nak terajang je...

takpelah nana..janji damia sihat dan bijak pandai...

mama rifQy said... [Reply to comment]

Haishh!!!!!!!!!!!!!!!!! jahat mulut die.xbaik sungguh tau...

nana..seriusly...damia ni sgt manis tau..hitam manis....bile die senyum,.,sungguh manis tau....abaikan sajork ape yg org cakap..

Afne said... [Reply to comment]

aku pantang btl org yg suka membeza2kn satu sama lain mcm lah diri dia tu perfect bangat. the fact is takde manusia sempurna dlm dunia ni. Allah ciptakan setiap makhluk itu berbeza. kita tak blh jangka kuasa Allah. kadang mak bapak dia sedang2 tp anak mmg comel hbs tak blh blah.. btl tak?!

rileks nana, situasi aku lg terbalik. mak sedara eddy tegur masa hana 5-6 bln mcm tu. EHH.. INI ANAK KO KE? MCM DULU LAHIR KULITNYA GELAP? KNP SKRG PUTIH? hahahahaaa

kita tak blh jangka kuasa Allah.takpe lah nana, bykkan sabo ekk. biar le apa org nk kata. anak kita anak2 hebat!

iduraz said... [Reply to comment]

bengongnye dia...sukati jer nk cakap anak orang camtu...tui kata nana, biarlah camne pon rupa anak kita, janji membesar dengan sihat dan sempurna..

ROSNAJIHAH said... [Reply to comment]

dah lama tak kacau kak nana kat sini..rindu..hihi..ala, comey sangat mia nih..gigi pun lawa jer..tak gelap pun..biase la budak2..main panas je..bgus la budak aktif cam mia ni..dari budak cerah tapi pasif duk lam umah jer kan..kehkeh

Mummy Princess said... [Reply to comment]

Mummy dulu pun pernah kena, member ckp anak mummy yg gurl ni GELAP dan TAK COMEL sebab ikut hubby mummy. Pastu member ni ckp klu ikut mummy mesti anak mummy ni PUTIH & COMEL. Mcm nak ckp bodoh jer kat member ni, dah anak mama abah dia, lantak ler nak ikut sapa. Tuhan dah bagi mcm t, terima jer la....Skrg aku tgk anak dia tak sama jer....tak comel mana pun......BANGANG

Ini Kisah Kami said... [Reply to comment]

adoyai...nape la nak ukur tu semua kan...
saya pun mcm awak...asalkan anak sehat udah...& semua insan kat dunia ni pasti ada kekurangan & kelebihan masing2...
tapi mmg susah nak tutup mulot org nii...ade jer nak menegor...

Little DaMiA.. said... [Reply to comment]

ish, hangin plak baca statement cmtu.. kdg2 tak faham dgn sikap manusia ni.. mulut main sedap je ckp xde pun nk fikir hati org.. eishh.. geram tol dgn manusia mulut cmni..

Zue AnnaLeeya said... [Reply to comment]

wohhhoooo nana... akak pon mmg anti dgn org gini...
mau lempang laju2 rasanya....

tau ar anak kita tak bape cerah kan????
tp yg penting anak kita sihat, cergas, cerdik, mulut petah sudah....
wlu ape pon org ckp kt anak kita...
ape fedulikkk.... anak kita tetap comei dimata kita kan????

zura_habib said... [Reply to comment]

buat derk jerla org gitu...putih ke gelap ke anak jugak kan...ngok ngek punya org!

Cik FaRiZaM said... [Reply to comment]

isk2 ....sabar yer nana... tk semestinya gelap tu tk cantik...sy suka lelaki yg berkulit hitam manis.itu taste sy. hehe~ tak tahu np......anak u tu, kategori hitam manis la....cantik n cute..... smua ciptaan Allah itu cantik.

eB ezrin said... [Reply to comment]

masyaallah, kalo eB la... kes tringat dolo2 la nih, eB kuat mkn kicap ms preggy, kemaruk giler... so ader la kwn srg nih sound... psl byk sgt mkn kicap. so anak ko itam cam keling. siap tunjuk gayer tarian klasik india lagi... mmg x thn... aku jwb aper tau? dh atok dier keling, x kn nk tukar jadik anak omputeh kot? terkedu dier... puas ati aku.. ekekekekkeke

adyna said... [Reply to comment]

tu la org 2 tak pk ke semua tue kuasa Allah.. saya pun pernah kena mentang2 ank sulung putih yang no 2 gelap depa panggil anak mami sedih btl.. tapi mcm kata eb lah.. dah onyang dia pun mamak..mesti peturun hehehe

syanasaid said... [Reply to comment]

iskh cili kang mulut tu
mia la antara feveret aku
kekee

wateber la kan mia..janji mia cute

mama iris said... [Reply to comment]

uishhhhhhh part kata anak gelap nih yg rasa nak bertukar jadi hantu bonceng nih!nurul pon tak suka,benci,menyampah,rasa nak tikam kalo ada org sebut2 anak kita gelap. eh anak ko putih mcm kapur ke??tapi selalu kalah dlm beri reaksi tak senang tu kalo word GELAP tu dtg dr family sendiri, sentap dlm diam je...=(

- dieyana - said... [Reply to comment]

nana, damia tu bukan gelap, cuma kurang cerah, tapi sweet sgt, tgk muka pun dah tau dia tu keletah, belum dgr dia ckp lagi..heheh. dieyana pun kategori mcm damia,'kurang cerah', hihkhik...

lain kali, nana ckp, "anak saya ni mix, wajah pan asia....ada keturunan darah campuran, kau ada?" hihkhik, pepandai aje dieyana ngajar nana ek..hahahha.

@lfidah @dim said... [Reply to comment]

Salam..

tak ada pun anak awak tue gelap or hitam..ok jea..mulut kwn tue tak ada insurans..:-)

Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿ said... [Reply to comment]

alahaiii ringgan tul mulut kuarkan kata2 tu yea hehheeh mengutuk ana org men]muji anak sendiri...gelap atau terang bersyukur dgn ciptaanNYA ..

odah said... [Reply to comment]

salam

akak lg teruk anak sulung akak kengkawan kt bkn anak akak sbb dia cerah...nangis sekali br depa tak berani nak kt dah hehehh

Nana said... [Reply to comment]

@lia
Hahahha bole gak kaki ko panjang sedap skit
Sepak orang kan hahha

Nana said... [Reply to comment]

@Cik Sibuk
Hahaha sama la kita
Kulit xcerah mana dlu masa sekolah lagi la
Itam legam
Xkisah la itam2 pon manis wahahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Chekgu Azrine
Tu la sy xsuke nk ckp gitu kt anak org
Klw nk ckp pon dalam ati je hhahah

Nana said... [Reply to comment]

@maszmadi
Tau xpe....
Gelap ke cerah ke
Tu semua kurniaan allah....
Apa punnsy bersyukur sebab dikurniakan anak...
Xkisah la apa warna kulitnya
Jnji sihatt

Nana said... [Reply to comment]

@Mama Zharfan
Tu la kan
Putih je lawa
Itam je huduh
Lawa luar xlawa dalam buat apa kan

Nana said... [Reply to comment]

@Aziela
Sebenarnya kan ramai yg tegur
Damia kulit gelap
Mmg sentap kadang2
Senyum je tp dlm ati ni sabar je la
Depan2 kutuk anak kita

Nana said... [Reply to comment]

@fazilzura
Ha tu la akil putih melepak mcm mata salleh kan
Btol..aku klw anak ni cerdik ke apa aku xpenah
Nk cite kt org kelebihan ank kita
Aku xsuka banggakan kebolehan anak kita
Sebab fikir org lain ada anak juga
Klw kita asik up2 anak sendiri esp kt blog
Bole buat orang menyampah
Biar la aku sendiri je yg tau apa lebihnya anak aku

Nana said... [Reply to comment]

@m a w a r
Hahahaha tu la
Nak je bangga2 ckp gitu
Anak akau umr 2 thn dh stop pampes

Nana said... [Reply to comment]

@shera haifa
Ala lgpun dia tu mmg jenis suka ckp berlagak
Anak dia je la comei
Anak dia je la pandai

Nana said... [Reply to comment]

@notti netti
Hahaha sama la
Aku pon dulu
Hitam sgt mcm kell...hahahha
Dah bsr ni dok dlm opis je xkena
Matahari kan mana xputih

Nana said... [Reply to comment]

@Falsya
Mmg dia nu jenis mlt longkang skit
Mmg pangai nykitkan ati org je

Nana said... [Reply to comment]

@Zie
Tu la bese gitu la kan
Kecii gelao
Dh beso cerah la dia
Apa pon cerah ke gelap
Xpenting janji shat

Nana said... [Reply to comment]

@Gieyana
Tu la mmg terasa hati klw org ckp gitu
Klw kwn yg btol2 rapat xpe

Nana said... [Reply to comment]

@Nad @ MamaZakwan
Tu la dia nk ngata
Ingt ank dia perfect sgt kot
Xkisah la hitam ke putih ke

Ely Hasrul said... [Reply to comment]

Ya Allah, dh la jarang komen tp bila baca terus nk komen,

ape kes org mcm nih?? berhemah sungguh ko jawab, kalu aku mau ckp.. gelap2 pon anak aku comel tak mcm anak ko! hahah okeh tu jawapan marahh tp berbirat la aku dgr (ok overst plak hahaha) tp aku sumpah xpaham org yg nk kondem anak org lain hishhh

Nana said... [Reply to comment]

@Lelord

hahhaha
ada juga beb pesen gitu
anak dia je la yg pandai
anak dia je la yg bijak
anak dia je la yg genius
aku seboleh2nya mmg xkan up2 anak sendiri
kecuali ngan kwn2 rapat saje...
aku xsuke nak puji2 anak
sebab aku fikir org lain pon ada anak
kalau anak aku bijak pon
biar lah aku je yg tau
xyah kecoh2 satu dunia

Nana said... [Reply to comment]

@umialya
ala..damia ni gelap sebab mak pak di axbape nak cerah tu je
hehee
dah kata keturunan mamak belah abah dia
harus la kulit ala2 shah rukh khan hahaha

Nana said... [Reply to comment]

@Sidratul Muntaha
aku fikir dia tu kawan aku je
klw takat kenal kt alam maya ni
mmg aku sound juga haha
masalah nye lama kenal dah

Nana said... [Reply to comment]

@huda
pasni akk ni elak dr jumpe dia hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@AyuArjuna BiGoshh
aduh terus terang bertanya
cam ape je

Nana said... [Reply to comment]

@cik Jue Aka Ibu Farisyah
xpe la kak
saya xkisah pon
janji sy tau damia tu
gelap2 dia ada kelebihan tang lain

Nana said... [Reply to comment]

@mama rifQy
hahah tq na..
tu la xkisah la
dia nk ckp anak kita apa pon
esok2 anak dia gelap br dia tau

Nana said... [Reply to comment]

@Afne
itu la..
kecik2 tu bese la bb gelap sebab belum berisi lg
esok2 dah berisi cerah la skit kulitnya
mcm aku la time skolah mmg itam legam

Nana said... [Reply to comment]

@iduraz
itu yg saya doa setiap hari
semoga anak siha, ceridk, pintar
xde nak doa cerah cantik ke
apa yg allah dh bagi tu je la kita terima

Nana said... [Reply to comment]

@ROSNAJIHAH
heheh tang gigi tu
camane nk gigi elok je
padahal rajin je mkn gula2
gg pon jrg gsk mia malas hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@Mummy Princess

adoi bole plak gitu kan
mmg ada
mak pak tak bape comei tp anak comei
tu seme kurniaan allah
sape la kita nak tentukan comei ke tidak anak kita

Nana said... [Reply to comment]

@Ini Kisah Kami
tu seme kes xde topik la kot
xtau nk ckp apa hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@Little DaMiA..
masa dia ckp tu
muka sy terus beruba tau
rasa darah naik smpai kepala hahahha

Nana said... [Reply to comment]

@Zue AnnaLeeya

btol kak janji anak kita comei di mata kita sudah..
org lain nk kata apa lantak diorang la

Nana said... [Reply to comment]

@zura_habib
tau xpe
atleast saya ada anak...
kurniaan allah yg tak terhingga
gelap ke putih tu xde maknaya klw kesihatan tak seiring

Nana said... [Reply to comment]

@Cik FaRiZaM
eh sama plak taste kita
saya pon suke kulit hitam manis
xsuke putih mcm dafi tu
cam jambu hahaa

Nana said... [Reply to comment]

@eB ezrin

hahhaa
aku lupe lak nk jawab gitu la
damia ni kan ada keturunan mamak
belah penang kan mmg keturunan anak mami skit
tu pasai la gelap skit hehee

Nana said... [Reply to comment]

@adyna
owh klw gitu sama la mcm mia
keturunan klw dah belah2 pinang
mmg xlari ngan anak mami kan

Nana said... [Reply to comment]

@syanasaid
hahah loserrr orang tu mia kata hahaaa

Nana said... [Reply to comment]

@mama iris

adoi...tu la nye tu
damia pon gelap sebab mmg ada gen anak mami skit

so xbole lari la kam

Nana said... [Reply to comment]

@- dieyana -
hahah tu ler
klw ikut jalur keturunan
mak amrul kan dari penang
rasa nye dia xlari la
dari keturunan anak mami
tu pasai kulit xbape cerah
gen mmg gitu la kan
xkisah nye anak gelap

Nana said... [Reply to comment]

@@lfidah @dim

tp mmg mia kulit dia gelap skit pon
xyah la nk ngata2 anak org kan
klw ye pon anak dia putih

Nana said... [Reply to comment]

@Adlin✿Kyra♥Kyreen Moms✿

masa kecik lg la..
mmg mia gelap skit
dah besar ni cerah la skit
tu pon xcerah mana
xkisah la janji sihat sudah

Nana said... [Reply to comment]

@odah

aduiii smpai gitu ek

Nana said... [Reply to comment]

@Ely Hasrul
aku fkir dia tu kawan je
kwn dah lam akenal
klw aku ckp nada marah
sure putus kawan nye lah
gerneti hahaa

shaYazz said... [Reply to comment]

sabo je la..mulut org ni bukan leh tutup...huuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...